Łukasz Szewczyk25.04.2013 (14:50)brak komentarzy

Duży potencjał internetu w smartfonach - raport IAB Polska

Na koniec 2012 roku liczba użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów osiągnęła 54% i będzie nadal dynamicznie rosnąc, utrzymując dwucyfrową dynamikę - wynika z raportu IAB Polska. Oczekiwane są wzrosty nakładów na reklamę produktów i usług mobilnych, a także rozwój samego środowiska mobilnego
Duży potencjał internetu w smartfonach - raport IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w grudniu 2012 zrealizował badanie wśród aktywnych internautów, skupiając się w szczególności na potencjale usług online w smartfonach. Z badania wynika, że liczba użytkowników tych urządzeń rośnie i będzie rosnąć. Na koniec roku 2012 stanowili oni 54% aktywnych internautów, co oznacza 50% wzrostu w ciągu roku. Obserwowane ożywienie na rynku urządzeń mobilnych spotkało się z potrzebami i zwyczajami użytkowników sieci. Spodziewane są dalsze dwucyfrowe wzrosty, głównie dzięki aktywnym internautom, wśród których gotowość zakupu bądź wymiany aparatu na smartfona jest duża.
Szacunki udziału użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów
Szacunki udziału użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów
Jak wynika z badania, internet jest bardzo dobrym nośnikiem do reklamy urządzeń i usług mobilnych, a w szczególności smartfonów. Jest to medium, z którego potencjalni użytkownicy korzystają w sposób bardzo aktywny, sięgając do szerokiego portfolio usług online. Także samo środowisko mobilne online jest dobrym miejscem do reklamowania produktów, gdyż jest jeszcze mało nasycone reklamami, dzięki czemu ich skuteczność i zauważalność są bardzo wysokie.


Preferowane typy reklam w internecie w smartfonach
Preferowane typy reklam w internecie w smartfonach
Oczekiwany jest dalszy dynamiczny rozwój rynku wielu produktów i usług mobilnych, takich jak aplikacje, m-commerce i wiele innych. Rok 2013 i kolejne to czas na adaptację dla całego ekosystemu związanego z urządzeniami mobilnymi online. To czas na zaspokajanie potrzeb użytkowników oraz odkrywanie nowych.