Łukasz Szewczyk23.02.2015 (6:21)1 komentarz

Polacy czytają mało książek, ale słuchają coraz więcej audiobooków

Według danych Biblioteki Narodowej 19 mln Polaków nie przeczytało w minionym roku ani jednej książki. Być może remedium na tę sytuację jest rosnąca moda na słuchanie książek? Audiobooki cieszą się coraz większą popularnością, jak wynika z danych udostępnionych przez serwis Audioteka.pl.
Audioteka.pl, największa cyfrowa biblioteka audio, ustanowiła nowe rekordy w 2014 roku: 139 audiobooków kupionych w jednej transakcji to efekt akcji urodzinowej, w ramach której ogłoszono konkurs na największą ilość audiobooków kupionych jednorazowo przez jednego użytkownika. Serwis pobił też inne rekordy - 50% wzrost liczby pobrań audiobooków w minionym roku w Polsce, ponad 40% wzrostu obrotu w kraju i prawie 70% wzrostu obrotu na świecie. Audioteka pokusiła się o dalsze wyliczenia: rekordzista, który kupił 139 audiobooków za jednym razem zapewnił sobie rozrywkę na minimum 81 dni! Czy audiobooki staną się jednym z bardziej popularnych trendów tego roku?

Rok 2014 dla Audioteki stał pod znakiem dynamicznych zmian. Serwis umocnił swoją pozycję lidera rynku audiobooków w kraju i kontynuował ekspansję na rynkach zagranicznych, rozpoczynając działalność we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii i krajach latynoamerykańskich (głównie w Meksyku) oraz w Szwecji.
Jesteśmy zadowoleni, że przyciągamy do słuchania audiobooków coraz więcej ludzi. W tym nośniku tkwi gigantyczny potencjał. Audiobooki wygrywają tym, że można ich słuchać praktycznie zawsze i wszędzie, również w nietypowych okolicznościachi że jest to czas współdzielony z innymi aktywnościami, jak bieganie, spacerowanie, gotowanie, prowadzenie samochodu. To niezwykle ważne przy obecnym tempie życia naszego społeczeństwa. Wierzymy, że to dopiero początek mody na audiobooki, które bez wątpienia zasługują na oddzielne miejsce na rynku książki. Audiobooki oferują coś więcej niż fabułę, są samodzielnym dziełem sztuki wzbogaconym o interpretację lektora, często tworzą wspaniały teatr wyobraźni wypełniony efektami dźwiękowymi czy muzyką - mówi Marcin Beme, Prezes Audioteki
Obecnie Audioteka prowadzi działalność w kilkunastu krajach. Lokomotywą całego przedsięwzięcia jest nadal polski sklep audioteka.pl.
Rozwój Audioteki zawdzięczamy ciągłej pracy nad poszerzeniem kontentu i zdobywaniu nowych użytkowników. W 2014 roku podpisaliśmy umowy z 50 nowymi wydawnictwami, w tej chwili pracujemy już z ponad 300 dostawcami treści - mówi Marcin Beme - Kobiety czytają więcej książek, a mężczyźni słuchają więcej audiobooków. Podobnie jak w latach ubiegłych, naszymi słuchaczami w roku 2014 byli głównie mężczyźni, ale w tym roku chcemy odwrócić trochę ten trend. W Niemczech i Szwecji, czyli na dwóch rozwiniętych audiobookowych rynkach, na których zaczęliśmy działalność, odbiorcami książek w formie audio są głównie kobiety. Brak aktywności kobiet na tym rynku to oznaka jego ciągłego wczesnego etapu rozwoju, tak więc w tym roku w Polsce postawimy na kobiety i do nich będziemy kierować naszą komunikację. Do realizacji tego celu potrzebujemy jednak właściwego kontentu, nad którym bardzo intensywnie pracujemy - komentuje Beme

Komentarze (1 - 1 z 1)

po co mają sobie psuć oczy od czytania a potem chodzić w okularach
 0