09.02.2024 (8:06)brak komentarzy
Startuje kampania świadomościowa promująca pozytywne postawy wobec walki z hejtem
• SEXEDPL, T Mobile Polska i TikTok ruszają z kampanią świadomościową #HejtOutLoveIn
Fot. materiały prasowe
Kampania #HejtOutLoveIn ma na celu promowanie pozytywnych postaw i zachowań w Internecie, a przez to minimalizowanie hejtu. Jest to druga odsłona projektu HEJTOUT, realizowanego przez Fundację SEXEDPL i T-Mobile Polska, do której dołącza teraz TikTok i jego twórcy. - Doświadczenia ze świata online mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie, psychikę czy poczucie własnej wartości - podkreśla Anja Rubik.
- "Doświadczenia ze świata online mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie, psychikę czy poczucie własnej wartości. Od lat jestem aktywna na platformach społecznościowych i również doświadczałam hejtu. Przemoc w sieci może spotkać każdego z nas, dlatego tak ważna jest otwarta dyskusja, edukacja młodych osób i wzajemne wsparcie - mówi Anja Rubik, Założycielka i Prezeska Zarządu Fundacji SEXEDPL.
Pierwszy etap kampanii HEJTOUT koncentrował się na poszerzaniu wiedzy na temat hejtu wśród młodych osób w celu skutecznego rozpoznawania takich treści
w Internecie. Nowa odsłona projektu #HejtOutLoveIn, oprócz aspektów edukacyjnych, poświęcona jest promowaniu pozytywnych postaw, dzięki którym można zmniejszyć moc hejtu i sprawić by sieć była bardziej przyjaznym miejscem. Dla wszystkich.
- Mamy wspólną odpowiedzialność za świat, jaki tworzymy. Dlatego nie bójmy się reagować na hejt, zgłaszać to, co uważamy na krzywdzące i prosić o pomoc. W jedności siła. To naturalne, że wsparcie innych wzmacnia i pokazuje nowe rozwiązania. To jedyny sposób, by przejąć kontrolę nad hejtem. Warto dawać dobry przykład innym
i pokazywać jak mądrze korzystać z Internetu - mówi psycholog i terapeuta seksualny Michał Sawicki.
W pierwszej odsłonie projektu HEJTOUT Fundacja SEXEDPL i T-Mobile Polska wraz
z ekspertami stworzyli bazę wiedzy na temat przemocy w Internecie, zrealizowali serię filmów edukacyjnych wspólnie z ambasadorami akcji i przeprowadzili warsztaty dla osób pracujących z młodymi ludźmi. Wkrótce pojawią się również scenariusze lekcji na temat hejtu do wykorzystania podczas pracy z młodzieżą.
- Do drugiej odsłony kampanii zaprosiliśmy też TikToka, na którym aktywnie działamy jako Fundacja i który odgrywa istotną rolę w życiu milionów młodych Polaków. Dzięki wsparciu partnerów i ambasadorów akcji oraz wszystkich twórców aktywnych na platformie TikTok, mamy szansę pokazać, jak zmniejszyć moc hejtu i docenić pozytywne postawy, które realizują idee #HejtOutLoveIn - mówi Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji SEXEDPL.
W ramach projektu #HejtOutLoveIn i obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu TikTok przygotował dla użytkowników serwis w aplikacji poświęcony najważniejszym zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem na platformie. Użytkownicy znajdą tu informacje dotyczące rozwiązań w aplikacji, które zwiększają ochronę przed niepożądanymi interakcjami, filmy autorstwa ekspertów SEXEDPL, oraz linki do stron, na których mogą uzyskać pomoc.
Nowa odsłona kampanii przewiduje również kontynuacje współpracy z ambasadorami, którzy wsparli pierwszą fazę projektu, którzy zaproszą użytkowników do dzielenia się swoimi historiami. W pierwszej części akcji udział wzięli m.in. Aleksandra Cedro, Synmojegotaty, Stewunia czy Karlisstas oraz współkonstruktorka projektu edukatorka Aga Szuścik. Dodatkowym elementem kampanii będą również akcje kreatywne
w aplikacji TikTok.
Antyprzemocowa, anonimowa linia pomocowa SEXEDPL działa pod numerem
720 720 020. Skierowana jest do osób uwikłanych w przemoc i oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną.
