Beata Ratuszniak18.03.2009 (12:01)1 komentarz

Rusza kampania promująca wybory do PE

Pomiędzy 4 a 7 czerwca 2009 roku 375 milionów obywateli Unii Europejskiej będzie mogło oddać głos w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Po raz pierwszy, promocja wyborów odbywa się poprzez ogólnoeuropejską kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi wyborców na wpływ, jaki wybory mają na ich życie osobiste.
Głównym elementem kampanii zaplanowanej na kwiecień i maj br. są instalacje 3D. Olbrzymich rozmiarów rzeźby mają zwrócić uwagę na tegoroczne wybory parlamentarne i obrazować, jak poprzez udział w wyborach, wyborcy wpływają na faktyczne decyzje polityczne. Interaktywne kabiny multimedialne będą zachęcać mieszkańców Unii Europejskiej do zamieszczenia ich osobistych życzeń dla Europy w formie wiadomości wideo. Wraz z billboardami, instalacje 3D i kabiny multimedialne mają za zadanie pokazać, że Europejczycy mają wybór i możliwość udziału w procesie podejmowania decyzji w Unii Europejskiej, czego podkreśleniem jest hasło „To ty decydujesz”.
W Polsce instalacje 3D i kabiny multimedialne zostaną umieszczone w pobliżu najbardziej reprezentacyjnych miejsc w Warszawie, Krakowie i Łodzi. W tych miastach planowana jest także ekspozycja billboardów. Kampania będzie obejmowała również radio i telewizję, dla których zostanie dokonana adaptacja spotu centralnego oraz internet. Biuro Informacyjne PE zaplanowało również komplementarne imprezy lokalne.

Opracowanie strategii i realizację kampanii we wszystkich krajach członkowskich powierzono międzynarodowej agencji sieciowej Scholz & Friends. Agencja odpowiada za działania promocyjne prowadzone w Polsce.
Scholz & Friends

Komentarze (1 - 1 z 1)

No jeśli kampania przewidziana jest tylko w dużych miastach (i to też nie wszystkich) to gratuluję rezultatu. W dużych aglomeracjach świadomość społeczna jest największa, taka kampania powinna dotrzeć do małych miasteczek i wsi.
 0