Łukasz Szewczyk29.05.2018 (13:08)2 komentarze

Biedronka i Lidl mają najwięcej lojalnych klientów

Analizując wskaźnik rekomendacji Net Promoter Score (NPS) dla sieci handlowych, określający stopień lojalności klientów, najwyższe wartości osiągnął on w przypadku sklepów sieci Biedronka i Lidl. Dla obu sieci wartość wskaźnika rekomendacji dla nabywców regularnych jest najwyższa.
Biedronka - sklep
Wzrasta zainteresowanie programami lojalnościowymi - obecnie ponad 40 proc. nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze w nich udział. Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową. W porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych.
W odniesieniu do roku poprzedniego, w roku 2017 nastąpił spadek liczby nabywców realizujących większość misji zakupowych. Zwiększyła się średnia miesięczna częstotliwość realizacji bieżących rutynowych zakupów, nieznacznie wzrosła także średnia wartość pojedynczej transakcji. Największe wzrosty w jednorazowych wydatkach odnotowano w przypadku zakupów okolicznościowych, poszukiwania okazji/promocji oraz zakupów spontanicznych.

- Specyfika kanału sprzedaży warunkuje realizację określonej misji zakupowej. Sklepy dyskontowe coraz częściej stają się miejscem dokonywania bieżących rutynowych zakupów, odwrotnie niż ma to miejsce w supermarketach, gdzie w przypadku tego rodzaju misji zakupowej odnotowano spadki - komentuje Renata Twardowska, ekspert GfK w dziale Consumer Panel & Shopper

Biorąc pod uwagę znajomość sieci detalicznych, niemal wszyscy nabywcy wskazują sieć Biedronka. Ponadto, ponad połowa z nich jako pierwszą wymienia tę sieć spontanicznie. Na kolejnych miejscach znalazły się sieci Lidl, Tesco i Kaufland ze znajomością wspomaganą na poziomie 70-83 proc.

- Sklepy sieci Biedronka wyróżnia dobrze odbierany przez klientów program lojalnościowy oraz szeroka oferta produktów marki własnej. Natomiast jej bezpośredniego konkurenta - sklepy sieci Lidl - inspirująca oferta produktowa wysokiej jakości i jej unikatowość - mówi Twardowska

Pod względem znajomości sieci drogeryjno-kosmetycznych najczęściej wymieniane są sklepy sieci Rossmann (88 proc.), Drogerie Natura (52 proc.) oraz Hebe (41 proc.). Sieć Rossmann jest również najczęściej polecaną drogerią wśród klientów regularnych i okazjonalnych.

- Na rynku sieci drogeryjno-kosmetycznych sklepy sieci Rossmann wyróżniają się przystępnymi cenami, dogodną lokalizacją oraz częstymi promocjami. Atutem Drogerii Natura jest szeroka oferta produktów w atrakcyjnych cenach. Odmiennie są postrzegane sieci Douglas i Sephora, które z jednej strony są kojarzone z wyższymi cenami, z drugiej strony jednak - z unikatowością oferty i produktami wysokiej jakości - dodaje Twardowska.
GFK Polonia

Komentarze (1 - 2 z 2)

lojalni lokalni janusze pracujący za minimalną krajową lub w ogóle niepracujący
MójKutasSmakujeNajlepiej 30.05.2018 (10:05:22)
 3  
Nie kłam że sobie sięgasz...
 0