Łukasz Szewczyk15.07.2014 (15:31)brak komentarzy

Grupa IQS przejmuje Interaktywny Instytut Badań Rynkowych

Grupa IQS zakupiła od Gemius 100 proc. udziałów w spółce Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR),lidera badań internetowych w Polsce.
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych jest wiodącym dostawcą badań on-line w Polsce. Posiada jeden z największych internetowych paneli badawczych oraz wykorzystuje unikalną technologię RTS do zbierania danych przez Internet.
Wieloletnie doświadczenie Grupy IQS w kluczowych dla rynku badaniach marketingowych w połączeniu z kompetencjami Instytutu w obszarze on-line, pozwoli nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych komentuje Alina Lempa, Prezes Zarządu spółki Grupa IQS
Po transakcji Grupa IQS staje się liderem wśród polskich podmiotów badawczych wg. liczby przebadanych osób (ok. 513 tys.- ranking PTBRiO 2013r). Znajdzie się również
w czołówce polskiego rynku badań on-line. IIBR od ponad trzech lat zajmuje bowiem I miejsce w rankingu firm badawczych pod kątem liczby badanych osób metodą wywiadów przez Internet (CAWI).
Z usług Instytutu korzystali do tej pory m.in. Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, NC+, Grupa RMF, Avon Cosmetics, Kompania Piwowarska. Instytut łączy w szerokim zakresie dane z badań deklaratywnych z informacjami uzyskiwanymi dzięki pomiarom faktycznych zachowań w Internecie (pomiar pasywny). Specjalizuje się przede wszystkim w badaniach komunikacji reklamowej.

Funkcję Prezesa Zarządu IIBR obejmie Alina Lempa. Członkami Zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS oraz Jan Kunkowski z IIBR.

Struktury obu spółek, zarówno badawcze, jak i analityczno - realizacyjne będą się wspierać w kompleksowej obsłudze swoich klientów, aby dostarczyć jeszcze większą wartość i użyteczność rekomendacji biznesowych.

Po transakcji powiększa się grupa klientów i segmentów obsługiwanych przez Grupę IQS. Spółka stanie się dominującą polską agencją badawczą w sektorze FMCG, przemysłu samochodowego, agencji reklamowych i domów mediowych, portali internetowych oraz mediów elektronicznych.