Łukasz Szewczyk23.04.2012 (8:39)brak komentarzy

Nowe globalne pozycjonowanie i rebranding sieci ZenithOptimedia Group

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia Group wprowadza nową globalną strategię pozycjonowania - Live ROI. Zmianie towarzyszy odzwierciedlający nowe pozycjonowanie rebranding, obejmujący wszystkie marki należące do ZenithOptimedia Group
Nowe pozycjonowanie ZenithOptimedia, znanej jako agencja ROI, jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku mediów i w komunikacji marketingowej. Dynamiczny rozwój mediów cyfrowych i rosnące znaczenie Internetu znacznie poszerzyły możliwości angażowania konsumentów i ich interakcji z markami, otwierając przed marketerami nieznane dotąd możliwości. W coraz bardziej złożonym i zdefragmentowanym świecie mediów mierzenie jakości i ocena efektywności działań stały się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
- Nasze otoczenie stale się zmienia. Konsumenci spędzają coraz więcej czasu w cyfrowym świecie, a stosowane dotychczas narzędzia, służące do badania tego świata i efektów naszych działań, przestają wystarczać. Dlatego proponujemy Klientom podejście Live ROI, pozwalające w czasie rzeczywistym określić jak i gdzie inwestować budżet, by osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji - mówi Steve King, Global Chief Executive Officer w ZenithOptimedia Group.

Pozycjonowanie Live ROI oznacza tak samo rygorystyczne podejście do mierzenia efektów działań i zwrotów z inwestycji, ale dziejące się "live" - w czasie rzeczywistym. Takie podejście, wsparte nowoczesnymi metodami i narzędziami badawczymi oraz kreatywnymi rozwiązaniami, pozwala szybko reagować na zmiany, dostarczając klientom innowacyjne i efektywne rozwiązania.

- Wdrożenie koncepcji Live ROI wpływa na rozwiązania proponowane Klientom i styl pracy całej firmy, jednak największe wyzwania stawia przed dwoma działami: Performics i DriveR. Aby wyjść naprzeciw zmianom w sposobie komunikacji z konsumentami i rosnącej roli Internetu, rozwijamy kompetencje działu Performics, zajmującego się szeroko pojętym digitalem - od strategicznego doradztwa w planowaniu i zakupie mediów w Internecie, poprzez realizację kampanii PPC i SEO, działania mobilne, afiliacyjne i w social media, po tworzenie koncepcji kreatywnych i kreacji. Podejście Live ROI stawia przed nami nowe wyzwania także w zakresie badania zachowań konsumenckich oraz precyzyjnego mierzenia skuteczności działań, ich jakości i efektywności. Dlatego wzmacniamy dział badań DriveR, poszerzając jego kompetencje i ofertę badawczą oraz zmieniając strukturę - mówi Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group.

Kierownictwo działu DriveR obejmuje Anna Marszalik-Kraszewska, mająca ponad 9-letnie doświadczenie w pracy w obszarze badań. W ZenithOptimedia Group pracuje od lutego 2011 r., wcześniej zdobywała doświadczenie po stronie mediów: w Grupie RMF oraz w wydawnictwie Hubert Burda Media. Podlega jej zespół złożony ze specjalistów z dużym doświadczeniem w zakresie realizacji wszelkiego rodzaju badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych, oraz zaawansowanych analiz statystycznych, w tym modelowania ekonometrycznego. W związku z poszerzeniem oferty badawczej, w maju do zespołu dołączy nowa osoba, specjalizująca się w statystycznej analizie danych oraz raportowaniu zjawisk z zakresu relacji z klientem.

ZenithOptimedia
ZenithOptimedia
Wraz z pozycjonowaniem zmienia się identyfikacja wizualna wszystkich firm należących do ZenithOptimedia Group. Celem tych zmian jest zapewnienie spójności i rozpoznawalności poszczególnych brandów należących do Grupy. Jednocześnie Zenithmedia zmienia nazwę na Zenith.

W nowych logotypach zmieniono krój czcionki - taki sam dla wszystkich brandów należących do Grupy. W logotypach ZenithOptimedia, Zenith i Optimedia zachowane zostają charakterystyczne dla nich elementy: tekst "The ROI Agency" i niebieski kolor oraz odświeżony symbol szczytu. Logotypy specjalistycznych działów: Performics, Newcast i DriveR, wyróżniają się zastosowanymi kolorami - zielonym, pomarańczowym i niebieskim. Zmiana pozycjonowania i rebranding odbywa się jednocześnie w 250 biurach ZenithOptimedia Group na całym świecie.