Łukasz Szewczyk03.02.2022 (14:38)brak komentarzy

Kryzys męskości? NOIZZ.pl z akcją społeczną o mężczyznach w Polsce (wideo)

• NOIZZ.pl zwraca uwagę na sytuację współczesnych mężczyzn w Polsce.
• Serwis na podstawie wyników badań zleconych agencji badawczej Kantar, informuje o kondycji polskich mężczyzn, ich oczekiwaniach i potrzebach oraz publikuje reportaż multimedialny.
• Twarzami kampanii są m.in. Michał Żebrowski i Sebastian Stankiewicz.
NOIZZ.pl inicjuje kampanię społeczną o mężczyznach w Polsce
NOIZZ.pl inicjuje kampanię społeczną o mężczyznach w Polsce
- Kiedyś mężczyzna miał zbudować dom, spłodzić syna i posadzić drzewo jako symbol przedłużenia rodu. Teraz mieszkania kupujemy na kredyt lub wynajmujemy. "Projekt: dzieci" często kończymy na jednym potomku, bez względu na jego płeć bądź nie podejmujemy go wcale. Drzewa sadzimy z pobudek ekologicznych - wyjaśnia Oliwia Bosomtwe, redaktorka naczelna serwisu NOIZZ.pl. - Zmieniło się to, kim są i mogą być kobiety. A co z mężczyznami? Kim są i kim mogą być? Jak wpływa na nich zmiana ich społecznej roli i to, jak są postrzegani przez otoczenie? - mówi Oliwia Bosomtwe.
Jednocześnie zmieniające się oczekiwania społeczne związane z obyczajowością, emancypacją kobiet i mniejszości sprawiają, że często polscy mężczyźni czują się zagubieni. Tradycyjne wzorce zachowania nie przystają do nowych oczekiwań, a nowe dopiero się kształtują. To starcie tworzy sytuację, którą czasami określa się hasłem "kryzys męskości". NOIZZ.pl nadaje temu określeniu nowe znaczenie.

- W badaniu pytaliśmy mężczyzn o męskość, o to, jak spędzają wolny czas, jak dzielą się obowiązkami domowymi, o to, jakie mają poglądy. W zespole redakcyjnym stwierdziliśmy, że aby opowiedzieć o współczesnej męskości w Polsce, potrzebujemy dodatkowych środków. Dlatego stworzyliśmy reportaż multimedialny, do którego zaprosiliśmy Jakuba Żulczyka, trzy pokolenia Friedmanów, Grzegorza Sobieszka, Bolesława Chromrego, Wojtka Sawickiego, Vita Bambino, Michała Pozdała i wielu innych mężczyzn do rozmowy o nich i o tym, czym dla nich jest męskość - dodaje Oliwia Bosomtwe.



Z badania Kantar wynika, że połowa Polaków (52% kobiet i 48% mężczyzn) w jakiś sposób nie czuje się akceptowana w społeczeństwie. Dane pokazują, że w tym momencie łączy nas poczucie społecznego wyobcowania, nawet jeśli powody, które za nim stoją, są inne. kampania społeczna "Kryzys męskości?" to jednocześnie początek dyskusji na temat konieczności zmiany narracji marek w komunikacji do mężczyzn.

- Wyniki badania "Nowi mężczyźni" przeprowadzonego na nasze zlecenie pokazały, co drzemie we współczesnych mężczyznach, co ich dziś konstytuuje, co sprawia, że czują się mężczyznami, a co im tę męskość odbiera. Wielu mężczyznom ciąży tradycyjny model męskości, oparty na kulcie siły, władzy, osiąganiu sukcesu oraz tłumieniu emocji i swojej wrażliwości - komentuje Izabela Kiwak, Customer Insight & Research Manager, Ringier Axel Springer Polska.

W ramach akcji powstał reportaż multimedialny na cyfrowej platformie publikacyjnej Ring Publishing, która dzięki technologii wspiera media w opowiadaniu historii w angażujący sposób.

Kryzys męskości
Kryzys męskości
W kampanii występują m.in. artyści - Michał Żebrowski i Sebastian Stankiewicz oraz dziennikarze NOIZZ.pl: Michał Bachowski, Krzysztof Tragarz oraz Maciej Wernio. Za koncepcję oraz realizację działań odpowiada dział marketingu i redakcja NOIZZ.pl. W ramach projektu "Kryzys Męskości?" na stronie NOIZZ.pl powstała nowa kategoria tematyczna, na której będą publikowane treści dotyczące mężczyzn i wyzwań z jakimi się mierzą. Dodatkowo zaplanowano szereg działań zarówno skierowanych do B2B jak i B2C. Kampania prowadzona będzie m.in. w serwisach należących do Ringier Axel Springer Polska, w prasie oraz w mediach społecznościowych - na Facebooku, Instagramie, Tik Toku oraz na You Tube. Produkcja spotu: Bomaye Film Studio; reż. Tamara Allina, zdjęcia - Piotr Łukasiak.