20.01.2014 (21:04)11 komentarzy
Kanał widmo w UPC. Abonenci mogą powalczyć o upust na abonament za TV?
UPC Polska, największy operator kablowy w Polsce, od dwóch miesięcy obiecuje klientom przywrócenie do oferty kanału LOVE. Problem w tym, że kanału wciąż brakuje w cyfrowych dekoderach. Niektórzy abonenci postanowili powalczyć z dużym operatorem o swoje racje. Z sukcesem.
Dokładnie dwa miesiące temu (20 listopada 2013 roku) Cyfrowy Polsat zakończył satelitarny przekaz telewizyjnego kanału LOVE. Tym samym sygnał stacji zniknął nie tylko z satelity, ale także z ofert sieci kablowych. W związku z zaistniałą sytuacją, większość operatorów kablowych poinformowało swoich abonentów o wycofaniu kanału z oferty, dając - zgodnie z prawem - możliwość bezkarnego rozwiązania umowy w przypadku braku akceptacji zmian. Wyjątkiem jest największy operator kablowy - UPC Polska.Zgodnie z regulaminem świadczenia usług UPC Polska, wycofanie kanału gwarantowanego z oferty daje klientowi prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia kary. Dodajmy, że kanał LOVE był kanałem gwarantowanym w przypadku umów na pakiet Max Extra HD podpisanych przed 2 grudnia 2013 roku. Problem w tym, że UPC Polska od dwóch miesięcy zapewnia swoich klientów, że kanał LOVE pozostaje w ofercie operatora. Faktycznie kanał LOVE wciąż widnieje w wykazie kanałów dostępnych m.in. na stronie internetowej UPC, kanału jednak wciąż brak w cyfrowych dekoderach UPC (był dostępny na pozycji numer 122 w mediaboksach).
Temat braku kanału LOVE jak bumerang powraca także na profilu UPC Polska na Facebooku. Klienci na Facebooku dopytają się o termin jego przywrócenia do oferty, jednak także nie otrzymują konkretnych informacji. Bardziej niecierpliwi postanowili powalczyć o swoje racje z dużym operatorem i okazuje się, że słusznie. Jeden z abonentów na Facebooku UPC Polska podzielił się swoją korespondencją z operatorem, w wyniku której otrzymał 10 proc. rabat na abonament za telewizję cyfrową w grudniu 2013 roku i styczniu 2014 roku.
Właśnie rozpoczyna się trzeci miesiąc braku kanału LOVE w UPC Polska. Abonenci sieci na Facebooku domagają się włączenia kanału do oferty lub oficjalnej informacji o wyłączeniu kanału z oferty.
Aktualizacja (21 stycznia):
Po publikacji naszego tekstu otrzymaliśmy lakoniczną odpowiedź ze strony operatora w sprawie kanału Love:
W korespondencji z abonentami Biuro Obsługi Klienta UPC Polska zapewnia, że przerwa w dostarczaniu sygnału kanału LOVE ma "charakter tymczasowy" i spowodowana jest "zawieszeniem emisji programu za pośrednictwem satelity". UPC zapewnia także, że cały czas prowadzi działania zmierzające do przywrócenia sygnału stacji LOVE. Niemniej jednak - jak twierdzi UPC Polska - "termin ponownej jego aktywacji zależny jest od nadawcy".Kilka dni temu wysłaliśmy do biura prasowego UPC Polska zapytanie w sprawie planowanego terminu przywrócenia do oferty kanału LOVE. Do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi w tej sprawie.
Temat braku kanału LOVE jak bumerang powraca także na profilu UPC Polska na Facebooku. Klienci na Facebooku dopytają się o termin jego przywrócenia do oferty, jednak także nie otrzymują konkretnych informacji. Bardziej niecierpliwi postanowili powalczyć o swoje racje z dużym operatorem i okazuje się, że słusznie. Jeden z abonentów na Facebooku UPC Polska podzielił się swoją korespondencją z operatorem, w wyniku której otrzymał 10 proc. rabat na abonament za telewizję cyfrową w grudniu 2013 roku i styczniu 2014 roku.
Fragment korespondencji klienta z UPC / Fot. Facebook / profil UPC Polska
Aktualizacja (21 stycznia):
Po publikacji naszego tekstu otrzymaliśmy lakoniczną odpowiedź ze strony operatora w sprawie kanału Love:
Przepraszamy klientów za niedogodności, ale kanał LOVE TV jest niedostępny z przyczyn niezależnych od UPC Polska i leżących po stronie nadawcy, który dokłada wszelkich starań by go przywrócić - informuje nas Michał Fura, rzecznik UPC Polska
Komentarze (1 - 10 z 11)
i nie ma co wspolczuc upc, bo oni dodaja wlasnie takie kanaly ktorych nikt nie oglada zeby sie pochwalic ze dodali nowy kanal
W kontekście tego wszystkiego widać, że zgoda UOKiK na przejęcie Aster przez UPC była jedną wielką pomyłką.