Łukasz Szewczyk14.04.2013 (0:05)95 komentarzy

Platforma nc+ wprowadza zmiany. Czy klienci wybaczą? Zyska Cyfrowy Polsat

Abonenci Cyfry+ i "n" z zadowoleniem przyjęli decyzję o zaprzestaniu przymusowej migracji do nc+. To oznacza, że do końca umów mogą zostać na dotychczasowych warunkach. Wciąż jednak nowa oferta nc+ ich nie przekonuje. Eksperci nie mają wątpliwości - na całym zamieszaniu najwięcej zyska Cyfrowy Polsat.
Spot nc+ promujący multroom
Po trzech tygodniach prężenia się, platforma nc+ zmienia zdanie. Do tej pory zarząd twierdził, że krytyka klientów spowodowana jest brakiem "zrozumienia oferty". W piątek, w wykupionych w ogólnopolskiej prasie ogłoszeniach zarząd przeprosił klientów i zapewnił, że wsłuchuje się w opinie abonentów. Jednak nie trudno odnieść wrażenia, że na ogłoszony właśnie pakiet zmian, największy wpływ miało wszczęte przez UOKiK postępowanie i widmo wysokiej kary dla nc+. Dostrzega to także szefowa UOKiK, która zapowiada, że decyzja w sprawie nc+ zapadnie do końca miesiąca.
Doceniamy obecne działania spółki w stosunku do konsumentów. Dochodzi do nich jednak późno, i czemu nie można zaprzeczyć, w odpowiedzi na presję ze strony konsumentów i podjęte przez nas działania - mówi dziennikowi Rzeczpospolita Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK
Czy klienci wybaczą nc+?
Jak wynika z analizy internetowych komentarzy po ogłoszeniu zmian, abonenci Cyfry+ i "n" najlepiej przyjęli informację o wycofaniu się nc+ z przymusowej migracji do nowej oferty oraz udostępnienie pełnego pakietu Canal+ dla klientów posiadających w swoich umowach "stare" pakiety Canal+ i nPremium. Zyskali także abonenci, którzy zmigrowali do nc wybierając Canal+ Silver lub Canal+ Gold. W ramach przeprosin otrzymali dostęp do pełnej oferty Canal+. Spora część abonentów przyznaje, że nowe stanowisko nc+ wpłynie na pozostaniu przy ofercie na dotychczasowych warunkach do czasu zakończenia umowy, ale dodają także, że jeśli obecna oferta nc+ nie zmieni się, po zakończeniu umowy raczej wypowiedzą umowę zamiast przejść na droższą ofertę nc+. Oprócz zaprzestania przymusowej migracji, klienci spodziewali się większych zmian pakietach abonamentowych. W komentarzach na plus oceniają dodanie własnych kanałów tematycznych do najtańszego pakietu. Krytykują natomiast brak zmian w zakresie dostępu do pełnego pakietu Canal+, który nadal dostępny jest tylko w droższym pakiecie abonamentowym. Wciąż brakuje, popularnej w Cyfrze+, opcji dokupienia pełnego pakietu Canal+ do najniższych pakietów (podobnie jak HBO), bądź też opcji abonamentowej z samym Canal+
Główne zmiany w porównaniu do poprzedniej oferty to:
Nowa oferta nc+
- ceny pakietów bez zmian
- dodanie "w prezencie" pakietu (Multi+) własnych kanałów tematycznych do najniższego pakietu Comfort+
- możliwość doboru pakietów dodatkowych (HBO, Cinemax, FilmBox) do najniższego pakietu, jednak wciąż bez opcji Canal+, która dostępna jest tylko w droższych pakietach
- dostęp do mobilnej aplikacji nc+GO w pakietach Canal+
- wciąż brak samodzielnego pakietu Canal+
- zapowiedź pakietu Ekstraklasa z dostępem do meczów T-Mobile Ekstraklasy w Canal+
Eksperci: Wielkiej rewolucji w nie ma
Eksperci w medialnych wypowiedziach przyznają, że dobrze iż platforma nc+ przyznała się do błędu, ale zrobiła to zbyt późno. Zauważają, podobnie jak internauci, że rewolucji ofercie nie ma.
Zmiany mają bardziej charakter jakościowy, wielkiej rewolucji w nich nie ma. Chyba największą zmianą jest teraz brak przymusu w przechodzeniu do tej platformy obecnych abonentów - mówi w Rzeczpospolitej Waldemar Stachowiak, analityk z Ipopema Securities
Ci klienci, którzy już wypowiedzieli umowy, z pewnością podpisali nowe z innymi operatorami. Ludzie nie lubią rezygnować z rozrywki i zależy im na ciągłości. Odzyskanie przez nc+ takich klientów jest praktycznie niemożliwe - zauważa w Gazecie Wyborczej Piotr Janik, szef działu analiz z KBC Securities
Na zamieszaniu wokół nc+ najwięcej zyska Cyfrowy Polsat
Do oferty nc+ zmigrowało już około 150 tys. klientów. Większość z nich to abonenci wyższych pakietów, którym najbardziej zależy na dostępie do pełnego pakietu premium. Eksperci od rynku medialnego nie mają wątpliwości, że na całym zamieszaniu wokół nc+ zyskają konkurenci, w szczególności Cyfrowy Polsat, który jest największym konkurentem w stosunku do nowej platformy. Spora liczba abonentów Cyfry+ i "n" już wysłała wypowiedzenia (m.in. z powodu wyłączenia z oferty kanałów telewizyjnych), a konkurencyjny Cyfrowy Polsat przygotował specjalną ofertę z pakietami premium.
Kontynuujemy zaplanowane długofalowe działania marketingowe. Oferujemy bogate pakiety programowe. Ostatnie wydarzenia z pewnością nie pozostaną bez wpływu na podział rynku płatnej telewizji, ale trudno oczekiwać diametralnych zmian - przyznaje w Gazecie Wyborczej Olga Zomer, rzecznik Cyfrowego Polsatu
Nie śpią także inni operatorzy, którzy liczą na pozyskanie niezadowolonych po nc+. Specjalną ofertę przygotowała m.in. sieć UPC Polska czy też sieć Netia. Jednak także nc+ nie zapomina o klientach konkurencji i dla nich przygotowała nową ofertę.
Jak zamieszanie nc+ wpłynie na rynek? Odpowiedź na to pytanie poznamy w momencie, gdy Cyfrowy Polsat i nc+ ogłoszą wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 roku.
Rzeczpospolita/Gazeta Wyborcza/wł.

