Łukasz Szewczyk16.03.2015 (15:03)31 komentarzy

Amerykański właściciel TVN: Nowe perspektywy. Nie rewolucja, a ewolucja

Poznaliśmy już nowego właściciela większościowego pakietu telewizji TVN. Amerykański koncern medialny Scripps Networks Interactive, w Polsce znany m.in. jako nadawca Travel Channel, zapowiada nowe perspektywy na polskim rynku telewizyjnym i stawia na dobry kontent.
Amerykański właściciel TVN: Nowe perspektywy. Nie rewolucja, a ewolucja
Jak już informowaliśmy, Scripps Networks Interactive, światowy lider produkcji treści lifestylowych dla platform telewizyjnych, internetowych i mobilnych, zawarł umowę nabycia pakietu kontrolnego telewizyjnej spółki TVN. Koszt transakcji to 584 mln euro (więcej TUTAJ).
Co nowa transakcja oznacza dla telewizji TVN? Przedstawiciele TVN i Scripps Networks Interactive podkreślają, że dzisiejsza umowa to rozpoczęcie nowego rozdziału oraz nowe perspektywy dla telewizji TVN. Nie tylko w zakresie programowym, ale także technologicznym. "Pracujemy w tej chwili nad dwoma nowymi serwisami. To będzie świetna możliwość, by pokazać innowacyjność naszej firmy, co Scripps świetnie realizuje - zdradził na antenie TVN24 Markus Tellenbach, prezes TVN.

Tłumacząc wybór wybór oferty Amerykanów szef TVN powiedział, że z punktu widzenia zarządu była to firma najbardziej dopasowana do profilu TVN. Scripps i TVN zapewniają, że wierzą w rozwój i będą jednocześnie się wzajemnie uzupełniały. Nowy właściciel to m.in. dostęp do najlepszych programów amerykańskich, głównie lifestylowych, które dzięki transakcji zapewne pojawią się na ekranach polskich telewizorów. Pierwsze nowe programy na antenę mogą trafić już w kwietniu.

Markus Tellenbach zapowiedział także, że zmiana właściciela to przede wszystkim ewolucja, a nie rewolucja. "Nie będzie likwidowania miejsc pracy. Wręcz przeciwnie, chcemy rozszerzać swój zakres działania, wzmacniać firmę" - zapewnił na antenie TVN.

Nowy właściciel inwestycję w TVN planuje długoterminowo i nie ma zamiaru sprzedawać swoich udziałów za kilka lat. Amerykański koncern od dawna myślał o rozpoczęciu ekspansji globalnej. Joe NeCastro, Chief Development Officer Scripps Networks Interactive, zapowiedział, że amerykański koncern na razie nie szuka nowych inwestycji w Polsce i koncentruje się na TVN. Nie wyklucza jednak kolejnych zakupów w przyszłości, gdy pojawią się "jakieś możliwości inwestycyjne na rynku".

Jak powiedział szef TVN, dzisiejsza umowa "wzmacnia TVN" i kończy okres kiedy stacja nie wiedziała jaka przyszłość ją czeka. Dla widzów jest to sygnał, że stacja wie w jaką stronę zmierza. Widoczna będzie także innowacyjność m.in. poprzez programowy oraz nowe rozwiązania technologiczne.


Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio Scripps Networks Interactive można znaleźć popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 milionów widzów.
TVN24 Biznes i Świat/TVN

Komentarze (1 - 10 z 31)

Ciekawe cy zmienią loga tvn tvn24 itp????
 8  
Dno osiagniete
 36  
tomaszek1 naprawdę tak ciebie ważne jest jakie jest logo w rogu ?
 2  
Nie nie jest ważnie tylko jestem ciekaw czy zmienią nazwę tvn
 13  
Nie zmienią nazwy, bo marka TVN jest bardzo dobrze rozpoznawalna.
 17  
Za to "Polsat Food Network" teraz na pewno zmieni nazwę. :P
 23  
Niech nowy właściciel przywróci "Big Brothera" do TVN !
 20  
Szkoda Tvn-ów :( teraz zacznie królować amerykańska sieczka -"dostęp do najlepszych programów amerykańskich, głównie lifestylowych" na samą myśl już mnie mdli.
 34  
co to jest kontent? Czy dziennikarzy nie obowiązuje ustawa o języku polskim?
 27  
wybrali najgorsze gó..no byle kasa się zgadza
 11