Łukasz Szewczyk01.04.2014 (21:27)4 komentarze

Liroy jako Dick Dobrowolski obnaża w sieci cynizm i manipulacje polityków (wideo)

Rusza kampania obywatelska organizowana przez Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO). Bohaterem kampanii jest cyniczny spin doctor Dick Dobrowolski, fikcyjna postać stworzona na potrzeby akcji. W rolę Dicka wcielił się Piotr Marzec "Liroy", uznany artysta polskiej sceny hip-hopowej.
Jak wygrać wybory
W trzech pierwszych odcinkach cyklu dostępnych w serwisie YouTube, Dick, pod przykrywą kampanii marketingowej, obnaża cynizm i manipulacje, jakich dopuszczają się politycy. Spot kończący cykl można zobaczyć poniżej:

Chcemy by partie posunęły się na ławce i zrobiły miejsce obywatelom. Domagamy się wzmocnienia praw obywatelskich. Chcemy zamienić zasady gry. Nie powinniśmy zadowalać się zmianą nazw drużyn, transferami zawodników czy telewizyjnymi transmisjami meczy. Zamiana, czyli zamieniamy aktualną partiokrację na demokrację - mówi Rafał Górski, prezes Instytutu Spraw Obywatelskich
Wg Górskiego, partie polityczne skupiają się na "zarządzaniu nieufnością" i zamiast łączyć, dzielą Polaków.
Nie chodziło nam jednak o to by pokazać, że polityka jest z definicji brudna i należy się od niej trzymać z daleka. Wręcz przeciwnie, chcieliśmy pokazać, że obowiązkiem każdego z nas jest patrzenie politykom na ręce - mówił prezes INSPRO

Podczas konferencji prasowej dotyczącej kampanii głos zabrał także Piotr Marzec "Liroy", który opowiadał o powodach, dla których przyjął propozycję udziału w kampanii. Najważniejsze z nich to rozczarowanie polską sceną polityczną i chęć wsparcia pozapartyjnej inicjatywy, która ma na celu zwiększenie zaangażowania Polaków w demokrację i życie społeczne. Marzec:
Takiej kampanii jeszcze nie było. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z mechanizmów manipulacji politycznej. Warto podnieść poziom świadomości obywateli w tym zakresie - mówi Piotr Marzec

Zarówno Górski, jaki Marzec, podkreślali konieczność przemodelowania polskiego życia politycznego i wspierania wszelkich inicjatyw mających na celu promowanie aktywnej postawy obywatelskiej


Instytut Spraw Obywatelskich (www.inspro.org.pl) to organizacja pożytku publicznego, organizator m.in. ogólnopolskich kampanii społecznych, takich jak "Obywatele decydują", "Obywatele rozliczają" czy "Tiry na Tory". Kampania z udziałem Piotra Marca "Liroya" jest elementem szerszej kampanii, której celem jest przekonanie odbiorców do przekazania 1% podatku dochodowego na działalność INSPRO.
Za kreację i obsługę PR kampanii odpowiada agencja Publicon, zaś za produkcję spotów dom produkcyjny Grupa IMPACT.
110208,110206,110205,110204,110203

Komentarze (1 - 4 z 4)

Dobre choć jeden sie odważył ;-) Dowcipne ale przemawiające do rozsądku ;-)
 3  
Może naród się obudzi i zacznie glosować na ludzi, którzy zadbają o interesy narodu, społeczeństwa a nie o swoje wypchane kieszenie
 4  
To pan bolek?
 1  
Wprowadzić kary pieniężne za brak obecności w wyborach ( każdych ) osób uprawnionych do głosowania ( i to wysokie , choćby 500 zł - i to już wystarczyłoby do tego aby wszyscy brali udział w tej farsie narodowej )
 1