Łukasz Szewczyk05.03.2014 (22:13)4 komentarze

Wzrost zysków Grupy ATM. Autorski program satyryczny ATM Rozrywka - "Dobranoc ATM"

Grupa Kapitałowa ATM, nadawca ATM Rozrywka i producent programów telewizyjnych, w 2013 roku zanotował wzrost zysku netto do 6 mln zł. Dodatkowo spółka zapowiada autorski program satyryczny dla ATM Rozrywka.
Wzrost zysków Grupy ATM. Autorski program satyryczny ATM Rozrywka - "Dobranoc ATM"
Grupa Kapitałowa ATM utrzymała dodatnią dynamikę (zwyżka o 10.2 % w stosunku do ub.r.) głównie dzięki wzrostowi przychodów z działalności nadawczej oraz zarządzania aktywami własnymi. Tym samym, sprawdziły się oczekiwania Zarządu Grupy jeśli chodzi o rozwój w tych obszarach. W strukturze przychodów Grupy Kapitałowej działalność nadawcza stanowi 14,76%. (w 2012 r. było to 5,6%), natomiast w segmencie zarządzania aktywami trwałymi, wpływy spoza Grupy (w porównaniu do czterech kwartałów 2012 r.) wzrosły o 28,3%. Głównym źródłem przychodów Grupy Kapitałowej ATM nadal pozostaje produkcja telewizyjna, stanowiąc 60,7% wpływów ogółem. Grupa Kapitałowa ATM prowadzi działalność w czterech segmentach operacyjnych - produkcja telewizyjna, zarządzanie aktywami trwałymi, nadawanie oraz pozostały. Każdy z segmentów odnotował w 2013 roku poprawę wyników i marż. W 2013 r. najbardziej dynamicznie rozwijał się segment związany z nadawaniem własnego kanału telewizyjnego ATM Rozrywka TV.
Dobre wyniki i kolejny wzrost zanotowała spółka "Aidem Media" - producent gier oraz programów komputerowych na różne platformy sprzętowe. Produkty spółki Aidem Media to kilka nowych gier miesięcznie, osiągających wysokie notowania w rankingach. Bardzo dobre wyniki wygenerowane przez Aidem Media w zakresie sprzedaży gier komputerowych oraz udostępniania w nich miejsc reklamowych, przyczyniły się do wzrostu zysku netto segmentu (po czterech kwartałach) o 250 %. Spółka będzie kontynuowała produkcję i sprzedaż własnych aplikacji, a także realizowała usługi na rzecz innych podmiotów z tego rynku. Zakończenie latem ub. r. procesu cyfryzacji i pojawienie się nowych nadawców (cyfrowych) pokazało wyraźny spadek udziałów "wielkiej czwórki". Kanały tematyczne - w tym także ATM Rozrywka TV stanęły przed szansą dalszego rozwoju. Mimo krótkiego okresu nadawania (start w lipcu 2012 r.), antena systematycznie wypełnia się nowościami: w grudniu 2013 r. uruchomiono specjalne pasmo dla najmłodszych widzów, weekendy to czas na filmy. Oprócz emisji nowych seriali i wartościowych dokumentów, stacja stawia też na produkcje własne - w czwartym kwartale 2013 r. ATM Rozrywka zakończyła prace nad autorskim programem satyryczno-rozrywkowym "Dobranoc ATM" nawiązującym do formuły Saturday Night Live (programu cieszącego się niesłabnąca popularnością od blisko 40 lat!).

Mimo istotnych kosztów ponoszonych w związku z nadawaniem programu, ATM Grupa kwantyfikuje wysoką dynamikę przychodów pochodzących z tej działalności. Po roku nadawania, kanał ATM Rozrywka podwoił udział w grupie komercyjnej i grupie 4+ co miało bezpośrednie przełożenie na wyższe przychody Grupy. Podwoiła się też liczba widzów stacji. Wpływy z tytułu sprzedaży czasu antenowego w czterech kwartałach 2013 r.,w porównaniu do analogicznego okresu, wzrosły o 188,9%. W segmencie produkcji telewizyjnej, mimo odczuwalnej, oszczędnościowej polityki nadawców, ATM Grupa odnotowała wzrost. Spółki Grupy kontynuowały większość popularnych produkcji: "Pierwsza miłość" (10 lat emisji i oglądalność, która sięga 3 mln.) i "Świat według Kiepskich" (emitowany od 15 lat, co jest światowym rekordem, kultowy sitcom produkowany dla Telewizji Polsat), najpopularniejsze seriale Jedynki - "Ojciec Mateusz" i "Ranczo" (ponad 6 mln widzów premierowego odcinka nowej, 8. serii).

W 2013 r. ATM rozpoczął współpracę z nowymi nadawcami, realizując oryginalne formaty programowe. Dla FOX International Channels powstał pierwszy polski modowy talent show "Projektanci na start", który podniósł wyniki stacji. W okresie emisji "Projektantów", FOX Life gromadził średnio 5,3 tys. widzów. Premierowe odcinki uzyskały średni wynik 16,6 tys. widzów. Najlepszym odcinkiem premierowym był odcinek emitowany 4 grudnia (widownia 28,9 tys.), a najlepszą oglądalność miał odcinek nadawany 1 stycznia (45.3 widzów).

ATM Grupa jest także producentem wykonawczym serialu "Wataha" dla stacji HBO (emisja planowana jest w 2014 r.). To pierwsza, oparta na pomyśle własnym produkcja serialowa HBO Europe.

Zarówno "Projektanci na start" i "Wataha" - oryginalne produkcje Grupy, stanowią istotny krok w dywersyfikacji przychodów Grupy osiąganych w segmencie produkcji telewizyjnej. Wzmocnienie działań sprzedażowych w segmencie zarządzania aktywami trwałymi, doprowadziło również do poprawy wyników spółek - ATM System, ATM Studio i ATM FX.

Komentarze (1 - 4 z 4)

''Dobranoc ATM'', to ja bym tak powiedział, na wypadek gdyby zlikwidowali ten gówniany kanał...
 23  
Totalna porażka!!
 1  
Notatka prasowa jakby napisana przez centrum prasowe Kremla. Czysta propaganda.
 7  
Kanał dno !!!!
 4