Łukasz Szewczyk18.02.2022 (10:26)brak komentarzy

Właściciel T-Mobile ujednolica globalny branding. Nowy kurs na przyszłość

• Grupa Deutsche Telekom ujednolica globalny branding i pozycjonowanie, aby podkreślić kurs obrany na przyszłość oraz strategię budowy wiodącego, cyfrowego operatora telekomunikacyjnego.
Globalny globalny branding Deutsche Telekom
Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T‑Mobile Polska, dostosowuje identyfikację marki do swojej strategii wiodącego cyfrowego dostawcy usług telekomunikacyjnych. W ramach międzynarodowego pozycjonowania firma będzie koncentrować się na obecności w przestrzeni cyfrowej, zrównoważonych działaniach i jedności społecznej. Dzięki temu podejściu Deutsche Telekom chce tworzyć spójne, jednolite doświadczenie marki na całym świecie.
Aby podkreślić podejście skupione na jednej marce, Deutsche Telekom wprowadza nowe logo Grupy, koncentrując silniej uwagę wokół samego "T". Ponadto w ramach nowej architektury mocniej podkreślona i bardziej przejrzysta będzie rola magenty. Skojarzona z kolorem nazwa marki w przyszłości ustrukturyzuje portfolio produktów we wszystkich krajach.

- Podejście do globalnego rynku przyjęte przez Grupę Deutsche Telekom stanowi kluczowy filar naszej międzynarodowej, cyfrowej i zrównoważonej strategii korporacyjnej - powiedział Ulrich Klenke, Chief Brand Officer w Deutsche Telekom. - Wszystko się tutaj łączy - jeden cel, jedna architektura marki, jedno logo, jedno hasło i jeden projekt brandu. Dzięki naszej globalnej strategii marki chcemy sprawić, aby nasz rozwój w kierunku lidera telekomunikacji cyfrowej był widoczny dla wszystkich

T-Mobile DeutscheTelekom
T-Mobile DeutscheTelekom
W ramach strategii jednej marki Deutsche Telekom będzie używać nowego logo Grupy docelowo we wszystkich spółkach działających pod brandem "T" w różnych krajach. W formie 1-T-1 (cyfra-T-cyfra) logo stanowi podstawę przejrzystej architektury marki, a samo "T" staje się bardziej kompaktowe. Aby uzyskać ten efekt, firma zoptymalizowała krzywizny i wzmocniła górę, środek oraz dół logotypu. Ponadto nowy projekt przełoży się na uproszczenie użytkowania identyfikacji wizualnej i poprawę świadomości klientów we wszystkich cyfrowych i fizycznych punktach styku.

Dodatkowo "T" otrzyma bardziej znaczącą rolę w komunikacji brandu i znajdzie się w jej centrum, co umożliwi lepsze wkomponowanie w różnorodne konteksty. Nowe logo zaznacza aktualny kierunek pozycjonowania marki, stanowiąc zarazem symbol cyfrowego optymizmu. Przyjęty przez Deutsche Telekom cel został ujęty w haśle "Nie zatrzymamy się, dopóki wszyscy nie będą połączeni" ("We won't stop until everyone is connected").

- "T", które stworzyliśmy w naszym nowym logo, jest dla mnie jak silne światło latarni morskiej naprowadzające nas na cel - dodał Ulrich Klenke. - Jakość i siła naszej sieci oraz wiedza całej Grupy Deutsche Telekom w zakresie technologii cyfrowych przynoszą korzyści wszystkim i pozwalają nam jako społeczeństwu na sprostanie każdemu wyzwaniu. Jest to możliwe za sprawą innowacyjnych usług najwyższej jakości, a także silnej koncentracji na potrzebach klienta, która stawia za cel ułatwianie i wzbogacanie życia ludzi

Jasna rola magenty
Magenta, czyli barwa marki, pozostanie wyróżnikiem dla jej klientów. Ma to związek z ogromną rozpoznawalnością koloru względem brandu - niewiele firm na świecie kojarzy się konsumentom tak silnie z obraną przez nie barwą korporacyjną.

- Przypisaliśmy magencie jasną i wyrazistą rolę, wykraczającą poza sam kolor - tłumaczy Ulrich Klenke. - Planujemy używać tej nazwy, kształtując nasze międzynarodowe portfolio produktów, aby zyskać w ten sposób dodatkowy wyróżnik na tle konkurencji - dodaje.

W połączeniu z płynnym, nowoczesnym designem marki, który Deutsche Telekom wprowadziło w 2020 roku, zmiana ta akcentuje globalny charakter i widoczność brandu. - Nasza marka stanie się bardziej widoczna, przejrzysta, spójna i zrozumiała ponad granicami międzynarodowymi - a tym samym bardziej efektywna i wydajna - dodał Ulrich Klenke.

Po raz pierwszy Deutsche Telekom wykorzysta nowe logo podczas jednego z ważniejszych wydarzeń w świecie technologii, czyli Mobile World Congress, który odbędzie się w dniach 28 lutego - 3 marca w Barcelonie. Zmiana zostanie sfinalizowana we wszystkich krajach w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat w sposób zoptymalizowany pod kątem kosztów, a także wykorzystywanych zasobów. W pierwszej kolejności firma wprowadzi zmiany w kanałach cyfrowych, w obrębie kampanii komunikacyjnych oraz sponsoringu. Następnym etapem będą modyfikacje w fizycznej przestrzeni, uwzględniającej budynki i sklepy. Strategiczne fundamenty nowej prezentacji marki zostały opracowane przez Group Brand Management w Deutsche Telekom. Ich wdrożenie obejmuje wszystkie istotne obszary w Grupie i zostało zaplanowane we współpracy z MetaDesign z Dusseldorfu.