Łukasz Szewczyk01.08.2011 (10:01)11 komentarzy

Lipiec 2011: Duży wzrost Polsat Film, TVP Seriale goni AXN

AXN, TVP Seriale i Kino Polska to najpopularniejsze kanały filmowo-serialowe w Polsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. W lipcu 2011 roku największy wzrost udziałów notuje Polsat Film.
W lipcu 2011 roku najpopularniejszym kanałem telewizyjnym wśród stacji filmowo-serialowych pozostaje telewizja AXN, mimo spadku udziałów oglądalności niezmiennie zajmuje pozycje lidera. Drugie miejsce utrzymuje TVP Seriale, która w porównaniu z czerwcem zyskała ponad 11 tys. widzów.
W Grupie 4+, w ujęciu rocznym, największy wzrost udziałów notują kanały Polsat Film (134,7 proc.) oraz AXN Crime (prawie 101 proc.). Największe spadki z kolei kanały: Cinemax 2 (spadek o 48 proc.) oraz Canal+ Film (spadek o 45 proc.).

 Grupa 4+Lipiec 2011Lipiec 2010Zmiana r/r
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%SHR%
1.AXN 42 0210,8047 7540,94-15,6%
2.TVP Seriale 33 7550,64
3.Kino Polska 22 1710,4227 5690,55-22,8%
4.13th Street Universal 22 1100,4215 8930,3133,8%
5.Ale Kino 21 0520,4017 4540,3515,7%
6.Comedy Central 19 5030,3726 2000,52-28,6%
7.Polsat Film 18 5370,357 6110,15134,7%
8.TVP Kultura 16 4190,3114 1290,2811,8%
9.HBO 14 4970,2817 4440,35-20,3%
10.TCM 12 7150,2415 4050,30-20,7%
11.AXN Crime 11 5620,225 5370,11100,9%
12.Universal 11 5500,227 3820,1550,0%
13.Fox Life 10 3580,2010 1120,20-1,5%
14.Comedy Central Family 10 1610,198 0460,1621,4%
15.Zone Europa 9 8870,1913 2740,26-28,2%
16.HBO 2 8 9360,1710 6250,21-19,0%
17.Zone Romantica 8 5900,164 6640,0977,2%
18.Canal+ 7 4650,1410 3180,20-30,4%
19.HBO Comedy 5 4980,107 6940,15-31,6%
20.Canal+ Film 4 9590,098 6330,17-45,0%
21.FilmBox 4 9540,097 3030,14-34,7%
22.AXN Sci-Fi 3 9440,082 7670,0636,4%
23.Movies 24 3 8060,075 8110,12-37,4%
24.BBC Entertainment 3 2450,063 7210,07-16,2%
25.FOX 1 9820,04
26.Cinemax 7640,019670,02-26,3%
27.Cinemax27280,011 3700,03-48,1%

NAM: Oglądalność kanałów filmwo-serialowych - Lipiec 2011

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) liderem pozostaje AXN Polska, na drugie miejsce awansuje kanał TVP Seriale, z kolei Comedy Central spada na miejsce trzecie. Także w tej grupie wiekowej największy wzrost udziałów notuje Polsat Film (o 114 proc.), z kolei największy spadek Movies 24 (o 57 proc.).

 Grupa 16-49Lipiec 2011Lipiec 2010Zmiana r/r
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%SHR%
1.AXN 22 0971,0128 5111,35-24,8%
2.TVP Seriale 15 9130,73
3.Comedy Central 15 4880,7120 3490,96-26,2%
4.Kino Polska 10 6470,4914 6520,69-29,4%
5.13th Street Universal 10 5050,487 7690,3731,0%
6.Polsat Film 10 3230,474 6590,22114,5%
7.HBO 9 5760,4412 2880,58-24,6%
8.Ale Kino 8 0850,378 1220,38-3,4%
9.Fox Life 7 2020,336 6780,324,4%
10.Comedy Central Family 6 9050,325 5490,2620,5%
11.TVP Kultura 6 4410,306 2980,30-0,7%
12.HBO 2 6 1260,286 9410,33-14,3%
13.Universal 5 6610,263 9500,1939,0%
14.TCM 4 7430,227 0880,34-34,9%
15.AXN Crime 4 1160,192 1930,1081,7%
16.HBO Comedy 4 0520,195 2100,25-24,7%
17.Zone Europa 3 9440,185 0500,24-24,3%
18.Canal+ 3 9210,186 6340,31-42,7%
19.AXN Sci-Fi 2 9870,141 8010,0961,2%
20.Canal+ Film 2 9630,145 8350,28-50,7%
21.FilmBox 2 1380,104 0050,19-48,4%
22.BBC Entertainment 2 0980,101 9270,095,5%
23.Zone Romantica 1 3910,061 2990,064,9%
24.Movies 24 1 0990,052 4790,12-57,3%
25.FOX 8690,04
26.Cinemax2 4720,028720,04-46,3%
27.Cinemax4560,025410,03-19,2%

NAM: Oglądalność kanałów filmwo-serialowych - Lipiec 2011

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Atmedia dla Media2.pl (dane: Nielsen Audience Measurement)

Komentarze (1 - 10 z 11)

Nic dziwnego, że w telewizji same odgrzewane kotlety skoro TVP Seriale bije rekordy oglądalności. Chyba żaden nowy kanał w tak krótkim czasie nie zdobył tak dużej widowni.
Ludzie przestańcie oglądać te starocie, bo nigdy nie doczekamy się porządnych kanałów z premierami tylko będą nam serwowane skwaszone odgrzewane kotlety mielone.
 0  
TVP Seriale zdobywa widzów poprzez Ranczo. Ten serial można oglądać i oglądać. Jeżeli chodzi o resztę, to owszem, można sobie przypomnieć stare M jak miłość, ale po 2-3 odcinkach to się znudzi.

Polsat Film z kolei pewnie bazuje na filmach znanych z głównych ogólnodostępnych anten. Produkcji tego typu ciężko znaleźć na Ale Kino czy Filmbox. Muszę przyznać, że koncepcja prosta, ale zyskowna ;)
 0  
na kanale Polsat Film lubię czasem obejrzeć jakiś starszy film a na TVP Seriale oglądam tylko Ranczo jak czasem trafie na jakiś odcinek ( jeden z lepszych polskich seriali (niestety nie mam czasu oglądać wszystkich odcinków))
 0  
Najciekawsze jest to że w gazetach m.in (To&Owo) nie ma nigdzie programu oprócz netu i EPG w tunerze.
 0  
Oczywiscie TVP Seriale.
 0  
Te wzrosty oglądalności to biorą ze"SPRZEDAŻY " swoich niby promocyjnych pakietów.Wciskają ludziom tańszy pakiet+ jakąś promocje a potem płacisz za coś czego nie oglądasz .A im lekko wzrasta ale to na pewno nie oglądalność.
 0  
Najlepszy kanał TVP Seriale.
 0  
Canal+ i HBO rządzą :D
reggaenerator_by_HansuHansu 1.08.2011 (15:44:39)
 0  
A gdzie nfilm? Oni mają naprawdę taką słabą oglądalność? Założe się, że zaraz to całe N upadnie...
 0  
Dlaczego w tych badaniach nie uwzględnia się kanałów HD ?
 0