Łukasz Szewczyk20.11.2018 (16:23)1 komentarz

Empik w świątecznym spocie stawia na prawdziwą bliskość (wideo)

Prowadząc bajkową narrację, Empik porusza w swojej wizerunkowej reklamie istotny społecznie temat zachowania zdrowej równowagi między światem wirtualnym a rzeczywistym.
Empik Tata
Kilkuletnia dziewczynka, główna bohaterka i jednocześnie narratorka spotu, snuje swoją własną opowieść, w której świat realny, w zabawny, a zarazem niepokojący sposób, miesza się z bajkowym. Za górami, za lasami, tam gdzie na pewno był zasięg, żył sobie Czerwony Kapturek. Dziewczynka szukała towarzystwa, jednak wilk był zajęty robieniem selfie, krasnoludki pochłonęła gra i surfowanie po internecie, dziewczynka z zapałkami na propozycję wspólnej zabawy odpowiedziała pytaniem o ładowarkę a Jaś i Małgosia wcale nie chcą uciekać od Baby-Jagi (granej przez Helenę Norowicz) - zagubionej w świecie, w którym wirtualny cukierek smaczniejszy jest od prawdziwego. Czerwony Kapturek błąka się zasmucony, bo nikt się z nim nie chce bawić.
Słodki głos dziecka łagodnie skłania widza do refleksji i każe zastanowić się czy patrząc zbyt długo w ekran, nie tracimy z oczu naszych bliskich i prawdziwego życia. Jednocześnie spot w żaden sposób nie neguje nowych technologii, a zwraca jedynie uwagę na zachowanie zdrowej równowagi między relacjami rzeczywistymi a tymi wirtualnymi. Nie chodzi bowiem o to, by odrzucić świat online, ale żeby się w nim nie zamykać.


Tym samym Empik zabiera głos w ważnej społecznej dyskusji. Przesłanie spotu komentuje Aldona Zdrodowska - psycholog społeczny, badaczka internetu i nowych technologii, współautorka badań European Kids Online: - Cyfrowy świat ekranów wielu dzieciom wydaje się ciekawszy niż rzeczywistość dookoła, dlatego kusi je i wciąga bardziej niż inne zabawki, zabawy i bajki. Młodym użytkownikom technologii - zarówno dzieciom, jak i nastolatkom - bardzo trudno jest zachować umiar, oderwać się od źródła nieprzerwanej rozrywki i ciągłej wymiany informacji. W konsekwencji niektórzy z nich oddalają się od nas w uzależnienie od technologii, w cyfrową samotność czy nawet depresję. Dlatego tak istotne jest, aby rodzice i inni ważni dla dziecka dorośli zadbali o odzyskanie kontaktu z nim - tego najbardziej naturalnego, twarzą w twarz, we wspólnej zabawie, w rozmowie, przy wspólnych aktywnościach - dodaje.

- Święta to czas szczególny, który wszyscy powinniśmy wykorzystać na bycie blisko z ważnymi dla nas ludźmi, na pielęgnowanie głębokich relacji, na spotkania, rozmowy, na odkrywanie wspólnych pasji i zainteresowań, w prawdziwej - choć świątecznie bajkowej - rzeczywistości - podkreśla Mira Dobek, Dyrektor Marketingu Empiku.

Mocne przesłanie spotu niesie dopracowana wizualnie bajkowa oprawa. Produkcja była ogromnym wyzwaniem zarówno od strony samej scenografii, jak i czasu realizacji. - Nieocenione wsparcie ze strony klienta, wzajemne zrozumienie oraz piękna idea, złożyły się na kampanię, która ma szanse na dłużej zagościć w świadomości konsumentów - komentuje Hanna Jackowska, dyrektor zarządzająca agencją Leo Burnett.

Kreacja dla Empik: Leo Burnett
Lider projektu: Olga Tobiasz, Brand Manager, Empik
Reżyseria: Piotr Kumik
Produkcja: Bomaye
Postprodukcja: Xantus Studio
Muzyka: Włodek Pawlik
Dźwięk: Big Beat Production

Komentarze (1 - 1 z 1)

O niczym innym nie marzę tylko o tym, aby se w połowie listopada choinkę postawić. Do świąt bym ją wypierdzielił do śmieci i byłoby po sprawie!
 1