Łukasz Szewczyk02.11.2015 (15:46)3 komentarze

TV "na żywo" zarabia coraz więcej. Liderem "Dzień dobry TVN"

Budżety reklamowe inwestowane w programy "live" wzrosły na przestrzeni ostatnich pięciu lat o niemal 100 proc. - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Lowe Media, powstałej w oparciu o analizę 100 najbardziej dochodowych programów w Polsce.
Marcin Prokop i Dorota Wellman
Według najnowszego raportu domu mediowego Lowe Media w 2011 r. przychody z programów typu "live" stanowiły 7% wpływów reklamowych stacji telewizyjnych, cztery lata później było to już 13%. - W dobie zmieniającego się rynku mediów, a w szczególności szerokiego dostępu do kontentu telewizyjnego w internecie, na znaczeniu zyskują formaty "Live". Dla pewnych grup docelowych telewizja "na żywo" jest jedynym magnesem, który przyciąga ich do telewizorów. Są to najczęściej osoby bardzo aktywne, które są szczególnie ważne z punktu widzenia wielu marketerów - wyjaśnia fenomen formatów "Live" Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca Lowe Media.
Raport odpowiada też na pytanie które z "żywych" formatów w największym stopniu przyczyniły się do tego trendu. Okazuje się, iż niezmiennie od wielu lat królują programy śniadaniowe ("Dzień dobry TVN", "Pytanie na śniadanie"), programy informacyjne ("Dzień na żywo", "Poranek w TVN24", "Nowy dzień") oraz transmisje sportowe (skoki narciarskie, liga mistrzów, mistrzostwa świata/Europy w piłce nożnej).

Top 3 najlepiej zarabiających programów "live" / Źródło:  Analiza Lowe Media na podstawie danych Nielsen Audience Measurement
Top 3 najlepiej zarabiających programów "live" / Źródło: Analiza Lowe Media na podstawie danych Nielsen Audience Measurement
Program "Dzień dobry TVN" utrzymuje się w rankingu TOP5 najbardziej dochodowych formatów "live" od 2011 r. Jest on liderem rankingu obejmującego pierwsze półrocze 2015 r. W tym czasie "zarobił" prawie 36 mln zł. Na drugim miejscu uplasował się polsatowski "Nowy Dzień" z przychodami na poziomie 7,3 mln zł., zaś tuż za nim emitowane w tej samej stacji show "Taniec z Gwiazdami" (7,1 mln zł.)

- Programy emitowane "na żywo" mają dużą grupę lojalnych odbiorców. Poziom tej lojalności od wielu lat utrzymuje się na niezmiennym poziomie. Średnio 75-85% widzów ogląda co najmniej połowę programu - wyjaśnia Michał Bakalarczyk, Senior Media Planner/Buyer Lowe Media. - Nadawcy wykorzystują ten fakt i próbują optymalizować monetyzację kontentu "live" - dodaje Bakalarczyk.

Systematycznie rośnie więc liczba spotów przy wybranych formatach (np. "Puchar świata w skokach narciarskich": 2011-1 540spotów, 2014-2 343 spotów) czy też koszt dotarcia do 1 % widzów (np. "Pytanie na śniadanie": 2011 - 1 250zł, 2014 - 1 495zł).

W zestawieniu najbardziej dochodowych programów "na żywo" pojawiają się także formaty rozrywkowe: np. "Dancing with the stars - taniec z gwiazdami", czy "Świat się kręci". W rankingu znajdziemy także programy typu "talent show", które emitują końcowe odcinki serii (finały/półfinały) w trybie "live" (nie uwzględnione w analizie).
Lowe Media

Komentarze (1 - 3 z 3)

TVN liderem, w czym?.Emisja reklam , a co za tym idzie skok na kasę jest głównym celem tych propagandowych aparatczyków, niezłomnie propagujących POturbowanych przestępców jako przewodniej siły narodu która zapewni wszystkim świetlaną przyszłość.Nawet za siermiężnej komuny nie był tak prymitywnej ideologicznie stacji z oranżerią wyalienowanych z realnego postrzegania otaczającej rzeczywistości redaktorków.Wasz brak obiektywizmu osiągnął już apogeum przez co tracicie I tracić będzicie widzów I co najważniejsze reklamodawców.Czas zamykać ten owładnięty hipokryzją bajzel.
 7  
ten wspaniały przychód zapewne przez obecność tej pulchnej pani ,stąd tak duża oglądalność.
Dla mnie tvn nie istnieje.
 2  
w wielu domach telewizor bębni dla samego bębnienia szczególnie
przed południem i tu mamy recepte na sukces
 2