01.04.2009 (17:30)brak komentarzy
Rusza kampania na rzecz osób niepełnosprawnych
W kwietniu 2009 roku rusza 1% ogólnopolska kampania z inicjatywy Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (PSOUU).
W 2008r. PSOUU przeprowadziło wraz z prof. Dominiką Maison badania postrzegania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kontrowersyjne hasło „Niepełnosprawni intelektualnie mogą Cię zarazić, …ale tylko radością” miało zmienić nasz stosunek do tego, czego tak bardzo się boimy - inności. Przeprowadzone badania ewaluacyjne wykazały, że 92% Polaków uważa, że dobrze, iż problem upośledzenia umysłowego został poruszony. Ponadto, Polacy są zgodni, że więcej podobnych kampanii powinno się organizować (91% - odpowiedzi „zdecydowanie” i „raczej zgadzam się”). Na poziomie większości wykorzystanych zmiennych kampania wpłynęła na wytworzenie bardziej pozytywnego wizerunku osób upośledzonych umysłowo. Podobne zmiany wyników są na poziomie przyznawania praw obywatelskich osobom niepełnosprawnym intelektualnie.
Agencja TBWA\ jest odpowiedzialna za przygotowanie kreacji do kampanii, która obejmuje spot (telewizja, kino) oraz kreacje (outdoor, Internet i prasa). Film reżyserował Bartosz Piotrowski, a produkcją zajęło się studio ODEON. Autorem zdjęć do printow jest Andrzej Georgiew. Filmy będą emitowane w telewizji (TVP, TV PULS, TVN, Canal+) oraz w sieci kin Cinema City w województwie mazowieckim. Kampania jest również komunikowana w prasie (ulotki insertowane do Gazety Wyborczej, Dziennika, Rzeczpospolitej i Faktu) w Internecie (Interia) oraz na billboardach, plakatach i ekranach w metrze warszawskim (AMS) i przez siec 3 SPACE (sieć 120 ekranów LCD w pubach).
W kampanii występuje Małgorzata Legat, wspierają ją Mistrzynie Europy w Szabli - Aleksandra Socha i Bogna Józwiak.
- Wobec tak dobrych rezultatów przygotowaliśmy kolejną kampanię pokazującą osoby z niepełnosprawnością intelektualną, jako osoby posiadające marzenia, pasje, ich możliwości współuczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym - podsumowuje Malina Wieczorek Non Profit & Art Promotion Director TBWA\TELESCOPE.
Agencja TBWA\ jest odpowiedzialna za przygotowanie kreacji do kampanii, która obejmuje spot (telewizja, kino) oraz kreacje (outdoor, Internet i prasa). Film reżyserował Bartosz Piotrowski, a produkcją zajęło się studio ODEON. Autorem zdjęć do printow jest Andrzej Georgiew. Filmy będą emitowane w telewizji (TVP, TV PULS, TVN, Canal+) oraz w sieci kin Cinema City w województwie mazowieckim. Kampania jest również komunikowana w prasie (ulotki insertowane do Gazety Wyborczej, Dziennika, Rzeczpospolitej i Faktu) w Internecie (Interia) oraz na billboardach, plakatach i ekranach w metrze warszawskim (AMS) i przez siec 3 SPACE (sieć 120 ekranów LCD w pubach).
W kampanii występuje Małgorzata Legat, wspierają ją Mistrzynie Europy w Szabli - Aleksandra Socha i Bogna Józwiak.
TBWA
Komentarze