Łukasz Szewczyk04.04.2023 (10:56)1 komentarz

Zeroemisyjne reklamy w Wirtualnej Polsce

• Kampanie reklamowe na powierzchniach Wirtualnej Polski pozwalają reklamodawcom na obniżenie ich śladu węglowego, czyli emisji gazów cieplarnianych.
• WP zasila serwerownie wyłącznie energią odnawialną, z gwarancjami pochodzenia.
• Dodatkowo spółka jest właścicielem dwóch farm fotowoltaicznych
Biuro Wirtualna Polska WP.pl
Zieloną transformację Wirtualna Polska prowadzi od początku 2021 roku. Uruchomiła projekt "WP Naturalnie", którego istotną częścią są inwestycje we własne, odnawialne źródła energii. WP jest właścicielem farm fotowoltaicznych o łącznej mocy prawie 5 megawatów. Odpowiada to za niemal 80% faktycznego zużycia energii we własnych serwerowniach. Jednocześnie całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu może emitować zeroemisyjne reklamy.
- Serwery całej Grupy WP zasilane są wyłącznie zieloną energią, a dodatkowo sami taką energię produkujemy. To nie tylko wyróżnia nas na rynku mediów, ale jednocześnie pozwala zaproponować naszym partnerom unikatowe możliwości. Wiemy jak ważne jest dla nich prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony, pozwalający chronić klimat. Kampanie w Wirtualnej Polsce otwierają w tym zakresie zupełnie nowe możliwości - mówi Przemysław Mańkowski, VP Sales Wirtualnej Polski Media S.A.

Klienci i partnerzy biznesowi Biura Reklamy Wirtualnej Polski otrzymają dostęp do specjalnego kalkulatora, który będzie wyliczał oszczędności emisji CO2 na podstawie planowanej przez nich kampanii. Wynik zaoszczędzonego śladu węglowego będą też mogli otrzymać w podsumowaniu kampanii. W środę 5 kwietnia WP organizuje webinar pt. "Ekologiczna transformacja na rynku reklamy" poświęcony tematyce zeroemisyjności mediów i wpływowi branży na stan klimatu. O odpowiedzialności i wspólnych celach ograniczenia śladu węglowego porozmawiają przedstawiciele firm: Dentsu, PSMM i Wirtualnej Polski Media.

Zeroemisyjne reklamy w Wirtualnej Polsce wpisują się w wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, które stoją przed całą branżą reklamową. Dotyczy to również reklam cyfrowych. WP nie ma wpływu na wszystkie etapy tego procesu, który zużywa energię elektryczną od momentu planowania kampanii aż do przetwarzania danych. Jednak emisje gazów cieplarnianych w zakresie, na który ma wpływ, zredukowała do zera.

Komentarze (1 - 1 z 1)

W opisanym przypadku nie ma mowy o zeroemisyjności. Jest to kłamstwo, które wymaga sprostowania. Na potrzeby funkcjonowania wspomnianego portalu potrzeba dużej ilości sprzętu, który musiał zostać wyprodukowany (pierwszy ślad emisji co2), do transportu w/w sprzętu potrzebna była logistyka, która wiodła przez wiele tysięcy kilometrów (drugi ślad emisji), do działania w/w sprzętu potrzebna jest też energia. Optymistycznie zakładając nawet, że w 100% będzie pochodziła z fotowoltaiki lub wiatru to instalacje te trzeba było najpierw wyprodukować (trzeci ślad emisji), przetransportować (czwarty ślad emisji). Więc jak można wydedukować samemu, śladów emisji po stronie nazwijmy ich umownie nadawcy występuje ślad emisji co2 oraz inne zanieczyszczenia towarzyszące produkcji sprzętu elektronicznego i późniejszej logistyki. Należy również pamiętać o zubożeniu planety o metale ziem rzadkich.
I to wszystko tylko po stronie nadawcy. Trzeba też pamiętać o drugiej stronie czyli odbiorcy, który niekoniecznie korzysta z energii "odnawialnej".
 3