Łukasz Szewczyk16.03.2015 (10:33)16 komentarzy

Scripps Networks Interactive za 584 mln euro przejmie TVN!

Scripps Networks Interactive, światowy lider produkcji treści lifestylowych dla platform telewizyjnych, internetowych i mobilnych, zawarł umowę nabycia pakietu kontrolnego telewizyjnej spółki TVN. W Polsce nowy właściciel TVN jest m.in. nadawcą kanału Travel Channel. Łączna kwota transakcji to 584 mln euro.
Scripps Networks Interactive za 584 mln euro przejmie TVN!
Spółka uzgodniła kupno 52.7% akcji akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów Euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 mln euro. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.
Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio Scripps Networks Interactive można znaleźć popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 milionów widzów. Towarzyszące kanałom strony internetowe uzupełniają programy o materiały video i aktywności w kanałach social media, które edukują, informują i inspirują. Kanały telewizyjne firmy docierają do milionów mieszkańców obu Ameryk, Azji, Bliskiego Wschodu, Europy i Afryki. Scripps Networks ma siedzibę w Knoxville w stanie Tennessee.

Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie. Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów. Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie - stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive
Umowa ze Scripps Networks Interactive jest hołdem dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN, dzięki którym udało się zbudować jedną z największych i najbardziej dynamicznych spółek mediowych w Polsce. Ken Lowe wraz z całym zespołem Scripps Networks rozumieją duże znaczenie polskiego rynku i wartości wynikającej z tworzenia atrakcyjnych treści, które łączą nas z widzami. Z wielką radością wchodzimy do rodziny Scripps Networks i niezmiernie cieszy nas fakt, iż wspólnie będziemy rozwijać i wzmacniać naszą firmę przez wiele kolejnych lat - stwierdził Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN S.A
Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. Wcześniej, w 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

Komentarze (1 - 10 z 16)

Czyli będzie więcej programów gdzie tylko gotują, jedzą i podróżują .... palcem po mapie, bo większość Polaków nie stać na zagraniczne podróże.
 15  
"Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel"

... dobry "kontent" dla leniwych lemingów.
Teraz już w ogóle nie odejdą od telewizora.
Kolorowe cepeliowe obrazki przetykane milionami reklam.
................................
Wojny kucharzy, krew, pot i łzy przy piecu w garkuchni, jedzenie pasikoników i penisów orangutana w wiosce pod Kuala Lumpur itp. itd.
 5  
Scripps Networks - czyli dla większości w naszym kraju nigdy jak dotąd nie znana firma. Między innymi na TVN można było zobaczyć krótki film pokazujący Scripps Networks - jak dla mnie to co ma do zaprezentowania i zaoferowania - to totalna nuda, nic ciekawego. Zatem chyba jedna z najgorszych informacji - że TVN trafiła na kogoś takiego - i proszę niech ten Bruno Valsangiacomo nie mówi takich głupot - że Scripps Networks "jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców". Zarazem na tego Pana nie da się patrzeć, tym bardziej słuchać - jeżeli jest z nim jakaś rozmowa. Jak dla mnie jest to na chwilę obecną najbardziej smutna informacja - że ktoś taki przejął TVN - oznaczać to może powolny koniec TVN - która kiedyś była bardzo fajna (...) a teraz tym bardziej po przejęciu przez jakąś nudną i głupią firmę - prawie całkowicie jak dla mnie traci na wartości - a osoby z TVN wskazują że jest super - czyli mówią głupoty w tej sprawie...
 11  
"Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 euro."
to nieduży ten dług mają w sumie :)
 4  
Zakładając, że wartość Scripps jest szacowana na ok. 10 miliardów dolarów, to zakup TVN wraz z długami, jest sporym wydatkiem. Zobaczycie, że ten TVN, to stanie im jeszcze ością w gardle i szybko się go pozbędą...
 12  
Gorszego g.... nie mogli wybrac ?.
Widocznie nc+, chcialo szybkiego zwrotu kasy plus jakas premia.
 6  
Dlaczego do naszego kraju nie moze wejsc w koncu FOX
Liczylem na nich
A wybrali taki syf - ........
 12  
na początek wypada zmienić nawzę i logo, potem tchnąć trochę świeżości tę ramówkę reklam, reality show i paradokumentów.
 7  
No to po TVNACH znikną,jak TV religia,tvn warszawa,Walter za dużo tvnów stworzył wystarczyłyby :TVN,24,7.
 5  
mimo iz kontent kanałów tvn do mnie nie przemawiał to jakiś poziom i jakość swoich programów mieli, teraz pewnie się obniży do poziomu cp albo gorzej :/
 5