Łukasz Szewczyk08.03.2015 (20:31)brak komentarzy

Polska Press Grupa nową marką dla Polskapresse i Mediów Regionalnych

Nastąpiło połączenie spółek Polskapresse i Media Regionalne. Fuzja zakończyła trwający od 2013 roku proces konsolidacji obu spółek. Polskapresse, która przejęła Media Regionalne, zmienia nazwę oraz logo. Nowa nazwa połączonych firm to Polska Press Sp. z o.o.
Grupa Polskapresse odświeża swoją markę wprowadzając nową, zmienioną nazwę oraz system identyfikacji wizualnej. Celem wprowadzenia nowej nazwy marki i logo jest ujednolicenie komunikacji w skali całej, powiększonej od fuzji grupy.
Polska Press Grupa
Polska Press Grupa
Nowa nazwa nawiązuje do tradycji z jakiej się wywodzimy oraz pokazuje, że jesteśmy dużą ogólnopolską grupą medialną, zapewniającą czytelnikom, użytkownikom i klientom nowoczesne produkty oraz najlepsze rozwiązania biznesowe. Chcemy, aby rebranding przyczynił się do większej rozpoznawalności marki korporacyjnej i podkreślał naszą silną pozycję w całej Polsce, we wszystkich obszarach działalności - mówi Dorota Stanek, prezes Polska Press Grupy
Polska Press Grupa reprezentuje połączone portfolio dwóch spółek i jest największym w Polsce wydawcą mediów regionalnych i lokalnych, jej serwisy internetowe zajmują 10. pozycję wśród największych graczy w polskim Internecie (Megapanel PBI/ Gemius, 12.2014). Polska Press Grupa jest wydawcą 18 dzienników regionalnych, ponad 100 tygodników lokalnych oraz kilkudziesięciu internetowych serwisów kontentowych i ogłoszeniowych, jak również właścicielem 8 drukarni - w Białymstoku, Łodzi, Koszalinie, Poznaniu, Sosnowcu, Tarnobrzegu, Warszawie i Wrocławiu.

Polska Press Grupę tworzy 17 oddziałów. W ramach nowej identyfikacji wizualnej Grupa ujednoliciła nazewnictwo oraz logotypy oddziałów regionalnych: Oddział w Bydgoszczy, Oddział w Białymstoku, Oddział w Gdańsku, Oddział Śląsk w Sosnowcu, Oddział w Kielcach, Oddział w Koszalinie, Oddział w Krakowie, Oddział w Lublinie, Oddział w Łodzi, Oddział w Ostrołęce, Oddział w Poznaniu, Oddział w Rzeszowie, Oddział w Zielonej Górze, Oddział w Warszawie, Oddział we Wrocławiu. Jako wyodrębniony w strukturze pozostaje Oddział Poligrafia w Warszawie oraz Centrum Usług Wspólnych w Łodzi, jednostka finansowo księgowa.

Nowy logotyp Polska Press Grupy jest zbudowany w sposób pozwalający na jego adaptację dla potrzeb oddziałów regionalnych. System identyfikacji bazuje na miastach - głównych regionach działalności grupy.