Łukasz Szewczyk07.04.2014 (11:24)14

TVP rozszerza grupę docelową do 59 lat. "16-49 jest anachronizmem"

Telewizja Polska zdecydowała się na przesunięcie granicy wieku referencyjnej grupy komercyjnej do 59 lat. "Trzymanie się ustalonej prawie dwie dekady temu grupy komercyjnej kończącej się na 49 roku życia jest w najlepszym razie nieusprawiedliwionym anachronizmem" - twierdzi TVP.

Przejdź do artykułu

Komentarze (1 - 10 z 14)

Naiwnie myślałem, że telewizja PUBLICZNA jest dla wszystkich, a nie dla odpowiedniego targetu... W końcu to państwowa czy prywatna telewizja?
 8  
No tak w tym kraju znacznie większą część społeczeństwa stanowią już emeryci. (co potwierdza i GUS jak i ZUS). To ta grupa społeczna głównie siedzi przed telewizorem. Ludzie w wieku +/- 30-40 lat wybierają coraz częściej internet lub telewizję kodowaną w tym VOD. Po takiej kosmetycznej zmianie TVP będzie się chwaliła jak to im oglądalność procentowo podskoczyła. Ale czy na pewno jest to wzrost oglądalności czy może tylko zabieg kosmetyczny ?
 6  
znacząco przegrywają z Polsatem i TVN w grupie komercyjnej czyli ulubionej grupie reklamodawców dlatego najprościej rozszerzyć przedział wiekowy
 1  
nie trzeba być jakimś wielkim analitykiem, by wiedzieć, że TVP oglądają głównie osoby starsze.
Na podstawie tego:
http://media2.pl/badania/110423-Tydzien-TV-Polsat-i-TVN-liderami.-Kino-Polska-i-TVP-ABC-awansuja-do-Top-20.html

nikt mi nie wmówi, że Wiadomości czy M jak Miłość i inne seriale z TVP oglądają dzieciaki 4-15, by tak windować grupę niekomercyjną.
Znamienne jest, że takie M jak Miłość w grupie niekomercyjnej 4+ ma 7,55mln oglądających, a w grupie komercyjnej 16-49 już tylko 2,64mln. Różnica to prawie 5mln osób - nikt nie wmówi mi, że to wszystko osoby poniżej 16 roku życia, to jest po prostu niemożliwe.

A tak z bardziej ludzkiego punktu widzenia - znam kilka osób po 50tce, wydają sporo na to na co chcą, dzieci na utrzymaniu najczęściej już nie mają, krępować się przed nimi nie muszą tym co wrzucają i za ile do koszyka z zakupami. Stać ich na wyjście do kina, teatru, knajpy, na wycieczkę...

Grupa komercyjna jest po prostu za wąska.
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 7 kwietnia 2014 o 17:31:06 przez HodowcaZwierzatFuter).
HodowcaZwierzatFuterkowyh 7.04.2014 (17:27:56)
 3  
reklamodawcy nie są głupi. Też widzą słupki i nie patrzą jedynie na to jaki był wynik w konkretnej grupie.
Jak napisałem wyżej - nie jest możliwe, by np. 5mln osób poniżej 16 roku życia oglądało M jak Miłość. Muszą to być (i najpewniej są w większości) osoby powyżej 49 roku życia.
HodowcaZwierzatFuterkowyh 7.04.2014 (17:30:32)
 3  
Pytanie czy rzeczywiście top employment z grupy 50-59 ogląda telewizję, bo ja mam watpliwości

Te badanie to chyba pomieszanie z poplątaniem - połączenie tych bogatych z tymi, którzy oglądają telewizję a są emerytami

A osoby 50-59 chyba wydają krocia na leki i stąd ich potencjał konsumencki
 1  
A ja pozdrawiam architekta tego zesz piknego budynku telewizji Polskiej przy ul. Woroniczej. Dodam, ze pan architekt pochodzi z rodziny prawarszawskiej i jego ojciec walczyl w powstaniu warszawskim. Chodzi o Pana Bieleckiego z PiSu jakze wielkiego N!arodowca. Tym budynkiem pokazal Pan, jaki z Pana narodowiec. Pan Bielecki pokazal gdzie nasze miejsce w arichtekturze swiatowej. :)) A ja mowie, co za roznica, czy prostak, czy wieśniak? Prostak to zawsze prostak. Nie ma wiesniakow, sa tylko prostacy. Co za roznica, czy z Warszawy, czy z Warszawic? Swinia to swinia! :)
 3  
Nie wiedziałem że mamy społęczeństwe...
 0  
Przecież to jest >>Telewizja PUBLICZNA<< która ma obowiązek docierać do każdego widza.
Widzę, że skrót TVP stracił na znaczeniu
 2  
Powinni rozszerzyć do 60 lat. Też chciałbym się załapać.
 3