04.10.2012 (8:57)brak komentarzy
Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną - raport GetResponse (infografika)
Niemal 24% badanych wykorzystuje do sprawdzania poczty e-mail jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Ponad 18% użytkowników smartfonów najczęściej wykorzystuje je do sprawdzania poczty e-mail, a 63,3% z nich prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową - wynika z raportu "Email w biegu" przygotowanego przez ekspertów GetResponse.
Eksperci e-mail marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali popularność urządzeń mobilnych w kontekście sprawdzania poczty email. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż. Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Natomiast, najczęściej używanym w tym celu narzędziem, jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.
Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.
Użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty email (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnych (15%). Ponadto, 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową (wysyła i odbiera wiadomości email). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Ponadto, zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, robi to regularnie z taka samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia. W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku, gdy otrzymana wiadomość nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, to zostanie ona później przeczytana jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym.
Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.
GetResponse
Komentarze