Łukasz Szewczyk05.11.2010 (10:55)brak komentarzy

GfK oferuje recyzyjne badania elastyczności cenowej

GfK Polonia oferuje nowe narzędzie pozwalające ustalić optymalną cenę produktów: GfK Price Challenger. Dzięki tej metodzie można zbadać tzw. elastyczność cenową, tworząc realistyczne scenariusze przepływów pomiędzy markami (zmiany udziałów rynkowych).
Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów podejmowania decyzji zakupowych. Świadczy o tym między innymi rosnąca pozycja własnych marek sieci detalicznych, które nie rzadko wygrywają nawet z markami o silnym wizerunku. Stąd tak istotne jest ustalenie właściwej ceny względem konkurencji. GfK Price Challenger pozwala określić optymalny poziom ceny zarówno dla pojedynczego produktu, różnych wielkości opakowań, jak i całego portfolio marek z danej kategorii, kierując się łącznym obrotem i skalą zysków. Zastosowana metoda pozwala na relatywnie szybkie lub bardzo szybkie (on-line w zależności od badanej kategorii) zebranie informacji i przedstawienie wyników badania.
Zaletą GfK Price Challenger jest także możliwość testowania poziomu cen dla różnych kanałów dystrybucji, różnych wielkości opakowań, także opakowań zbiorczych. Opracowana metodologia eliminuje tzw. efekt „uczenia się” respondentów, który ma negatywny wpływ na wyniki badania. Oprócz raportu dostarczane jest także narzędzie do samodzielnej symulacji różnych scenariuszy cenowych i szacowania udziałów rynkowych.
GfK Polonia