Łukasz Szewczyk14.03.2022 (14:33)brak komentarzy

300 tys. zł zebrały rozgłośnie radiowe dzięki Blokom Charytatywnym na rzecz Ukrainy

• W poniedziałek (14 marca 2022 roku) 168 stacji radiowych w całej Polsce wyemitowało dwa Charytatywne Bloki Reklamowe dla Ukrainy.
• Całkowity przychód z akcji - 300 tys. zł zostanie przekazany Polskiej Misji Medycznej.
300 tys. zł zebrały rozgłośnie radiowe dzięki Blokom Charytatywnym na rzecz Ukrainy
Każda ze stacji należących do czterech grup radiowych, które zorganizowały akcję: Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Grupy RMF i Grupy ZPR Media SA, przekazała na jej rzecz 360 sekund swojego czasu reklamowego. Bloki Charytatywne można było usłyszeć w 168 stacjach - ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych.
Spoty-cegiełki (każdy sprzedawany po 20 tys. zł) kupili reklamodawcy będący właścicielami 15 brandów: Audioteka, BP, Bricomarché, HBO Max, Intermarché, Kaufland, lody Koral, Lidl, M1, Media Expert, Media Markt, Melitta, Orange, Orlen i Ravi.

- Już w kilka godzin po rozesłaniu do partnerów i klientów informacji o uruchomieniu porannego Bloku Charytatywnego cały dostępny czas został sprzedany - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media (brokera Grupy Radiowej Agory).
- Odzew od klientów na tę inicjatywę był błyskawiczny i pozytywny, dlatego od razu zdecydowaliśmy się jako I Love Radio przekazać kolejne minuty na rzecz akcji i uruchomić drugi, popołudniowy Blok Charytatywny - mówi Ewa Rosiewicz, członek zarządu i dyrektor biura reklamy Eurozetu.

- Jesteśmy bardzo wdzięczni reklamodawcom, ale też domom mediowymi i agencjom, które od razu włączyły się do projektu i zdecydowały się wspólnie z nami pomagać Ukrainie - dodaje Tomasz Ramza, dyrektor generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.

- W sumie do akcji włączyło się 15 marek, dzięki którym udało się uzbierać aż 300 tys. złotych. W całości zostaną one przekazane na rzecz Polskiej Misji Medycznej - zapowiada Jacek Kapela, dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej w Grupie Radiowej Time (Grupa ZPR Media).

Polska Misja Medyczna od ponad 20 lat zajmuje się pomocą humanitarną i rozwojową na całym świecie. Aktualnie prowadzi zbiórkę środków na pomoc Ukrainie. Głównym celem jest pilna odpowiedź na potrzeby mieszkańców w obszarach dotkniętych działaniami zbrojnymi.

Radiowe Bloki Charytatywne nadano w dwóch pasmach: 9:00-10:00 i 14:00-15:00. W sumie przekaz mógł dotrzeć do ponad 8 mln Polaków - zasięg w tym czasie 168 stacji biorących udział w akcji to 8,3 mln osób, a łączny udział w czasie słuchania tych rozgłośni wynosi 74%.

Inicjatywa wsparcia Ukrainy poprzez emisję Bloków Charytatywnych została skoordynowana przez porozumienie I Love Radio, tworzone przez cztery grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR Media SA. I Love Radio to platforma wiedzy o rynku i reklamie radiowej dla specjalistów i profesjonalistów. Celem projektu jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego poprzez działania promocyjne, edukacyjne i badawcze. Na portalu www.iloveradio.pl znajdują się m.in. case studies, eksperckie artykuły, dane na temat słuchalności radia, praktyczne porady dla media plannerów i marketerów.