Łukasz Szewczyk03.08.2020 (15:31)brak komentarzy

George The Poet i jego poruszający manifest w nowej kampanii Coca-Coli. "Otwarci jak nigdy" (wideo)

• Coca-Cola Polska rozpoczyna nową kampanię "Otwarci jak nigdy".
• To pierwsza kampania od chwili wybuchu epidemii COVID-19, która tak bardzo zmieniła świat.
• Tę nową kampanię reklamową otwiera George The Poet i jego poruszający manifest.
Open_like_never_before
W kwietniu tego roku Coca-Cola tymczasowo zawiesiła wszystkie planowane działania marketingowe. Jednocześnie przekierowała swoje zasoby do lokalnych społeczności oraz na wsparcie partnerów handlowych. The Coca-Cola Company - wraz z partnerami i Fundacją Coca-Cola w Atlancie - zobowiązała się do przekazania ponad 100 mln dolarów na całym świecie na rzecz organizacji prowadzących lokalne działania pomocowe. W trakcie pierwszych miesięcy pandemii wsparcie firm systemu Coca-Cola w Polsce dotarło do szpitali i służb (m. in. medycznych i straży pożarnej oraz za pomocą Funduszu Interwencyjnego WOŚP), a także objęło blisko 5 000 lokali gastronomicznych w całym kraju, a szacowana wartość tych działań wyniosła 7,5 mln złotych.
Dziś Coca-Cola powraca z nową kampanią, opracowaną przez agencję 72andSunny Amsterdam - Otwarci jak nigdy (Open Like Never Before), która rozpoczyna nową erę zmian kulturowych i społecznych. Kampanię otwiera poruszający manifest, napisany specjalnie dla Coca-Cola przez George'a The Poet, wielokrotnie nagradzanego artystę słowa mówionego. W polskiej wersji spotu głosu użyczył Gamou Fall - model, aktor filmowy i teatralny, związany m.in. z Teatrem Polskim w Poznaniu.



Manifest podkreśla wagę nowych możliwości, które odkrywamy w konsekwencji lockdownu. To wezwanie, abyśmy wszyscy stali się "otwarci jak nigdy wcześniej" - abyśmy doceniali wszystko, co nas otacza. Słowa George'a zachęcają nas do otwartości na zmiany, do spojrzenia na świat i na siebie z różnych perspektyw, a także do odkrywania nieznanych dotychczas możliwości w tej "nowej normalności".

- Kampania "Otwarci jak nigdy" opiera się na przekonaniu, że nie musimy się cofać do starej normalności. Zamiast tego wszyscy możemy ruszyć do przodu i sprawić, by świat stał się nie tylko inny, ale i lepszy - podkreśla Kaija Kevvai, Senior Brand Manager marki Coca-Cola. - Ta kampania stanowi również wsparcie i uhonorowanie naszych partnerów handlowych, jakże ważnych w lokalnych społecznościach - hoteli, kawiarni, restauracji - z których wiele po bardzo trudnym dla branży okresie ponownie będzie przyjmować gości - dodaje.

Ogłoszenie manifestu poprzedza uruchomienie długotrwałego programu działań na poszczególnych rynkach przez cały rok - aż do 2021. Wiele spośród tych aktywności skupi się na wsparciu przeznaczonym dla lokalnych hoteli, kawiarni i restauracji - to właśnie one są siłą napędową lokalnych społeczności, a teraz ponownie otwierają swoje drzwi.

Wyżej wspomniane działania obejmować będą między innymi kanały digital, social media, nośniki zewnętrzne, radio oraz telewizję. Ponadto firma wesprze partnerów HORECA (kawiarnie i restauracje) swoimi zasobami i wiedzą w tworzeniu własnego przekazu reklamowego. Dzięki specjalnej platformie internetowej partnerzy programu będą mogli tworzyć sponsorowane przez firmę Coca-Cola, dopasowane do własnych potrzeb reklamy, a następnie rozpowszechniać je w mediach społecznościowych. To działanie pomoże zakomunikować, że lokale zostały znowu otwarte i przyjmują gości. Wsparciem tym objętych zostanie ponad 1500 kawiarni i restauracji.

Dalsze działania w ramach kampanii Otwarci jak nigdy (#OtwarciJakNigdy) polegać będą na zaangażowaniu wszystkich konsumentów. To zaproszenie do opowiedzenia sobie nawzajem i całemu świa¬tu, w jaki sposób chcielibyśmy się zmienić i co oznacza być otwartym jak nigdy.

Za przeprowadzenie kampanii w Polsce odpowiadają:
Social Media & Digital: LiquidThread
Kreacja: 2012 Agency
Public Relations: Big Picture
Planowanie i zakup mediów: Mediacom
Influencer Marketing: Mediacom + Digital Coke Inhouse