Łukasz Szewczyk18.06.2014 (13:25)24 komentarze

Jesteś już klientem płatnej TV? Uważaj na gorsze oferty!

Po raz kolejny okazuje się, że nie warto być lojalnym klientem operatora usług medialno-telekomunikacyjnych. Okazuje się, że dokupując nową usługę lub podpisując nową umowę klient często otrzymuje gorszą ofertę niż tzw, klient "z ulicy".
pilottv_intel
O działaniach rożnych operatorów w zakresie sprzedaży usług i traktowania stałych klientów można napisać książkę. Uważni czytelnicy zwrócili nam uwagę na ciekawostkę, która nakreśla praktykę traktowania stałych klientów przez dużych operatów. W tym przypadku skupimy się na przykładzie UPC Polska, największego operatora kablowego w Polsce. Podkreślmy, że podobny "problem" dotyczy większości operatorów.
Przykładowo na internetowej stronie operatora z promocjami, zanim internauta dotrze do szczegółów promocyjnej oferty, określa czy jest klientem operatora czy też nie. Po wybraniu opcji "nie posiadam usług UPC" ukazuje się poniższa oferta:

Promocje UPC Polska dla nowych klientów (stan na 18.06.2014)
Promocje UPC Polska dla nowych klientów (stan na 18.06.2014)
Z kolei obecni klienci, którzy chcą podpisać nową umowę (np. dokupując nowe usługi lub przedłużając obecną umowę) po wybraniu opcji "Jestem już klientem UPC") otrzymują następującą ofertę:

Promocje UPC Polska dla obecnych klientów (stan na 18.06.2014)
Promocje UPC Polska dla obecnych klientów (stan na 18.06.2014)
W powyższym przykładzie wprawdzie różnica jest niewielka, bo "nowy" klient zyskuje pierwszy miesiąc za 1 zł, a stały klient od samego początku płaci pełną cenę. Jednak na bardzo konkurencyjnym rynku telekomunikacyjno-medialnym pozostaje niesmak, że stały klient, który jest zainteresowany podpisaniem nowej umowy, przez operatora traktowany jest nieco gorzej.

Podkreślmy jednak, że powyższe działania nie dotyczą tylko UPC Polska. Także inni operatorzy płatnej telewizji oraz operatorzy telekomunikacyjni często żerują na niewiedzy klientów w zakresie obowiązujących ofert. Wydzwaniają do klientów zachęcając do podpisania nowej umowy, oferując często warunki gorsze od promocji ogólnie dostępnych. Dlatego przed podpisaniem umowy z nową ofertą u jakiegokolwiek operatora, zawsze warto sprawdzić, czy otrzymując "specjalną ofertę" faktycznie jest ona korzystna, chociażby od tych, dostępnych na stronach internetowych operatora, dla każdego...

Komentarze (1 - 10 z 24)

Podobnie jest w nc+_ dzwonią do mnie jako mając obecnie full pakiet z multiroom płacąc za komplet 179 zł mówią ze maja propozycję za 189 która jest lepsza ,nie widzę tutaj lepiej tylko gorzej za pakiet ten sam drożej zapłace .
 23  
Jestem posiadaczem UPC i otwarcie mówię że UPC Polska do gówno szajs dają darmowe kanały z naziemnej telewizji a takie kanały ja n sport to się w tej gównianej kablówce nie doczekamy a ich oferta dekodera jest uboga jak publiczna toaleta gdzie funkcja ustawiania kanałów jak się chce po co mam oglądać jakieś reklamówki z UPC owszem wstawili funkcje ustawianie listy ulubionych kanałów ale niech se ją wsadzą w dupę.Po sączeniu umowy rezygnuje z tego ścierwa jakie jest UPC Polska.
 17  
Sławomirze, przejdź do nc+. Tam w dekoderach również nie ustawisz listy ulubionych kanałów w kolejności jakiej chcesz. Dostaniesz nSport, ale nie będziesz mieć Polsat Sportów. Coś za coś.
 5  
Podobnie jest w nc+_ dzwonią do mnie jako mając obecnie full pakiet z multiroom płacąc za komplet 179 zł mówią ze maja propozycję za 189 która jest lepsza ,nie widzę tutaj lepiej tylko gorzej za pakiet ten sam drożej zapłace .
piszesz głupoty albo nie potrafisz negocjowac !
 11  
piszesz głupoty albo nie potrafisz negocjowac !
Jakie głupoty człowieku koniec umowy wypowiedzana umowa a tu facet mi tak mówi jak pisze .
 6  
@acki: potwierdzam! mnie także umowa się kończy w moim przypadku 30.09, już wypowiedziana i proponują mi to samo za 139 zł podczas gdzu teraz płacę 132 zł. A co do negocjacji to próbowałem i konsul;tant mi powiedział, że na tę chwilę nie mają innej oferta niż ta (za 139 zł) którą mi zaproponował. Skandal! Powiedziałem, że czuję się zawiedziony propozycją i że spodziewałem się bardziej atrakcyjniejszej ceny a jestem abonentem jeszcze od samych początków n, obecnie nc+
 10  
Bo liczą się tylko słupki sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów, nic więcej. I tak jest w każdej branży niestety. O obecnych klientów nikt nie dba bo jest spora szansa, że i tak zostaną z tym co mają (ze względu na np. na lenistwo, niechęć do papierologii czy zbyt duże koszty zmiany obecnych usług na coś innego). Kij w oko korporacjom :/
 11  
Jakie głupoty człowieku koniec umowy wypowiedzana umowa a tu facet mi tak mówi jak pisze .
konczy mi sie umowa z nc+ wypowiedzenie wysłane pakiet platynowy za 99 teraz 59 za przedłuzenie wiec nie rozumiem skad te ceny ?
 3  
Jak lubisz być naciągany...
WSZYSTKIE pakiety w nc+ (razem z pakietem NOC) możesz mieć bodaj za 120-130zł + 5zł miesięcznie za multiroom standard (obecna promocja 0zł przez 12 miesięcy i 10zł za kolejne 12 miesięcy).
Bez pakietu NOC za 99-110zł bez łaski dostaniesz pełną ofertę (a więc 6x C+, HBO, Cinemax, Filmbox, HHD, Sundance HD) i 5zł za MR, a jak dobrze pogadasz to za 59-79zł w zależności od progu jaki ma konsultant na twoim koncie masz 6x C+ i HBO i również 5zł za MR.
Słowo-klucz "wypowiedzenie". Składasz i nagle są ciekawsze oferty. Wypowiedzenie zawsze możesz wycofać.

w UPC też można negocjować. Jak ktoś bierze to co dostaje na pierwszej linii czy to na stronie czy to od konsultanta to widocznie jest bogatym człowiekiem.
UPC "Układanka Usług" w google i przed siebie.

Wypowiedzenie w przypadku nc+ działa cuda, a 2-3 tygodnie przed jego końcem nagle się otwierają niedostępne wcześniej promocje.
Treść edytowana 2 razy (ostatnio 18 czerwca 2014 o 15:23:29 przez HodowcaZwierzatFuter).
HodowcaZwierzatFuterkowyh 18.06.2014 (15:19:41)
 3  
Jestem klientem DVB-T. Mam 24 kanały.
Olewam płatny sport, kanały z wynaturzoną pseudo-muzyką i wynaturzonymi bajkami dla dzieci.
Mam Internet gdzie mam tyle rzeczy do oglądania, że płacenie za patrzenie w TV uważam za kuriozum.
Wszędzie albo miliony reklam albo idiotyczne filmy.
Za co tu, k.... płacić ?
 11