Łukasz Szewczyk29.11.2018 (13:10)brak komentarzy

Nielsen prezentuje nowe oblicze badań konsumenckich. SmartStore

Firma Nielsen zastosowała najnowsze osiągnięcia technologiczne, aby stworzyć SmartStore - narzędzie, które umożliwia niezwykle realistyczną symulację środowiska sklepowego w wymiarach 3D i z poglądem 360° z wykorzystaniem immersive reality.
SmartStore / Fot. materiały prasowe
SmartStore / Fot. materiały prasowe
Handel detaliczny koncentruje się na zrozumieniu shopperów i ich zachowań - tego, co przyciąga ich uwagę, na ile łatwo znajdują produkt na półce, w jaki sposób dokonują wyboru w sklepie. Wszystko po to, by ciągle optymalizować środowisko sklepowe, ułatwiać zakupy i tym samym wpływać na wzrost sprzedaży. Zazwyczaj tradycyjne badania shopperowe prowadzone są przy pomocy obserwacji, wywiadów w sklepie lub - te bardziej zaawansowane - eye-trackingu. Wiążą się one jednak z niezależnymi od badacza zakłóceniami w sklepie i koniecznością uzyskania zgody detalisty. Pozwalają też ocenić tylko to, co kupujący widzą w środowisku sklepowym w danym momencie.
Nielsen wprowadził na rynek polski nowe narzędzie badawcze - SmartStore. Jest to rozwiązanie dedykowane zarówno dla producentów jak i detalistów, które łączy w sobie planowanie powierzchni sklepowej i półki oraz zaawansowane techniki badawcze. Wnioski płynące z badania przy użyciu SmartStore wyciągane są w oparciu o zachowania shopperów (tego, co shopperzy widzą i robią) w wirtualnym, ale bardzo realistycznym środowisku 3D. SmartStore daje możliwość budowania i testowania wielu scenariuszy w prosty i szybki sposób, także takich rozwiązań in-store, których dziś nie ma jeszcze w sklepach. Dzięki realizacji badania w idealnie porównywalnych warunkach, bez zakłóceń typowych dla rzeczywistego sklepu, SmartStore pozwala na precyzyjną analizę wpływu rozwiązań in store na sprzedaż oraz zachowania shoppera.

SmartStore został zaprojektowany po to, aby radykalnie zmienić sposób, w jaki obecnie prowadzi się badania konsumenckie - możliwości, które oferuje immersive reality pozwalają zrozumieć doświadczenia konsumenta poprzez dane pasywne i aktywne. Dodatkowo kompleksowe wykorzystanie podglądów "playback", nakładek audio, nagrań wideo oraz wywiadów po zakupach, umożliwia zrozumienie motywacji zachowań i tym samym, jeszcze trafniejsze odkrycie tego, czym podczas zakupów kieruje się konsument. - Dzięki badaniom SmartStore nasi klienci mogą zmierzyć, ocenić i zoptymalizować wpływ wielu rozwiązań in-store na sprzedaż i zysk, w oparciu o wiedzę, jak reagują na nie kupujący, zanim zostaną one wprowadzone do sklepów - komentuje Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie.

- Zmiany w środowisku detalicznym, dostęp do technologii i zmieniający się styl życia wpływa na to, jak i gdzie realizujemy zakupy. Wiele decyzji, o tym co kupimy, podejmujemy nie w domu, lecz w sklepie. Stąd kluczowe jest, aby producenci i właściciele marek rozumieli zachowania kupujących i ich priorytety, bo to jest jedyny sposób na to, aby móc skierować do nich odpowiednią ofertę - podkreśla Beata Kaczorek.