07.04.2014 (11:24)14
TVP rozszerza grupę docelową do 59 lat. "16-49 jest anachronizmem"
Telewizja Polska zdecydowała się na przesunięcie granicy wieku referencyjnej grupy komercyjnej do 59 lat. "Trzymanie się ustalonej prawie dwie dekady temu grupy komercyjnej kończącej się na 49 roku życia jest w najlepszym razie nieusprawiedliwionym anachronizmem" - twierdzi TVP.
Komentarze (1 - 10 z 14)
Na podstawie tego:
http://media2.pl/badania/110423-Tydzien-TV-Polsat-i-TVN-liderami.-Kino-Polska-i-TVP-ABC-awansuja-do-Top-20.html
nikt mi nie wmówi, że Wiadomości czy M jak Miłość i inne seriale z TVP oglądają dzieciaki 4-15, by tak windować grupę niekomercyjną.
Znamienne jest, że takie M jak Miłość w grupie niekomercyjnej 4+ ma 7,55mln oglądających, a w grupie komercyjnej 16-49 już tylko 2,64mln. Różnica to prawie 5mln osób - nikt nie wmówi mi, że to wszystko osoby poniżej 16 roku życia, to jest po prostu niemożliwe.
A tak z bardziej ludzkiego punktu widzenia - znam kilka osób po 50tce, wydają sporo na to na co chcą, dzieci na utrzymaniu najczęściej już nie mają, krępować się przed nimi nie muszą tym co wrzucają i za ile do koszyka z zakupami. Stać ich na wyjście do kina, teatru, knajpy, na wycieczkę...
Grupa komercyjna jest po prostu za wąska.
Jak napisałem wyżej - nie jest możliwe, by np. 5mln osób poniżej 16 roku życia oglądało M jak Miłość. Muszą to być (i najpewniej są w większości) osoby powyżej 49 roku życia.
Te badanie to chyba pomieszanie z poplątaniem - połączenie tych bogatych z tymi, którzy oglądają telewizję a są emerytami
A osoby 50-59 chyba wydają krocia na leki i stąd ich potencjał konsumencki
Widzę, że skrót TVP stracił na znaczeniu