Łukasz Szewczyk09.12.2020 (10:55)2 komentarze

Dzień Darmowej Dostawy. Tysiąc e-sklepów w tegorocznej akcji

• Grudzień co roku bije wszelkie rekordy sprzedaży online. Przed nami ostatni bezpieczny termin na zrobienie w internecie przedświątecznych zakupów, jeśli chcemy aby doszły na czas.
• 10 grudnia 2020 kolejna edycja akcji Dzień Darmowej Dostawy
Dzień Darmowej Dostawy
Dzień Darmowej Dostawy to cykliczne święto e-commerce. Biorą w nim udział zarówno małe rzemieślnicze sklepy, jak i duże sieciówki. W tegoroczną edycję zaangażowało się już około 1000 sklepów. Ogromny wybór - zwłaszcza w kategoriach zdrowie i uroda, dla dzieci, czy delikatesy - pozwoli klientom wybrać najodpowiedniejsze prezenty spośród 3 mln produktów. I jednocześnie odciąży kupujących z kosztów dostawy, jakie musieliby ponieść. Partnerami akcji organizowanej co roku przez eKomercyjnie.pl są IdoSell, IMKER, Grupa Domodi i Shoper.
Na czym polega Dzień Darmowej Dostawy?
Klienci zainteresowani skorzystaniem z darmowej wysyłki, robiąc tego dnia zakupy w e-sklepach biorących udział w akcji, mogą wybrać dowolną formę wysyłki dostępną w danym sklepie, a opłata za dostawę nie zostanie naliczona. Co ważne, sklepy nie mogą podwyższać cen produktów, aby zrekompensować sobie koszty dostawy. Taki zapis widnieje w regulaminie Dnia Darmowej Dostawy, którego przestrzeganie jest monitorowane przez organizatorów. Sklepy przyłapane na nieprzestrzeganiu zasad, są automatycznie wykluczane z akcji. Sprzedawcy mają możliwość ustalenia minimalnej wartości zamówienia, od której obowiązuje darmowa dostawa (20 zł lub 50 zł). Jednak wielu sprzedawców realizuje darmową wysyłkę zamówienia bez względu na jego wartość. Warto doprecyzować, że darmowa dostawa obowiązuje na terenie Polski.

- Z naszych wieloletnich obserwacji rynku e-commerce wynika, że darmowa dostawa, może być decydująca przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Gdy klienci finalizując zamówienie, szczególnie o małej wartości, dowiadują się, że za dostawę muszą dopłacić kilkanaście zł, porzucają swój koszyk, bo oferta przestaje być atrakcyjna. Zniesienie tej bariery sprawia, że sprzedawcy mogą zrealizować więcej transakcji, a klienci cieszyć się przystępnym cenowo zakupem - komentuje Krzysztof Bartnik, inicjator akcji DzieńDarmowejDostawy.pl w Polsce. - Bezpłatna przesyłka to też bardzo dobry sposób na zwiększenie sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych klientów, którzy są bardziej otwarci na zakupowe eksperymenty, jeśli czują, że dostają coś ekstra. Tym bonusem jest tu właśnie bezkosztowa dostawa - dodaje.

Dzień Darmowej Dostawy może się okazać największą oszczędnością dla osób, które są zainteresowane kupnem dużych i ciężkich przedmiotów - mebli, dużego sprzętu RTV, akcesoriów ogrodniczych itp., których koszt dostawy może wynosić kilkadziesiąt złotych. A także dla tych, którzy chcą zrobić drobne zakupy w wielu różnych sklepach. Zsumowanie zwykłych kosztów dostawy, pozwala sobie uświadomić, że taka akcja to prawdziwa okazja.

Listę sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy można znaleźć na stronie dziendarmowejdostawy.pl. E-sklepy zostały podzielone na 30 kategorii. Kupujący mogą korzystać z wyszukiwarki sklepów i produktów. Wszystkie sklepy zostały zweryfikowane pod kątem zgodności oferty z regulaminem DDD.

Komentarze (1 - 2 z 2)

I jak zwykle na czas Dnia darmowej dostawy ceny zostaną podniesione o... koszt dostawy. To niesamowite ,że ludzie nie wierzą w św Mikołaja a wierzą że w okresie przedświątecznym w sklepach są promocje. Po co obniżać ceny kiedy ludzie i tak kupić muszą? No właśnie po nic i dlatego w reklamach mamy promocje aż do 80% a realnie w taki Black Frajer te obniżki to średnio może 3%.
 12  
29 grudnia 2019 r. kupiłem w znanej sieci elektromarketów TV za 1649 zł, który wcześniej podczas tych fajdajów, tygodnia bez VAT, wyprzedaży -80% itp. akcji cały czas kosztował 1899,00 zł. W grudniu 2020 wciąż kosztuje 1899,00 zł. Zobaczymy jaka będzie cena przed Nowym Rokiem
 6