Agnieszka_Kapela05.06.2015 (14:27)brak komentarzy

Przed finałem Ligi Mistrzów: Barcelona i Juventus w Internecie

W najbliższą sobotę finał piłkarskiej Ligi Mistrzów. Podczas gdy sportowe media prześcigają się w analizach taktycznych i starają się przewidzieć przebieg spotkania, my sprawdzamy, jak FC Barcelona i Juventus Turyn radzą sobie w najpopularniejszych portalach społecznościowych.
1. Facebook

FC Barcelona na Facebooku / fot. facebook.com/fcbarcelona
FC Barcelona na Facebooku / fot. facebook.com/fcbarcelona
Juventus na Facebooku / fot. facebook.com/Juventus
Juventus na Facebooku / fot. facebook.com/Juventus
Oficjalny fanpage klubu z Barcelony ma na Facebooku ponad 84 miliony fanów, a ponad 4 miliony o drużynie mówi. Tylko w ostatnim tygodniu stronie przybyło prawie pół miliony lajków. Juventus nie może się równać facebookowej sile swojego finałowego rywala: "tylko" ponad 18 milionów fanów, niespełna 380 tysięcy mówiących o klubie i niecałe sto tysięcy nowych lajkujących w ciągu ostatniego tygodnia.
2. Twitter

FC Barcelona na TT / fot. twitter.com/FCBarcelona
FC Barcelona na TT / fot. twitter.com/FCBarcelona
Juventus na TT / fot. twitter.com/juventusfc
Juventus na TT / fot. twitter.com/juventusfc
Na Twitterze też widać dominację zespołu z Katalonii. Nie dość, że Barcelona ma 8 razy więcej followersów, to jest w serwisie aktywniejsza (dodaje miesięcznie średnio 806 tweetów przy 569 Juventusu). Warto też odnotować, że oficjalny profil Barcelony na Twitterze powstał 14 miesięcy wcześniej - w grudniu 2009 roku. Zespół z Turynu zaczął tam działać w lutym 2011 roku.

3. Instagram

FC Barcelona na Instagramie / fot. instagram.com/fcbarcelona
FC Barcelona na Instagramie / fot. instagram.com/fcbarcelona
Juventus na Instagramie / fot. instagram.com/juventus
Juventus na Instagramie / fot. instagram.com/juventus
Na Instragramie przewaga Barcelony jest jeszcze wyraźniejsza niż na Twitterze - ma prawie 9 razy więcej followersów i trzykrotnie więcej wpisów.

4. YouTube

FC Barcelona  na YouTube'ie / fot. youtube.com/fcbarcelona
FC Barcelona na YouTube'ie / fot. youtube.com/fcbarcelona
Juventus na YouTube'ie / fot. youtube.com/juventus
Juventus na YouTube'ie / fot. youtube.com/juventus
Juventus szybszy od Barcelony - swój oficjalny kanał na YouTube'ie miał już w listopadzie 2005 roku, Barcelona - niespełna trzy miesiące później. Ale to jedyne "zwycięstwo" zespołu z Turynu. Kanał klubu z Katalonii ma bowiem pięć razy więcej subskrybentów, a dodawane filmy - prawie czterokrotnie więcej wyświetleń.

Gdyby Barcelona i Juventus rozgrywały finał w przestrzeni mediów społecznościowych, Katalończycy wygraliby go więc zdecydowanie. Piłka nożna jest jednak znacznie bardziej skomplikowana niż matematyczne wyliczenia. Fani futbolu będą się mogli o tym przekonać w najbliższą sobotę - decydujące spotkanie Ligi Mistrzów 2014/2015 rozpocznie się o godz. 20:45 (transmisje w telewizji i internecie).