01.10.2023 (10:00)brak komentarzy
Zbadaj się dla jaj! Ruszają Mosznowładcy 2023, bezpłatne badania dla mężczyzn
• Wystartowała jubileuszowa, dziesiąta edycja kampanii Mosznowładcy.
• Organizator akcji, czyli Fundacja Kapitan Światełko, chce zapewnić jak największej ilości mężczyzn możliwość przebadania się - bezpłatnie, bezboleśnie i bez zapisów
• Organizator akcji, czyli Fundacja Kapitan Światełko, chce zapewnić jak największej ilości mężczyzn możliwość przebadania się - bezpłatnie, bezboleśnie i bez zapisów
Fot. materiały prasowe
Dziesiąta edycja kampanii Mosznowładcy jest krokiem w kierunku zapewnienia jak największej ilości mężczyzn w całym kraju bezpłatnego dostępu do badań przesiewowych pod kątem zdrowia jąder i prostaty. Nowe lokalizacje zapewnia współpraca z siecią Atrium. - Podwójny gabinet, przygotowany dzięki zaangażowaniu naszego ambasadora, Baniaka, po raz pierwszy ruszył w trasę w ubiegłym roku. Dzięki temu w ubiegłym roku przebadaliśmy ponad 7000 osób i liczymy na to, że w tym roku uda się pobić kolejny rekord - mówi Jakub Kajdaniuk, rzecznik prasowy Fundacji Kapitan Światełko.
Co roku badania przyciągają tłumy mężczyzn w galeriach handlowych na terenie całej Polski. Coraz większe zainteresowanie badaniami to efekt wielu lat pracy edukatorów Fundacji, popularyzujących temat męskiego zdrowia i zdejmujący tabu z badań intymnych. Aby ograniczyć czas oczekiwania na badanie, w 2022 roku rozbudowano mobilną infrastrukturę. Jest to odpowiedź na oczekiwania ustawiających się w kolejkach mężczyzn i jeszcze większa zachęta do wzięcia udziału w akcji w kolejnych miastach. Dzięki wsparciu grupy Atrium na mapie tegorocznej kampanii pojawi się wiele nowych lokalizacji, a badania będą realizowane przez niemal 3 miesiące - od końca września do początku grudnia.
Kampania Mosznowładcy dotyczy jednak nie tylko intymnego zdrowia fizycznego, ale i psychicznego. - To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach - przekonują organizatorzy akcji. Po pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Informacje o tym coraz częściej pojawiają się w mainstreamowych mediach, co jeszcze bardziej skłania do podjęcia działań na tym polu. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów. Fundacja Kapitan Światełko chce uczulać również i na tym polu, poprzez kampanię Mosznowładcy.
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy - Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. Nowym członkiem tej grupy jest Maciej Mazurek - bloger, grafik, znawca mediów społecznościowych i wykładowca CDV. Dzięki Michałowi Bańce i jego fanom wiosną ubiegłego roku udało się zebrać środki niezbędne do rozbudowy gabinetu o drugie stanowisko do badań USG jąder.
Realizacja serii badań jest po raz ósmy wspierana także przez Nationale-Nederlanden. Firma została trzykrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za wspieranie profilaktyki męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko, otrzymała również wyróżnienia.
W gronie partnerów akcji znalazły się oprócz Nationale-Nederlanden, także firmy BNP Paribas, Olivia Garden i ZEW for Men. Wsparcie technologiczne zapewniają ponownie firmy Hydrex z marką Domowe Laboratorium i Profimedical.
Bezpłatne badania profilaktyczne
Kampania Mosznowładcy ma na celu nie tylko namawianie mężczyzn do dbania o swoje zdrowie intymne, ale także umożliwienie realnego skorzystania z bezpłatnej profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. W ramach akcji skorzystać można każdego roku z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG jąder, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Najwyższej klasy aparaturę zapewnia firma Profimedical. Panowie po 40stce mogą skorzystać z jakościowych testów poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty z jednej kropli krwi pobranej z palca. Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania i każde z nich trwa jedynie kilka minut. Testy marki "Domowe Laboratorium" są szybkie i wiarygodne, a organizatorzy korzystają z nich od lat dzięki wsparciu firmy Hydrex.
