Łukasz Szewczyk02.04.2020 (16:22)brak komentarzy

PepsiCo przeznacza globalnie 45 mln dol na walkę z koronawirusem. W Polsce 3,3 mln zł

PepsiCo razem ze swoim ramieniem charytatywnym, Fundacją PepsiCo, ogłosiły wspólny plan pomocy o łącznej wartości ponad 45 milionów dolarów. Dotychczasowe zaangażowanie firmy w Polsce wynosi 3,3 mln zł i obejmuje przede wszystkim produkty spożywcze i napoje dostarczane do polskich szpitali i innych placówek medycznych w ramach akcji #wzywamyposiłki oraz w ramach działań bezpośrednich
Pepsico Fundation
PepsiCo wykorzystuje rozległą wiedzę i doświadczenie w obszarze logistyki towarów, angażując się we wspólne inicjatywy mające na celu zwiększenie dostępności posiłków dla uczniów zmuszonych do pozostania w domach. Szacuje się, że zamknięcie szkół na całym świecie związane z pandemią koronawirusa przyczyniło się do pozbawienia dużej części z 1,7 mld uczniów pozostających w domach dostępu do podstawowego posiłku w ciągu dnia.
- Ten bezprecedensowy kryzys wymaga zaangażowania dosłownie wszystkich. Podmioty gospodarcze mają w tym procesie bardzo ważną rolę do odegrania, polegającą na zapewnieniu najpotrzebniejszych produktów osobom najbardziej dotkniętym pandemią - powiedział Ramon Laguarta, prezes i dyrektor generalny PepsiCo. - PepsiCo jest ekspertem w dziedzinie produkcji żywności, dlatego uważamy, że najlepiej w tym trudnym czasie będziemy w stanie udzielić wsparcia poszczególnym osobom i całym społecznościom, wykorzystując w tym celu naszą wiedzę i potencjał oraz pomoc oferowaną przez partnerów. W podejmowane przez nas wysiłki angażujemy wszystkie dostępne nam globalne zasoby, co przyczyni się do zapewnienia istotnej pomocy w ramach zjednoczonych wysiłków całego świata na rzecz walki z pandemią COVID-19 - dodał Ramon Laguarta.

PepsiCo przeznacza 45 milionów dolarów na działania pomocowe w reakcji na zagrożenia, jakie niesie pandemia COVID-19. Wsparcie trafi w pierwszej kolejności do społeczności najbardziej dotkniętych skutkami kryzysu.

W Polsce PepsiCo przeznacza 3,3 mln zł na walkę z pandemią koronawirusa. - PepsiCo dołącza do grona firm wspierających walkę z koronawirusem w Polsce. W pierwszej kolejności przekazujemy nasze produkty, które trafiają do szpitali w całym kraju w ramach akcji #wzywamyposiłki oraz bezpośrednio do wskazanych placówek medycznych. Wspieramy też gastronomię - współpracującym z nami lokalom przekazujemy 400 tys. butelek Pepsi, które restauratorzy wydają gratis wraz z zamówieniami konsumentów realizowanymi na wynos - powiedział Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. - W ten sposób chcemy pokazać naszą solidarność i odpowiedzialność społeczną, które stanowią trzon działalności PepsiCo. Chcemy wyrazić nasze uznanie dla heroicznej postawy personelu medycznego, który w tych niespokojnych czasach dba o nasze zdrowie i życie. Dziękuję także naszym pracownikom z zakładów produkcyjnych, centrów dystrybucyjnych oraz sprzedaży za ich ciężką pracę i zaangażowanie. To dzięki nim jesteśmy w stanie kontynuować produkcję i dostawy naszych produktów - dodał Jaszczyk.
PepsiCo nawiązuje ponadto współpracę z partnerami z całego świata, aby móc wypracowywać i wdrażać rozwiązania na dużą skalę. W nadchodzących dniach i tygodniach PepsiCo ogłosi kolejne programy wsparcia zmierzające do zaspokajania potrzeb ponadlokalnych z uwagi na stale rozprzestrzeniający się zasięg pandemii i związane z tym rosnące potrzeby.

Z uwagi na gotowość niesienia pomocy lokalnym społecznościom przez pracowników PepsiCo na całym świecie, w okresie kolejnych czterech tygodni Fundacja PepsiCo podwoi wartość każdej wpłaty dokonanej przez pracowników na rzecz konkretnych organizacji charytatywnych walczących ze skutkami pandemii. Maksymalna wartość wsparcia dla wybranych przez pracowników organizacji wyniesie 2 miliony USD.

Oprócz działań realizowanych bezpośrednio przez PepsiCo, firma ściśle współpracuje z innymi podmiotami z branży, dostawcami, klientami i innymi wiodącymi fundacjami. Celem tej współpracy jest określanie i wdrażanie istotnych programów pomocy, które pomogą poszerzyć i utrzymać dostęp do niezbędnych produktów żywnościowych dla rodzin dotkniętych skutkami pandemii.