Łukasz Szewczyk27.05.2015 (14:12)3 komentarze

Wirtualna Polska kupuje radia internetowe OpenFM i PolskaStacja

Grupa Wirtualna Polska podpisała umowy zakupu dwóch niezależnych internetowych platform radiowych: OpenFM (od GG Network) oraz PolskaStacja.pl (od Polska Stacja). Dzięki temu grupa uzyskuje pozycję lidera w tym segmencie rynku i wzmacnia się w obszarze rozwiązań mobilnych
Wirtualna Polska kupuje radia internetowe OpenFM i PolskaStacja
Pozyskanie obu platform radiowych wpisuje się w strategię Grupy WP, która zakłada osiągnięcie pozycji naturalnego i głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce. Łączna cena za zakupione serwisy wyniosła 4 mln zł, a łączne przychody pro-forma za 2014 rok - 2,8 mln zł. Grupa WP spodziewa się istotnie zwiększyć przychody z tych serwisów zapewniając m.in. lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej monetyzowanej przede wszystkim reklamą wideo w postaci pre-roll, a także reklamą audio i bannerową.
Chcemy dostarczać użytkownikom Internetu nie tylko atrakcyjne treści, ale również użyteczne usługi dostosowane do ich potrzeb i wpisujące się w ich codzienne zwyczaje. Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze jest więc naturalnym kierunkiem naszego rozwoju. Łączymy konsumpcję radia, jako medium tła, z konsumpcją Internetu - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska
OpenFM.pl i PolskaStacja.pl to jedne z popularniejszych internetowych stacji radiowych w Polsce. Z łączną liczbą 755 tys. użytkowników (real users) generują one blisko 90 mln odsłon krajowych miesięcznie, przez co razem plasują się na pozycji lidera w świadczeniu tej popularnej usługi online. Jednocześnie są to radia internetowe, które razem w największym stopniu angażują użytkowników mobilnych. OpenFM i PolskaStacja.pl udostępniają w sumie ponad 200 kanałów muzycznych przygotowywanych przez redakcje radiowe z wieloletnim doświadczeniem.
- Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia - wyjaśnia Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie Wirtualna Polska.

W Polsce radio internetowe cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Coraz częściej korzystamy z niego też za pośrednictwem smartfonów. OpenFM jest obecnie numerem jeden kategorii "streamaudio" pod względem czasu krajowego i liczby odtworzeń - zarówno ogółem (czas krajowy ogółem: ponad 10 mln godzin, liczba odtworzeń ogółem: 30,4 mln), jak i wśród internautów mobilnych (czas krajowy mobilny: ponad 2,8 mln godzin, liczba odtworzeń mobilnych: 21,3 mln). Radio to jest również niekwestionowanym liderem kategorii, jeśli chodzi o średni czas na użytkownika - na przestrzeni roku wzrósł on o 112%, by w marcu wynieść 22 godziny i 46 minut. Co ważne, w ciągu roku liczba odtworzeń mobilnych OpenFM wzrosła o 116%, a czas krajowy mobilny o 56%.***Zakup platform pozwala więc umocnić Grupę WP w segmencie mobile, który jest jednym z kluczowych obszarów rozwoju Spółki.

Aplikacje mobilne oferujące streaming kanałów radiowych popularyzują się w szybkim tempie. Dla przykładu w USA radia internetowe należą do najpopularniejszych aplikacji, a najlepsze z nich uzyskują zasięg porównywalny z takimi jak mapy, serwisy społecznościowe czy usługi VOD. Podobne trendy są już zauważalne w Polsce. Słuchanie radia w pracy i w domu, a dzięki smartfonom również w ruchu, doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce zachować kontakt z konsumentem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.- podkreśla Michał Brański, VP Strategia w Grupie WP.

Komentarze (1 - 3 z 3)

PRowy bełkot. Dla słuchaczy jest to równoznaczne ze zwiększeniem liczby reklam w tych radiostacjach
 6  
Nie PRowy, a korporacyjny bełkot.
 3  
niech kupują sobie co chcą. tylko oby poziom stacji w Open.fm nie spadł, bo obecnie jest świetny
 1