Łukasz Szewczyk15.10.2015 (21:07)brak komentarzy

Mistrz Polski w narciarskim freestylu stworzył Facebook dla blogosfery

Blogi stają się coraz ważniejszą gałęzią internetu. Coraz częściej stają się ważnym źródłem informacji, a sami blogerzy - autorytetami czy też ekspertami. W ogromnej masie kilku milionów blogów coraz trudniej wyłapać te najbardziej wartościowe. Pomóc w tym ma nowa platforma społecznościowa dla blogosfery - Daily Dose of Beauty.
Daily Dose of Beauty
Coraz większa masa blogów o podobnej tematyce wymusza powstawanie katalogów czy też platform, gdzie w jednym miejscu można odnaleźć interesujące nas treści. Właśnie powstał nowy portal zrzeszających blogerów - Daily Dose of Beauty - grupujący na swoich łamach najpopularniejsze tematycznie blogi. Pogrupowano je w 12 kategoriach, między innymi: moda, styl życia, zdrowie i uroda, porady, zwierzęta i sport.
Główną grupę użytkowników Daily Dose of Beauty stanowią ludzie młodzi, przeważnie dziewczęta i młode kobiety, choć stale rośnie procent autorów starszych. Ideą przyświecającą powstaniu DDOB jest umożliwienie prezentacji najciekawszych blogów, stworzenie atmosfery do ich rozwoju oraz opieka nad twórcami. To wszystko sprawia, że wokół portalu tworzy się społeczność, rodzi się idea jednocząca bardzo różnych przecież ludzi. Obecnie DDOB to jeden z szybciej rozwijających się blogerskich portali społecznościowych. Codziennie rejestruje się tam kilkadziesiąt osób. Portal liczy na aktywność i zaangażowanie swoich użytkowników. Współpracuje też z wieloma znanymi blogerkami, które często stają się ambasadorkami DDOB.

Pomysłodawcą stworzenia portalu Daily Dose of Beauty jest Bartek Sibiga, mistrz Polski w narciarskim freestylu, członek kadry narodowej. Obecnie jest jedynym polskim zawodnikiem regularnie skaczącym podwójne rotacje. - Rosnąca ilość blogów oraz zainteresowanie jakie one wzbudzają spowodowały, że zapragnąłem stworzyć platformę, na której autorzy i odbiorcy mogliby w łatwy sposób dotrzeć do siebie i wygodnie wymieniać opinie. Postanowiłem pomóc zarówno blogerom, jak i osobom poszukującym odpowiednich treści. Tak właśnie powstał portal Daily Dose of Beauty. Za jego pośrednictwem czytelnicy mogą dzielić się z innymi swoimi sposobami na upiększenie szarości dnia codziennego. Każdy, kto lubi zakupy, gotowanie, modę, fotografię, znajdzie u nas nieskończoną ilość inspiracji. Chcemy zbliżać, przełamywać bariery, łączyć osoby o podobnych zainteresowaniach, pozwolić im być dla siebie wzajemnie natchnieniem. Portal pozwala również na zaprezentowanie siebie, opowiedzenie o swoich zainteresowaniach. Tu każdy jest wyjątkowy, niepowtarzalny, doceniany - mówi Bartek Sibiga, twórca Daily Dose of Beauty.

Typowy bloger to blogerka
Przeciętny polski bloger to najczęściej kobieta w wieku 26-35 lat, redagująca swojego bloga dwa razy w tygodniu. Najpopularniejszymi tematami podejmowanymi przez tę grupę autorów są kulinaria, zaraz za nimi pojawia się uroda i styl życia, choć niektóre badania na pierwszym miejscu stawiają podróże. Dziwi fakt, że moda, znajduje się na dalekiej szóstej pozycji jeśli chodzi o zainteresowania tematyczne autorów blogów. Zwłaszcza, że 85 procent z nich to kobiety. Zasięg blogosfery, wynosi w Polsce niemal 11 mln Internautów, z czego 8,5 mln regularnie odwiedza ulubione strony. Blogi pełnią najczęściej funkcje informacyjną, edukacyjną, rozrywkową. Dla 25 procent użytkowników stanowią podstawowe źródło informacji zakupowych, o tyle atrakcyjne, że stwarzające możliwość kontaktu z blogerem. Rozmiar blogosfery sprawia, że staje się ona nie tylko pełnoprawnym medium, ale jednym z najskuteczniejszych. Korzysta z niego ponad 54 procent internautów, a 45 procent z nich robi to regularnie.