Internet i nowe media pozwalają młodym ludziom wyrażać siebie, wspierają rozwijanie pasji i wymianę inspiracji. Jednak, żeby w pełni korzystać z ich potencjału potrzebna jest wiedza na temat tego, w jaki sposób poruszać się świadomie i odpowiedzialnie po cyfrowej przestrzeni. Według badań NASK blisko 40% młodych ludzi deklaruje, że nie reaguje na przemoc w Internecie i nikomu o niej nie mówi. Aż połowa z nich uważa, że osoby, które obrażają innych w sieci, pozostają bezkarne. Celem kampanii HEJTOUT, którą Fundacja SEXEDPL realizuje od 2023 roku, jest powstrzymanie tej tendencji, poprzez wyposażenie nastolatków w wiedzę i narzędzia, które pomogą zmniejszyć moc hejtu i nauczyć sposobów reagowania na przemoc w sieci.
- "Doświadczenia ze świata online mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie, psychikę czy poczucie własnej wartości. Od lat jestem aktywna na platformach społecznościowych i również doświadczałam hejtu. Przemoc w sieci może spotkać każdego z nas, dlatego tak ważna jest otwarta dyskusja, edukacja młodych osób i wzajemne wsparcie - mówi Anja Rubik, Założycielka i Prezeska Zarządu Fundacji SEXEDPL.
Pierwszy etap kampanii HEJTOUT koncentrował się na poszerzaniu wiedzy na temat hejtu wśród młodych osób w celu skutecznego rozpoznawania takich treści
w Internecie. Nowa odsłona projektu #HejtOutLoveIn, oprócz aspektów edukacyjnych, poświęcona jest promowaniu pozytywnych postaw, dzięki którym można zmniejszyć moc hejtu i sprawić by sieć była bardziej przyjaznym miejscem. Dla wszystkich.
- Mamy wspólną odpowiedzialność za świat, jaki tworzymy. Dlatego nie bójmy się reagować na hejt, zgłaszać to, co uważamy na krzywdzące i prosić o pomoc. W jedności siła. To naturalne, że wsparcie innych wzmacnia i pokazuje nowe rozwiązania. To jedyny sposób, by przejąć kontrolę nad hejtem. Warto dawać dobry przykład innym
i pokazywać jak mądrze korzystać z Internetu - mówi psycholog i terapeuta seksualny Michał Sawicki.
W pierwszej odsłonie projektu HEJTOUT Fundacja SEXEDPL i T-Mobile Polska wraz
z ekspertami stworzyli bazę wiedzy na temat przemocy w Internecie, zrealizowali serię filmów edukacyjnych wspólnie z ambasadorami akcji i przeprowadzili warsztaty dla osób pracujących z młodymi ludźmi. Wkrótce pojawią się również scenariusze lekcji na temat hejtu do wykorzystania podczas pracy z młodzieżą.
- Do drugiej odsłony kampanii zaprosiliśmy też TikToka, na którym aktywnie działamy jako Fundacja i który odgrywa istotną rolę w życiu milionów młodych Polaków. Dzięki wsparciu partnerów i ambasadorów akcji oraz wszystkich twórców aktywnych na platformie TikTok, mamy szansę pokazać, jak zmniejszyć moc hejtu i docenić pozytywne postawy, które realizują idee #HejtOutLoveIn - mówi Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji SEXEDPL.
W ramach projektu #HejtOutLoveIn i obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu TikTok przygotował dla użytkowników serwis w aplikacji poświęcony najważniejszym zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem na platformie. Użytkownicy znajdą tu informacje dotyczące rozwiązań w aplikacji, które zwiększają ochronę przed niepożądanymi interakcjami, filmy autorstwa ekspertów SEXEDPL, oraz linki do stron, na których mogą uzyskać pomoc.
Nowa odsłona kampanii przewiduje również kontynuacje współpracy z ambasadorami, którzy wsparli pierwszą fazę projektu, którzy zaproszą użytkowników do dzielenia się swoimi historiami. W pierwszej części akcji udział wzięli m.in. Aleksandra Cedro, Synmojegotaty, Stewunia czy Karlisstas oraz współkonstruktorka projektu edukatorka Aga Szuścik. Dodatkowym elementem kampanii będą również akcje kreatywne
w aplikacji TikTok.
Antyprzemocowa, anonimowa linia pomocowa SEXEDPL działa pod numerem
720 720 020. Skierowana jest do osób uwikłanych w przemoc i oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną.
Komentarze