Łącznie w ramach poprzednich edycji kampanii przebadano ponad 25 000 mężczyzn diagnozując 164 nowotwory - osoby z wykrytą nieprawidłowością mogą wcześniej zacząć się leczyć i rozwiązać problem z mniejszymi konsekwencjami dla swojego zdrowia. Nowotwory rozwijają się bardzo szybko i każdy miesiąc ma znaczenie.
W tym roku z bezpłatnych badań skorzystać będzie można w Pile, Warszawie, Białymstoku, Wrocławiu, Gdańsku, Bytomiu, Bydgoszczy, Katowicach, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, i Zielonej Górze.
Mosznowładcy Sezon 2023 - harmonogram badań:
• 30 IX - Warszawa, Atrium Targówek
• 30 IX - Białystok, Atrium Biała
• 7 X - Wrocław, Galeria Dominikańska
• 14 X - Gdańsk, Galeria Przymorze
• 21 X - Plejada Bytom
• 28 X - Focus Bydgoszcz
• 28 X - Piła, Atrium Kasztanowa
• 4 XI - Galeria Katowicka
• 4 XI - Gorzów Wielkopolski, NoVa Park
• 18 XI - Kraków, Galeria Bronowice
• 18 XI - Szczecin, C.H. Galaxy
• 24 i 25 XI - Poznańskie Targi Piwne
• 25 XI - Zielona Góra, Focus Mall
• 2 XII - Warszawa, Atrium Promenada
- Już od wielu lat wspieramy akcję Mosznowładcy (wcześniej Movember), w której zachęcamy do zadbania o swoje zdrowie. Do tej pory w ramach kilku edycji kampanii przebadaliśmy bezpłatnie blisko 25 tysięcy mężczyzn i mamy nadzieję, że w 10. jubileuszowej odsłonie na badania zgłosi się również wielu chętnych. Angażując się w takie działania chcemy uświadamiać jak ważna jest regularna profilaktyka oraz prowadzenie zdrowego stylu życia. Akcja Mosznowładcy pokazuje, że badań profilaktycznych nie należy się bać i promuje temat męskiego zdrowia - mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.
Badania ponownie realizowane są dzięki Nationale-Nederlanden, BNP Paribas, Olivia Garden, ZEW for Men, Hydrex z marką Domowe Laboratorium i Profimedical.
Kampania Mosznowładcy już od 2014 roku uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie. Od samego początku akcja związana była z międzynarodowym ruchem zapuszczania Wąsów w listopadzie, co jest symbolem walki o odmianę postrzegania męskiego zdrowia intymnego. Dzięki Fundacji Kapitan Światełko akcja nie ogranicza się jednak jedynie do części informacyjnej - fundacja przede wszystkim stawia na cykl bezpłatnych wydarzeń z bezbolesnymi, nieinwazyjnymi badaniami USG jąder oraz badania poziomu PSA, czyli markerów nowotworowych prostaty.
Co roku badania przyciągają tłumy mężczyzn w galeriach handlowych na terenie całej Polski. Coraz większe zainteresowanie badaniami to efekt wielu lat pracy edukatorów Fundacji, popularyzujących temat męskiego zdrowia i zdejmujący tabu z badań intymnych. Aby ograniczyć czas oczekiwania na badanie, w 2022 roku rozbudowano mobilną infrastrukturę. Jest to odpowiedź na oczekiwania ustawiających się w kolejkach mężczyzn i jeszcze większa zachęta do wzięcia udziału w akcji w kolejnych miastach. Dzięki wsparciu grupy Atrium na mapie tegorocznej kampanii pojawi się wiele nowych lokalizacji, a badania będą realizowane przez niemal 3 miesiące - od końca września do początku grudnia.
Kampania Mosznowładcy dotyczy jednak nie tylko intymnego zdrowia fizycznego, ale i psychicznego. - To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach - przekonują organizatorzy akcji. Po pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Informacje o tym coraz częściej pojawiają się w mainstreamowych mediach, co jeszcze bardziej skłania do podjęcia działań na tym polu. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów. Fundacja Kapitan Światełko chce uczulać również i na tym polu, poprzez kampanię Mosznowładcy.
