Łukasz Szewczyk07.09.2015 (11:00)1 komentarz

Raport Multiscreening 2015, czyli co telewidzowie robią w sieci

Telewizja skłania do szukania informacji o markach w sieci, ale bezpośrednie kupowanie produktów oglądanych na pierwszym ekranie wcale nie jest jeszcze powszechne. Największy potencjał na marketingowe działania multiscreeningowe mają reklamy emitowane podczas relacji sportowych i działania angażujące stosowane w trakcie teledysków i programów religijnych - pokazuje badanie Multiscreening 2015 zrealizowanego przez IRCenter oraz Instytut Badań Społecznych Pollster
Multiscreening 2015
Multiscreening 2015 to trzecia już edycja popularnego badania realizowanego od 2013 roku. Celem projektu jest zbadanie, jak marki mogą skłaniać do działań wykorzystujących różne ekrany i media cyfrowe. W ramach badania niezmiennie analizowane są zachowania wykonywane na drugim ekranie podczas korzystania z tradycyjnych odbiorników telewizyjnych. W tegorocznej edycji badanie zostało poszerzone o kolejne miejsca kontaktu z reklamą, zarówno offline (m.in. billboardy i wiaty przystankowe), jak i online (blogi i vlogi), a także o analizę potencjału różnych kategorii e-commerce.
Ranking czynności wykonywanych na telefonie podczas oglądania tradycyjnej telewizji
Preferowane źródła informacji o markach w sieci
Jak wynika z badania 63% internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ekranie i korzystają w tym celu z komputerów PC. Z pośród nich wyróżniają się zaawansowani użytkownicy mediów społecznościowych, którzy szukają marek na Facebooku, Youtube i urządzeniach mobilnych. Analiza pokazała, że Facebook to kanał, który można określić już jako mainstreamowy, śmiało konkurujący z ogólnotematycznymi antenami telewizyjnymi. Najmłodsi konsumenci mediów cyfrowych powszechnie korzystają z niego w celu znalezienia lub pogłębienia informacji o markach i produktach. Dla porównania, Youtube ciągle jeszcze zmienia swoją rolę i obecnie stanowi medium drugiego wyboru w tego typu sytuacjach, a marek chętniej poszukują tam osoby nieco starsze.

Charakterystyka użytkowników VoD
58% internautów korzysta z darmowego VoD (zwłaszcza młode osoby), a 12% - z płatnego VoD (to nieco częściej kobiety). Najsilniejszą marką wciąż pozostaje Ipla, natomiast najbardziej popularne są vod.pl i zalukaj.tv (wybierany przez najmłodsze osoby). Użytkownicy vod.pl oglądając tradycyjną telewizję najczęściej ograniczają się do stacji ogólnotematycznych. Użytkownicy Ipla korzystają z wielu różnych stacji, chociaż chętniej niż inni oglądają te główne. Najbardziej popularni dostawcy płatnej telewizji to wciąż Cyfrowy Polsat i nc+. Ich użytkownicy bardzo chętnie korzystają z największych platform VoD. Wyjątkiem jest Player.pl, którego użytkownicy nieco rzadziej wybierają tych dwóch dostawców.

O telewizji w sieci
Szukanie informacji o programach w Google staje się coraz bardziej powszechną czynnością. Zwykle wyszukiwane są wiadomości, filmy i seriale. Robią to nieco częściej kobiety w różnym wieku, które też częściej wyszukują informacje o serialach, teleturniejach, filmach i talent show. Mężczyźni natomiast częściej sprawdzają informacje o relacjach sportowych i grach komputerowych.
IRCenter

Komentarze (1 - 1 z 1)

niewiadomo
 0