Łukasz Szewczyk21.10.2011 (23:39)brak komentarzy

AlleRogal: Wiaty pachnące jak pyszny rogal

Ruszyła kampania zapachowa Miasta Poznań ruszyła w Warszawie i Krakowie. Partnerem Miasta Poznania w tej kampanii jest Allegro.pl. Projekt został zrealizowany przy współpracy z AMS, z wykorzystaniem narzędzi aromamarketingu dostarczonych przez firmę Commercial Communications.
18 i 19 października 2011 w Krakowie i w Warszawie ruszyła akcja promocyjna miasta Poznań, w której wykorzystywane są jednocześnie narzędzia tradycyjne i niestandardowe. W wybranych lokalizacjach na przystankach pojawiły się plakaty, informujące o możliwości zakupu rogali marcińskich w serwisie Allegro.pl. Wiaty przystankowe, na których eksponowane są plakaty tej kampanii, wyposażone są w rozwiązania emitujące zapach nadzienia tego tradycyjnego wypieku poznańskiego. Czekający na autobus pasażerowie mogą poczuć się tak, jakby właśnie obok nich znajdowała się piekarnia z tym przysmakiem lub ktoś dzielił rogala na cząstki.
Rogal marciński to chroniony prawnie produkt regionalny wielkopolski. Tradycyjnie wypiekany z okazji dnia św. Marcina (11 listopada) od XIX w., nadziewany jest białym makiem z dodatkiem migdałów, rodzynków i orzechów. Nieodłącznie kojarzy się z Poznaniem. Potencjał promocyjny tego smakołyku wykorzystano w kampanii tworzonej wspólnie przez Urząd Miasta Poznania, serwis Allegro.pl oraz firmę AMS, dostarczającą nośniki reklamowe.

Głównym narzędziem promocji są plakaty informacyjne zachęcające do zakupu rogali barcińskich za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro.pl. Łącznie wyeksponowano 200 plakatów na nośnikach typu citylight, z czego 25% (50 sztuk) połączonych jest z rozwiązaniami emitującymi zapach (oznaczone są hasłem "Uwaga! Te plakat pachnie"). 38 pachnących wiat znajduje się w Warszawie, 12 - w Krakowie. Kampania potrwa dwa tygodnie.

Marketing zapachowy (aromamarketing) nie jest nowym wynalazkiem, jednak do tej pory wykorzystywano go w rozwiązaniach indoorowych. Marketing zapachowy w przestrzeni miejskiej na taką skalę jest z pewnością innowacją na tle Europy. - Jesteśmy pierwszą Polsce firmą outdoorową, która podjęła się realizacji niestandardowej kampanii z wykorzystaniem aromamarketingu. Jestem pewna, że nasza realizacja rozpropaguje to rozwiązanie. Wiemy, że wiele firm interesowało się zagadnieniem, jednak nikt do tej pory nie przeprowadził takiego projektu do końca - mówi Katarzyna Zerbe, Key Account Manager w AMS. - Cieszymy się sukcesem tej kampanii. Po raz kolejny udowadniamy, że outdoor to medium o szerokim spektrum możliwości wykorzystania narzędzi promocyjnych, zwłaszcza dla poszukujących nowych form komunikacji marketingowej.

Ze względu na specyficzny skład rogala, w którym łączy się kilka składników o silnym aromacie, niemożliwym było wykorzystanie gotowych mieszanek zapachowych, tradycyjnie używanych w tego typu akcjach. Dostarczenia odpowiedniej podjęła się agencja Commercial Communications we współpracy z Marcinem Kasprzakiem z firmy Scentcare.

Kampania promocyjna miasta Poznania z zapachem rogali unoszących się w okolicy wiat autobusowych jest jak dotąd jedynym takim pomysłem w kraju i Europie.