Łukasz Szewczyk28.03.2013 (19:35)105 komentarzy

UOKiK o nc+: Jednostronna zmiana umowy i automatyczna migracja budzą wątpliwości

Szybko rośnie liczba skarg kierowanych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta na działania nowej platformy satelitarnej nc+. Urząd analizuje zgłoszenia, ale już dzisiaj przyznaje, że działania platformy budzą wątpliwości.
21 marca 2013 roku ruszyła nowa platforma satelitarna nc+, która powstała w wyniku fuzji Cyfry+ i "n'. Przy okazji zmian nowy operator 2,5 mln abonentów chce uszczęśliwić na siłę. Wysyła zwykłe listy do abonentów, a w nich nową ofertę, która wchodzi w życie automatycznie - wyższy abonament i przedłużenie umowy na 18 miesięcy. Chyba, że wcześniej klient się zorientuje i wynegocjuje lepszą ofertę bądź wyśle wypowiedzenie.Klienci takimi działaniami są oburzeni i wysyłania skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Przedstawiciele urząd przyznają, że z dnia na dzień szybko rośnie liczba zgłoszeń. Obecnie trwa ich analiza, ale UOKiK przyznaje, że wątpliwości nc+ budzą wątpliwości.
Po wstępnej analizie zgłaszanych problemów, przede wszystkim nasze wątpliwości budzi praktyka operatora polegająca na jednostronnej zmianie umowy zawartej na czas oznaczony. Automatyczne zastępowanie ofertą nC+ od 1 maja starych umów, w przypadku gdy konsument nie zrezygnuje z dotychczasowej umowy zawartej na określony czas - również budzi nasze wątpliwości - mówi Dziennikowi Gazecie Prawnej Małgorzata Cieloch , rzecznik prasowy UOKiK
Urząd zapewnia, że jeśli analiza wykaże naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, przeciwko nc+ zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Decyzja w tej sprawie ma zapaść najpóźniej w przyszłym tygodniu.

Komentarze (1 - 10 z 105)

brawo!!!!!!!!!!!!
 151  
Chyba ktoś beknie w NC+!!!
Myśleli że społeczeństwo jest głupie i Lyonie wszystko
 134  
Kolejna katastrofa nc+ = kolejny powód do "dumy" nc+!
 7  
Świetnie, UOKiK, świetnie - oby padła wiadomo jaka decyzja! Oby ich ukarali!!
 118  
KROL JULIAN ( julien verley ) i Beata KONTENT ( beata mońka ) przykro mi ze z malej literki - ale szanuje Was tak samo
NIEGWARANTOWANE KANAŁY !!!!!! i to kilkadziesiąt !!!!! w tym oba eurosporty !!!!! masochiści ????
- brak możliwości migracji na niższe pakiety
- kosmicznie wysokie ceny pakietów
- Elastyczność !!!! definicja od dziś " narzucenie przez usługodawce swoich widzimisię "
- pakiety VOD , oraz paczki premium CANAL + , HBO - klient powinien mieć prawo dobrać od najniższego pakietu w ludzkich cenach !
- ten kto nie dostanie pisma lub nie przeczyta to --->automatyczna migracja !!!!!! na tragicznych warunkach !!!!
 124  
bardzo dobrze!
może coś się wreszcie w nc- zmieni!
taka oferta i jeszcze migracja na siłę na pięciokrotnie gorszą ofertę to już naprawdę szczyt wszystkiego i nie poszanowanie własnych wieloletnich abonentów
mam nadzieje że jak w parę miesięcy odejdzie im ponad pół miliona abonentów a może i więcej to zrozumieją swój wielki błąd! :(
 10  
nie wierzyć im, NIE NEGOCJOWAĆ
 64  
jeszcze dodam że abonenci C+ najtańszych abonamentów (np. Start za 14 zł) odejdą, bo napewno nie przyjmą najtańszej oferty za 40 zł
więc niech nie liczą, że ich baza się będzie zwiększała...
 8  
chyba będzie kara coś tak czuje nc+
 12  
Przecież jak Ja komuś pożyczę na 6miesięcy auto i spiszę umowę,to jak Mi się znudzi i po 3 miesiącach pójdę je odebrać to koleżka na bank skuje Mi mordę.....
 12