Komentarze (1 - 10 z 95)

Dziwne, ze nikt nie wspomina o tym, ze tym ktorzy nadal maja wazna umowe z Cyfra+, poznikalo czesc programow: Discovery HD, BBC Knowledge HD, History HD, TVP Historia, Discovery Historia. Dodam ze posiadam pakiet Superpremium HD, w ktorym byly wyzej wymienione przeze mnie programy. Czyli niejako zmusza sie tym klienta, do przejscia do nc+. No chyba, ze tylko u mnie ich nie ma.
 15  
sram na nc+...., szkoda Cyfry+ [i]. Nigdy nie sądziłem że do tego dojdzie, ale chyba Polsat zawita u mnie w domq. Pozdrawiam
 58  
Co to za zmizny , których nawet niewida!!! Nadal pełny canal+ jest dostępny w najdroższym pakiecie. Jakby się wsłuchali w klienta to by już dawno zmienili by pozyskać klijęta a nie go zniechęcać do siebie. Totalna porażka nc+!!!
 38  
Czemu nie napisaliscie ze "usunięto" full pakiet za199 i że teraz aby mieć wszystko trzeba wydać jeszcze wiecej bo po dodaniu do pakietu platinum wszystkich opcji dodatkowych wyjdzie ponad 200pln!!! Ceny pakietów sie nie zmieniły! I można nawet powiedzieć że jest gorzej niż przed zmianą!! Jak to się mówi: chciwość nie popłaca.
 67  
Jak dalej ludzie z iti będą panoszyć się w nc, tak szybko upadnie ta platforma.
 55  
@Dzacho. co ty za bzdury wypisujesz?tych kanałów nigdy cyfra nie miała.
 17  
Mnie dziwi reakcja części abonentów którzy chcą zostać na starych warunkach a nie widzą zmian jakie zostały dokonane i jeszcze mają być.To tak jakby mając bilet na film w kinie dowiedzieć się że mamy obejrzeć ale inny film gdyż tego na który kupiliśmy bilet zostało 3/4 lub mniej.Wycofano już pare kanałów i planowane są kolejne wyłączenia.Przy takiej postawie niech się nie zdziwią że któregoś dnia będą woleć wziąść pół chleba(chociaż zapłacili za cały) niż np.2 rogale proponowane wzamian.Nie zachęcam do migracji(ja wypowiedziałem umowe) ale zostanie na starych zasadach to de facto też zgoda na nowe tylko mniej zmienione niż te oficjalne nowe.
 12  
Treść komentarza ukryta z powodu zbyt niskiej oceny - kliknij by wyświetlić
Nc+ idzie w dobrym kierunku, jestem bardzo zadowolony z oferty. Z pewnością więcej ludzi też się przekona, że warto mieć Nc+ płacąc 100zł .
 114  
Treść komentarza ukryta z powodu zbyt niskiej oceny - kliknij by wyświetlić
aja nie nażekam place 89 zl . i dostałem w prezencie caly paket canal plus za darmo do konca umowy , . .
 113  
Treść komentarza ukryta z powodu zbyt niskiej oceny - kliknij by wyświetlić
ja tez nie narzekam,place 79 zl z multiroom za silvera i tez na 18 m dostalem 6x Canal plus,a wy maruderzy psioczcie dalej a gowno dostaniecie
 111