Łukasz Szewczyk07.09.2015 (14:49)3 komentarze

Ile można zarobić w dziale obsługi klienta?

Połowa osób zatrudnionych w dziale obsługi klienta otrzymywała w 2014 wynagrodzenie niższe niż 3,1 tys. zł, co czwarta natomiast - 4,8 tys. zł lub więcej. Wynagrodzenia mężczyzn były wyższe przeciętnie o 18% od wynagrodzeń kobiet - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2014 roku.
Ile można zarobić w dziale obsługi klienta?
Co druga pani zatrudniona w dziale obsługi klienta zarabiała do 2 967 PLN, z kolei mediana płac mężczyzn wynosiła 3 500 PLN brutto miesięcznie.
Wynagrodzenia w dziale obsługi klienta w 2014 roku
Wynagrodzenia w dziale obsługi klienta w 2014 roku
Najniższe wynagrodzenie otrzymywali pracownicy szeregowi. Połowa z nich zarabiała między 1 900 PLN a 3 150 PLN brutto miesięcznie. Co dziesiąty zajmujący stanowisko wykonawcze pracował za minimalną krajową, czyli 1 680 PLN (przypomnijmy, że Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń zostało przeprowadzone w 2014 roku). Nieco wyższe dochody osiągali specjaliści - mediana płac wynosiła 3 500 PLN brutto. Rozpiętość wynagrodzeń rosła wraz z zajmowanym stanowiskiem. Połowa kierowników zarabiała od 3 200 PLN do 7 200 PLN brutto, natomiast co dziesiąty otrzymywał pensję powyżej 11 000 PLN. Zarobki pracowników najwyższego szczebla wyraźnie odstawały od pozostałych. Aż trzech na czterech dyrektorów/członków zarządu otrzymywało powyżej 7 000 PLN brutto miesięcznie. Tak wysokie zarobki otrzymywało nieco ponad 25% kierowników (zob. wykres 2.). Mediana wynagrodzeń dyrektorów/członków zarządu wynosiła 12 000 PLN i była ponad pięciokrotnie wyższa, niż przeciętne płace pracowników szeregowych. Co dziesiąty dyrektor otrzymywał powyżej 31 000 PLN brutto miesięcznie.

Płace osób zajmujących stanowiska wykonawcze nie zmieniały się znacznie wraz ze wzrostem stażu pracy. Mediana wynagrodzeń pracowników szeregowych z ośmioletnim doświadczeniem wynosiła 2 500 PLN brutto miesięcznie i była wyższa zaledwie o 400 PLN niż przeciętna płaca pracownika niedoświadczonego.

Mediany wynagrodzeń pracowników działu obsługi klienta z różnym stażem pracy
Mediany wynagrodzeń pracowników działu obsługi klienta z różnym stażem pracy
W przypadku specjalistów bądź kierowników, można zaobserwować większe zróżnicowanie wynagrodzeń. Przykładowo, niedoświadczony specjalista otrzymywał 2 770 PLN brutto, podczas gdy przeciętna płaca pracownika z ośmioletnim stażem wynosiła 3 650 PLN. Z kolei kierownicy z 11 - 15 letnim doświadczeniem zarabiali przeciętnie 5 500 PLN, czyli o 67% więcej niż managerowie z dwuletnim stażem.

Spośród czterech poniższych stanowisk, najwięcej zarabiali przedstawiciele handlowi. Są oni odpowiedzialni za generowanie zysku na określonym obszarze bądź grupie klientów. Połowa z nich otrzymywała od 2 870 do 5 300 PLN brutto miesięcznie. Co drugi specjalista ds. obsługi klienta zarabiał ponad 3 350 PLN, a co czwarty - ponad 4 500 PLN.

Wynagrodzenia w dziale obsługi klienta na różnych stanowiskach
Wynagrodzenia w dziale obsługi klienta na różnych stanowiskach
Najniższe wynagrodzenie otrzymywali kasjerzy - mediana płac wynosiła jedynie 2 000 PLN brutto miesięcznie i stanowiła zaledwie 65% mediany zarobków całego działu obsługi klienta.

Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2015
Wynagrodzenia.pl

Komentarze (1 - 3 z 3)

Dlaczego kobiety musza zawsze zarabiac mniej jak mezczyzni? Nie rozumiem tego fenomenu!
 1  
Może dlatego, że częściej zajmują się domem i opiekują dzieckiem? Jak dziecko chore, to kobieta bierze zwolnienie (zmniejsza automatycznie swój dochód), a nie mężczyzna. Po drugie mężczyzna potrafi przyjść do pracy nawet na kacu, a kobieta bierze wtedy zwolnienie na migrenę.
 0  
A w szwajcarii zarobki są podobne ale we franku szwajcarskim
 2