20.01.2013 (13:10)5 komentarzy
TV: Kanały tematyczne wyprzedzają "wielką czwórkę"
Polacy coraz chętniej oglądają kanały tematyczne. Jak wynika z raportu Atmedia, w komercyjnej grupie widzów (16-49 lat) maleją udziały oglądalności "wielkiej czwórki", widzów zyskują natomiast kanały sprofilowane.
Fot. TVN
Fragmentacji ciąg dalszy. W pierwszych dwóch tygodniach stycznia 2013 roku łączne udziały TVN, Polsatu, TVP1 i TVP2 spadły do 48,5 proc. w czasie oglądania grupy komercyjnej (16-49 lat). Wszystko wskazuje na to, że ponad 50 proc. udział telewizji tematycznych i tzw. nowych naziemnych utrzyma się w całym 2013 roku.
W czasie gdy duzi nadawcy tracą, wszystkie segmenty rynku kanałów tematycznych, odnotowują wzrosty. Segmenty filmowo-serialowy i dokumentalny zyskały po 4 proc., segment kanałów informacyjnych 5 proc., dziecięcych i lifestyle'owych po 8 proc., sportowych 16 proc. Rekordowy, bo aż 29 proc. wzrost udziału w czasie oglądania, mają od początku stycznia telewizje muzyczne. Jego wzrost dynamizują Polo TV i Eska TV, które obecność na multipleksach przekuły na ogromne wzrosty udziałów rynkowych. W pierwszych dwóch tygodniach stycznia udział Polo TV w czasie oglądania 16-49 lat wzrósł o 110 proc., a Eski o 104 proc.
Oglądalność kanałów od 1 do 14 stycznia 2013 / Fot. Atmedia
Oglądalność kanałów tematycznych od 1 do 14 stycznia 2013
Atmedia
Komentarze (1 - 5 z 5)
Szanse kanalow wielkiej czworki widze w programach rozrywkowych i realit shows (niestety). Ten trend widoczny jest na Zachodzie. To pojdzie u nas w tym samy kierunku. Szczegolnie w pasmie glownym, czli prime time, brakuje mi takich kluczowych programow. TVP2 ma duzo dobrych wlasnych pomyslow. Mysle, ze Polsat i tvn pojdzie z czasem w tym kierunku. Oczywiscie powinno znalesc sie miejsce na filmy typu Free TV Premiere a nie American Ninja z Michaelem Dudikowem w zyciowym 5 minut. Ach przepraszam Dudikoff. Ale jaki on tam znowu American?