Łukasz Szewczyk27.02.2013 (9:27)4 komentarze

Mozilla ogłasza globalną ekspansję systemu operacyjnego Firefox OS

Mozilla przedstawiła pierwszą komercyjną wersję swojego otwartego ekosystemu na urządzenia przenośne - Firefox OS. Ogłosiła również plany operatorów dotyczące wprowadzania na rynek urządzeń z tym systemem.
Pierwsza seria urządzeń z Firefox OS będzie dostępna dla klientów w Brazylii, Kolumbii, Meksyku, Czarnogórze, Polsce, Serbii, Hiszpanii, Wenezueli oraz na Węgrzech. Do chwili obecnej swoje zaangażowanie w inicjatywę wprowadzenia urządzeń Otwartej Sieci potwierdziło 17 głównych operatorów na całym świecie: América Móvil, China Unicom, Deutsche Telekom, Etisalat, Grupa Hutchison Three, KDDI, KT, MegaFon, Qtel, SingTel, Smart, Sprint, Grupa Telecom Italia Telefónica, Telenor, TMN oraz VimpelCom. Telstra w inicjatywie Mozilli widzi szansę na zapewnienie swoim klientom dostępu do innowacyjnych technologii przenośnego Internetu. Szerokie grono operatorów wspierających system Firefox OS Mozilli stanowi wyraz znaczącego poparcia całej branży na rzecz elastycznej i pozbawionej ograniczeń platformy mobilnej.Smartfony z Firefox OS to pierwsze urządzenia w całości oparte na standardach Otwartej Sieci, co umożliwia opracowywanie każdej funkcji w postaci aplikacji HTML5. Aplikacje internetowe uzyskują dostęp do wszystkich możliwości urządzenia z pominięciem przeszkód typowych dla protokołu HTML5 na urządzeniach przenośnych, co gwarantuje istotny wzrost wydajności. Elastyczność platformy umożliwia operatorom łatwe dostosowywanie interfejsu oraz rozwijanie usług dopasowanych do indywidualnych potrzeb ich klientów.Mozilla współpracuje z producentami smartfonów - firmą Alcatel (TCL) LG i ZTE - nad opracowaniem pierwszych urządzeń z Firefox OS, natomiast Huawei planuje dołączyć do prac później w tym roku. Opracowywane urządzenia będą oparte na procesorach mobilnych Snapdragon™ firmy Qualcomm. Ponadto Mozilla podpisała umowy strategiczne z wiodącymi dostawcami treści i usług (więcej informacji w dedykowanej notatce prasowej). Użytkownicy otrzymają do dyspozycji na swoich smartfonach dynamiczne, bogate i otwarte środowisko aplikacji, zapewniające łatwy dostęp do ulubionych stron internetowych i funkcji (m.in. Facebook i Twitter), dzięki szybkiemu i prostemu w obsłudze interfejsowi oraz wbudowanym funkcjom kontroli kosztów połączeń.
Firefox OS zapewnia użytkownikom urządzeń mobilnych na całym świecie wolność wyboru i nieustającą innowacyjność, które są charakterystyczne dla rozwiązań Otwartej Sieci. Dzięki wsparciu naszej społeczności oraz partnerów zaangażowanych w ten projekt, możemy realizować nasz cel wyrównania szans i dostarczenia nieograniczonych zasobów treści i usług, które odpowiedzą na zróżnicowane potrzeby kolejnych 2 miliardów internautów - mówi Gary Kovacs, CEO Mozilli
Wstępną "pierwszą falę" wprowadzenia urządzeń Otwartej Sieci ogłosiły firmy América Móvil, Deutsche Telekom, Telefónica i Telenor, które zamierzają udostępnić telefony w połowie bieżącego roku. Więcej informacji na temat planów wdrożeniowych poszczególnych operatorów można znaleźć poniżej.
Imponujące grono operatorów, którzy zgłosili swój udział w dystrybucji urządzeń z systemem Firefox OS, stanowi wyraźne potwierdzenie potencjału nowej platformy i sygnał, że rok 2013 może stać się przełomowy pod względem obecności Mozilli na rynku urządzeń mobilnych. Zróżnicowanie operatorów wspierających inicjatywę, którzy prowadzą działalność zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących, stanowi mocne przypieczętowanie możliwości nowej platformy oraz jej atrakcyjności dla autorów innowacyjnych rozwiązań. Dzięki zaangażowaniu operatorów oraz postępom we współpracy z producentami urządzeń i dostawcami treści Mozilla jest w stanie odpowiedzieć na wyzwania utrzymania skalowalnej dystrybucji przy jednoczesnym zapewnieniu przejrzystej ścieżki osiągania zysków. Oba te zagadnienia mają kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia deweloperów i zbudowania ich lojalności - mówi John Jackson, wiceprezes ds. badań w firmie IDC
Na konferencji prasowej podczas targów Mobile World Congress Mozilla ujawniła również założenia kampanii brandingowej systemu operacyjnego Firefox OS. Nowy wizerunek marki koncentruje się wokół koncepcji "uwolnienia lisa", podkreślającej zalety systemu Firefox OS: zabawa i przyjazność dla użytkownika, pomoc i ochrona, szybkość i moc.

Komentarze (1 - 4 z 4)

Gdzie jest treść tej "dedykowanej notatki prasowej"?
 1  
Przy wsparciu operatora może się udać i rozwinąć, dominacja androida i iOS nikomu się nie przysłuży, a trochę konkurencji nie zaszkodzi, tym bardziej, że system działa wyjątkowo płynnie w porównaniu z tanimi androidami.
 2  
Wszystko co uszczupli monopol Microsoftu,witam mile(szkoda,że tylko mobile.)
 0