Łukasz Szewczyk23.07.2014 (17:24)brak komentarzy

Wielki Test Salonów Auto Świata 2014

W poniedziałek (28 lipca 2014 roku) tygodnik Auto Świat opublikuje wyniki 11. Wielkiego Testu Salonów. W 2014 roku "tajemniczy klienci" sprawdzili trzynastu importerów marek, którzy w ubiegłym roku sprzedali w Polsce najwięcej nowych samochodów.
Wielki Test Salonów Auto Świata 2014
Wielki Test Salonów Auto Świata 2014
Wielki Test Salonów jest prowadzony na polskim rynku od 11 lat według tej samej metodologii, co pozwala na porównywanie wyników osiąganych przez importerów samochodów w różnych latach.
Jest to największe tego typu badanie na polskim rynku. Specjalni wysłannicy Auto Świata - "tajemniczy klienci" - odwiedzili po 18 salonów samochodowych każdej badanej firmy, czyli w sumie 234 miejsca na terenie całego kraju. Podczas testu sprawdzali oni salony w kilkunastu różnych kategoriach pogrupowanych wokół trzech głównych tematów: organizacja salonu, jakość obsługi i jazda próbna.

W tegorocznym teście aż 23 salony zdobyły maksymalną liczbę 200 punktów, a najlepszą firmą okazał się Volkswagen zdobywając 177,9 pkt. Drugie miejsce zajęła Skoda z wynikiem 174,4 pkt., zaś trzecie miejsce przypadło Peugeotowi, który zdobył 173 pkt.

Wyniki Wielkiego Testu Salonów Auto Świata pokazują, że z roku na rok rośnie poziom obsługi klientów w salonach samochodowych w Polsce. W pierwszych latach przeprowadzania testu tylko kilka z 300 badanych salonów uzyskało maksymalny wynik 200 pkt., zaś w tym roku było ich aż 23 (10 proc. zbadanych), a bardzo dobry wynik 195 pkt. uzyskały aż 83 salony (prawie jedna trzecia wszystkich badanych). Wskazuje na to również coraz wyższa średnia ocena w kategorii Jakość obsługi - w roku 2005 wyniosła 70 pkt., w 2010 - 76,9, w 2012 - 85, a w 2014 - 86,3.

Wyniki testu zostaną opublikowane w specjalnym dodatku do 31. numeru tygodnika Auto Świat, który ukaże się 28 lipca 2014 r.

Za koordynację i opracowanie Wielkiego Testu Salonów 2014 odpowiadał Roman Dębecki, dziennikarz tygodnika Auto Świat.