Łukasz Szewczyk07.09.2009 (11:14)3 komentarze

Rzeczpospolita, TVN24 i RMF opiniotwórcze w lipcu

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym w lipcu 2009 roku była Rzeczpospolita, wśród stacji radiowych RMF FM, a telewizyjnych - TVN24 - wynika z nowego raportu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.
Podobnie do poprzedniego miesiąca, na pierwszym miejscu w rankingu pojawiła się Rzeczpospolita cytowana przez inne media 1182 razy. Swój zwycięski wynik gazeta zawdzięcza sondażom i rankingom oraz analizom ekonomicznym, rynkowym i finansowym. Na silną pozycję drugiego tytułu, Gazety Wyborczej (1025), złożyły się przede wszystkim bardzo popularne i szeroko cytowane rankingi i sondaże, artykuły dotyczące sytuacji na polskiej scenie politycznej oraz wiadomości z zakresu rynku i finansów. Trzecia pozycja w rankingu, objęta przez Dziennik (975), jest wynikiem szeroko komentowanego wywiadu z Piotrem Kownackim, informacji dotyczących polityki polskiej oraz działalności policji i przestępczości.
Niemalże tradycją stało się już, że czwarta pozycja w rankingu należy do cytowanej w lipcu aż 682 razy stacji TVN24. Media najczęściej odnosiły się do poruszanych na antenie tematów dotyczących polityki polskiej oraz działalności policji i przestępczości. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również telewizyjne rankingi i sondaże.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane przez RMF FM (280), głównie w kontekście działalności policji i przestępczości, wypadków oraz sądownictwa i spraw sądowych. Kolejna stacja radiowa w zestawieniu - Radio Zet - zajęła trzynaste miejsce z liczbą 147 powołań.

W gronie najbardziej opiniotwórczych tytułów znalazły się dwa dzienniki biznesowe: Gazeta Prawna (318) i Puls Biznesu (172). Gazeta Prawna zdobyła bardzo wysoki poziom cytowalności i zajęła mocną szóstą pozycję. Sukces ten zawdzięcza prawnej analizie dotyczącej przymusowego wysłania na urlop Piotra Kownackiego, jak również poruszanym kwestiom polityki polskiej, ekonomii i rynku oraz ustawodawstwu i prawu.

Lipcowy ranking najpopularniejszych mediów objął także trzy tygodniki opinii – Newsweek (482), Wprost (223) i Politykę (134). Newsweek w analizowanym miesiącu opublikował na swoich łamach szeroko komentowany wywiad z Waldemarem Pawlakiem, który przyczynił się do zdobycia piątego miejsca. Dwa pozostałe tygodniki uplasowały się kolejno na pozycjach dziewiątej i czternastej.

W lipcu komentatorzy życia społeczno-politycznego powoływali się również na przekazy internetowe. Wśród najczęściej cytowanych portali internetowych na pierwszym miejscu znalazł się onet.pl (189), drugą pozycję zajął serwis tvn24.pl (128).
Instytut Monitorowania Mediów

Komentarze (1 - 3 z 3)

a gdzie Polsat News?
 0  
Widocznie Polsat News nie jest opiniotwórczy skoro nie został objęty tymi statystykami
 0  
A gdzie jest TVNCNBSBIZNES?
 0