Łukasz Szewczyk26.02.2021 (19:52)brak komentarzy

Spolecznosci wprowadzają nowatorski sposób rozliczania kampanii

• Społeczności wprowadziły do oferty unikalny w Polsce model rozliczania kampanii programatycznych
Spolecznosci wprowadzają nowatorski sposób rozliczania kampanii
Wprowadzenie przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska standardu widoczności reklam, jak i zwiększenie ilości dostępnych narzędzi do pomiaru tego wskaźnika spowodowały, że reklamodawcy coraz częściej zainteresowani są zakupem wyłącznie widocznych wyświetleń. Z kolei wydawcy internetowi korzystający z platform do sprzedaży powierzchni reklamowej metodą programatyczną (SSP), posiadają dostęp do raportów z wysokością wskaźnika widoczności reklam, lecz tylko niektóre technologie umożliwiają monetyzację powierzchni w oparciu o konkretny minimalny gwarantowany poziom widoczności. Jeszcze mniejsza liczba narzędzi umożliwia wydawcom zapoznanie się z wysokością średniego czasu kontaktu z reklamą, na poszczególnych miejscach reklamowych ich serwisów.
Analiza big data przeprowadzona na 500 witrynach skupionych w sieci Społeczności wykazała, że reklamodawcy chętniej kupują i płacą wyższe stawki za powierzchnie reklamowe, na których średni czas kontaktu z reklamą jest najwyższy.

- Miejsca reklamowe, na których średni czas kontaktu z reklamą jest ponadprzeciętny (wg. analizy firmy Meetrics średnia dla Polski za Q4 2020 wyniosła 17,6 sek.) sprzedają się w bardzo wysokich stawkach. Co ciekawe i warte podkreślenia: stawki są wysokie mimo faktu, że widoczność tych reklam jest bardzo niska. Przykładowo miejsce reklamowe o widoczności 25% i średnim czasie kontaktu z reklamą wynoszącym 30 sekund jest sprzedawane w stawce CPM kilkukrotnie wyższej, niż takie, które ma widoczność na poziomie 70% przy średnim czasie kontaktu z reklamą wynoszącym 7 sekund. Przy okazji badania wykryliśmy bardzo wysoką korelację dodatnią pomiędzy średnim czasem widoczności, a współczynnikiem klikalności CTR, co tłumaczy tak dużą efektywność powierzchni reklamowych, które przykuwają uwagę użytkownika na dłużej - zauważa Krzysztof Czok, Członek zarządu Społeczności

Wnioski z przeprowadzonej analizy skłoniły firmę do zaoferowania klientom nowego produktu. Do stworzonego przez Społeczności narzędzia tri-table, które służy do emisji kampanii reklamowych oraz monetyzacji i optymalizacji powierzchni reklamowej wydawców dodana została funkcjonalność umożliwiającą sprzedaż kampanii programatycznych
w oparciu o gwarantowany czas kontaktu z reklamą. Oferta obejmuje dwa pakiety
z gwarantowanym minimalnym czasem kontaktu, a w przyszłości zostanie rozbudowana
o kolejne progi czasowe, jak i produkt gwarantujący jednocześnie minimalną widoczność oraz czas kontaktu. W zrealizowanej przez Społeczności pierwszej w Polsce kampanii
z wykorzystaniem nowego produktu klient uzyskał dwukrotnie wyższy średni czas kontaktu
z reklamą, niż w w kampanii zasięgowej emitowanej wcześniej na identycznej powierzchni reklamowej.