Łukasz Szewczyk20.05.2021 (12:55)

"Na Wyciągnięcie Ręki". Facebook i KPH łączą siły w akcji wspierającej młode osoby LGBT+

• "Myślałem, że jestem sam dopóki nie znalazłem swojej grupy" - mówi transpłciowy bohater jednego z serii spotów akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki.
• Główną ideą wspólnej akcji Kampanii Przeciw Homofobii i Facebooka jest udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy
Na Wyciągnięcie Ręki
W trosce o młode osoby LGBT+ siły postanowiły połączyć Kampania Przeciw Homofobii i Facebook. Efektem ich kolaboracji jest akcja społeczna Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.
W ramach akcji do sieci trafiła seria spotów wideo. Ich bohaterkami i bohaterami jest aż 17 młodych osób ze społeczności, które reprezentują wszystkie literki z akronimu LGBTQIAP - lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, interpłciowe, aseksualne i panseksualne. Pojawią się też nagrania z psycholożkami i psychologami, którzy wytłumaczą m.in. jak radzić sobie z izolacją w czasie pandemii i co robić, gdy dopadnie Cię poczucie beznadziei. Na wyciągnięcie ręki to również strona internetowa - www.nawyciagnieciereki.pl, na której zebrano kontakty do organizacji społecznych świadczących bezpłatną pomoc psychologiczną.

- Kluczowe dla młodzieży LGBT+ jest świadomość, że to jak siebie przeżywają nie jest odosobnione. Wiedza na temat tego, gdzie szukać pomocy może uratować niejedno życie. To, co często jest przyczyną chronicznego poczucia bezsensu i depresji to myśl, że funkcjonuje się w pełnej izolacji i nie ma nikogo, kto może nam pomóc. Wiele młodych osób oraz ich rodziców nie wie gdzie należy zgłosić się po pomoc, a szukanie wsparcia dla osób LGBT+ jest o tyle trudniejsze, że osoby te często odbijają się od gabinetów i miejsc, w których nie mogą uzyskać profesjonalnej pomocy właśnie w tematyce pracy z osobami LGBT+. Dlatego tak ważne są działania informacyjne i takie akcje społeczne jak Na wyciągnięcie ręki, która daje młodym osobom LGBT+ wsparcie i wskazują, gdzie mogą znaleźć pomoc - wyjaśnia psycholożka, Wiola Jaworska.

Akcja społeczna Na Wyciągnięcie Ręki powstała z inicjatywy Kampanii Przeciw Homofobii oraz Facebooka. Za kreację kampanii i produkcję treści wizualnych odpowiada agencja Pacyfika, a za reżyserię spotów Antoni Ferency. Za koordynację projektu i PR odpowiada agencja H+K Strategies. Za produkcję spotów video odpowiada Film Produkcja. Za postprodukcję spotów Human Ark. Za landing page kampanii - Rewire.Studio.