Łukasz Szewczyk01.10.2020 (10:55)brak komentarzy

Eurosport Events światowym promotorem żużla przez kolejne 10 lat

• Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM) i Eurosport Events nawiązały długofalowe partnerstwo, dzięki któremu należąca do Discovery firma zajmującą się obsługą wydarzeń sportowych będzie promować wszystkie imprezy FIM Speedway na świecie przez najbliższe 10 lat.
• Nowa umowa zacznie obowiązywać od 2022 roku.
Żużel
Eurosport Events wygrał przetarg mający na celu wyłonienie nowego, globalnego promotora żużla. Firma wykorzysta swoje wieloletnie doświadczenie w promocji sportów motorowych oraz międzynarodową skalę Discovery, aby rozwijać żużel na całym świecie. Jednymi z celów partnerstwa są rozszerzenie kalendarza Speedway GP, rozwinięcie międzynarodowej dystrybucji dyscypliny na platformach telewizyjnych i cyfrowych, dotarcie na nowe rynki i podniesienie oglądalności żużla na świecie.
Eurosport Events będzie nadzorować wszelkie kwestie operacyjnie i komercyjne wokół żużla w tym zarządzanie prawami i ich dystrybucją na wszystkich platformach, produkcję telewizyjną, strategie sponsoringowe, a także działania marketingowe i promocyjne. Firma będzie także współpracować z lokalnymi partnerami w celu promocji żużla na poszczególnych rynkach, budowania zaangażowania fanów i maksymalizacji sprzedaży biletów.

- W 2019 roku FIM ogłosiła przetarg na promocję FIM Speedway Grand Prix World Championship w latach 2022-2031. Discovery i Eurosport Events zdobyły poparcie zarządu za innowacyjną propozycję w zakresie promocji sportu i relacji telewizyjnych. FIM z przyjemnością rozszerza współpracę z Discovery i Eurosport Events, który jest promotorem FIM Endurance World Championship od 2015 roku. Nowy obszar współpracy zapewni FIM Speedway Grand Prix World Championship większy zasięg medialny dzięki platformom Eurosportu i kluczowym nadawcom zewnętrznym. FIM pragnie podziękować firmom BSI i OneSport, która wniosły znaczący wkład w rozwój Speedway Grand Prix w ciągu ostatnich dwudziestu lat i życzyć im wszelkich sukcesów w 2021 roku i na pozostałą część tego sezonu - powiedział Prezydent FIM Jorge Viegas.

- Eurosport Events ma wybitne osiągnięcia w budowaniu i promowaniu wydarzeń sportowych, a także, jako część globalnej sieci Discovery, ogromne możliwości w rozwijaniu sportu i powiększaniu widowni. Mamy zaszczyt pogłębić nasze relacje z FIM, dzięki czemu zyskujemy możliwość rozwijania jednego z najbardziej atrakcyjnych i ekscytujących sportów motorowych na świecie. Żużel już teraz może się poszczycić pełną pasji i niezwykle zaangażowaną społecznością fanów na wielu z kluczowych dla nas rynków. Nie możemy się więc doczekać, kiedy w pełni wykorzystamy wiedzę i doświadczenie Eurosport Events oraz globalny zasięg kanałów i platform Discovery, aby dalej rozwijać żużel i dawać rozrywkę obecnym i nowym fanom tej dyscypliny na całym świecie - podkreślił Andrew Georgiou, President, Eurosport and Global Sports Rights & Sports Marketing Solutions.

- Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z FIM i poszerzyć nasze portfolio imprez motocyklowych, w którym od lat znajduje się już FIM Endurance World Championship. Oprócz naszego globalnego zasięgu medialnego, który był atutem podczas procesu przetargowego, zaproponowaliśmy FIM kompleksowe podejście do rozwoju dyscypliny - od mistrzostw świata juniorów, po Speedway GP i Speedway of Nations. Żużel jest jednym z nielicznych sportów motorowych organizowanych na stadionach w obecności tysięcy kibiców. FIM powierzyła nam niezwykle odpowiedzialne zadanie na kolejne 10 lat i z niecierpliwością czekamy na 2022 rok - podsumował François Ribeiro, Head of Eurosport Events

Eurosport Events ma duże doświadczenie w rozwoju popularnych na całym świecie serii sportów motorowych w tym FIA World Touring Car Cup, FIA European Rally Championship, nowej serii wyścigów elektrycznych samochodów turystycznych PURE ETCR, FIM Endurance World Championship, a także UCI Track Cycling. Firma organizuje wydarzenia sportowe na czterech kontynentach. Jako część Discovery promotor będzie mógł wykorzystać światowy zasięg platform i kanałów lifestyle'owych, aby zwiększyć popularność żużla na całym świecie.