Łukasz Szewczyk07.05.2015 (12:04)brak komentarzy

Facebook oraz IBM łączą siły w digital marketingu

Facebook i IBM ogłosiły rozpoczęcie współpracy pozwalającej na lepsze zrozumienie potrzebużytkowników. Wiodące światowe marki będą mogły korzystać z rozwiązania umożliwiającego dotarcie do grup docelowych ze spersonalizowaną informacją.
rts_2156
Rozwiązanie IBM i Facebook pozwala marketerom lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników i umożliwia budowanie kampanii marketingowych wokół ich zainteresowań, opinii i oczekiwań. Klienci chmurowego rozwiązania IBM mogą od dziś korzystać z dostarczanego przez Facebooka narzędzia Custom Audiences, aby dostarczane przez nich reklamy trafiały do osób, które są nimi zainteresowane, w sposób dla nich najdogodniejszy.
Dzięki narzędziom reklamowym Facebooka oraz technologii IBM Journey Analytics, firmy mogą bardziej precyzyjnie zdefiniować, którzy z klientów znajdują się w niemal półtoramiliardowej grupie użytkowników portalu, w jaki sposób wchodzą w interakcje ze swoimi ulubionymi markami i z jakich kanałów komunikacji korzystają najczęściej. Połączenie bazy użytkowników z informacjami dostępnymi w chmurze IBM, takimi jak pogoda, lokalizacja czy historia zakupów, pozwoli firmom lepiej zdefiniować potrzeby odbiorców i sposób, w jaki komunikują się z marką.

Na przykład - firma dostarczająca sprzęt do biegania dzięki użyciu narzędzia Custom Audiences może określić, którzy z użytkowników są zainteresowani biegami długodystansowymi, a na podstawie dodatkowych danych dotyczących lokalizacji zaproponować promocję na odzież dopasowaną do warunków atmosferycznych, w jakich trenują.

Facebook jest też pierwszym partnerem IBM Commerce THINKLab - społeczności tworzonej przez naukowców, designerów oraz ekspertów z różnych branż. THINKLab pozwala na rozwijanie innowacji pod kątem potrzeb klientów oraz szybkie sprawdzenie ich w praktyce. Zespoły pracujące w THINKLab łączą wnioski płynące z analizy danych z badaniami nad zachowaniami klientów, a powstałe dzięki temu rozwiązania są testowane w czasie rzeczywistym w bezpośrednim kontakcie z użytkownikami.