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy - Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. Nowym członkiem tej grupy jest Maciej Mazurek - bloger, grafik, znawca mediów społecznościowych i wykładowca CDV. Dzięki Michałowi Bańce i jego fanom wiosną ubiegłego roku udało się zebrać środki niezbędne do rozbudowy gabinetu o drugie stanowisko do badań USG jąder.
Realizacja serii badań jest po raz ósmy wspierana także przez Nationale-Nederlanden. Firma została trzykrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za wspieranie profilaktyki męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko, otrzymała również wyróżnienia.
W gronie partnerów akcji znalazły się oprócz Nationale-Nederlanden, także firmy BNP Paribas, Olivia Garden i ZEW for Men. Wsparcie technologiczne zapewniają ponownie firmy Hydrex z marką Domowe Laboratorium i Profimedical.
Bezpłatne badania profilaktyczne
Kampania Mosznowładcy ma na celu nie tylko namawianie mężczyzn do dbania o swoje zdrowie intymne, ale także umożliwienie realnego skorzystania z bezpłatnej profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. W ramach akcji skorzystać można każdego roku z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG jąder, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Najwyższej klasy aparaturę zapewnia firma Profimedical. Panowie po 40stce mogą skorzystać z jakościowych testów poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty z jednej kropli krwi pobranej z palca. Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania i każde z nich trwa jedynie kilka minut. Testy marki "Domowe Laboratorium" są szybkie i wiarygodne, a organizatorzy korzystają z nich od lat dzięki wsparciu firmy Hydrex.
Łącznie w ramach poprzednich edycji kampanii przebadano ponad 25 000 mężczyzn diagnozując 164 nowotwory - osoby z wykrytą nieprawidłowością mogą wcześniej zacząć się leczyć i rozwiązać problem z mniejszymi konsekwencjami dla swojego zdrowia. Nowotwory rozwijają się bardzo szybko i każdy miesiąc ma znaczenie.
W tym roku z bezpłatnych badań skorzystać będzie można w Pile, Warszawie, Białymstoku, Wrocławiu, Gdańsku, Bytomiu, Bydgoszczy, Katowicach, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, i Zielonej Górze.
Mosznowładcy Sezon 2023 - harmonogram badań:
• 30 IX - Warszawa, Atrium Targówek
• 30 IX - Białystok, Atrium Biała
• 7 X - Wrocław, Galeria Dominikańska
• 14 X - Gdańsk, Galeria Przymorze
• 21 X - Plejada Bytom
• 28 X - Focus Bydgoszcz
• 28 X - Piła, Atrium Kasztanowa
• 4 XI - Galeria Katowicka
• 4 XI - Gorzów Wielkopolski, NoVa Park
• 18 XI - Kraków, Galeria Bronowice
• 18 XI - Szczecin, C.H. Galaxy
• 24 i 25 XI - Poznańskie Targi Piwne
• 25 XI - Zielona Góra, Focus Mall
• 2 XII - Warszawa, Atrium Promenada
- Już od wielu lat wspieramy akcję Mosznowładcy (wcześniej Movember), w której zachęcamy do zadbania o swoje zdrowie. Do tej pory w ramach kilku edycji kampanii przebadaliśmy bezpłatnie blisko 25 tysięcy mężczyzn i mamy nadzieję, że w 10. jubileuszowej odsłonie na badania zgłosi się również wielu chętnych. Angażując się w takie działania chcemy uświadamiać jak ważna jest regularna profilaktyka oraz prowadzenie zdrowego stylu życia. Akcja Mosznowładcy pokazuje, że badań profilaktycznych nie należy się bać i promuje temat męskiego zdrowia - mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.
Badania ponownie realizowane są dzięki Nationale-Nederlanden, BNP Paribas, Olivia Garden, ZEW for Men, Hydrex z marką Domowe Laboratorium i Profimedical.
Komentarze