Łukasz Szewczyk05.11.2015 (18:55)15 komentarzy

Wirtualna Polska zadebiutuje na rynku TV - uruchomi kanał WP1. Co w ramówce?

Grupa Wirtualna Polska otrzymała koncesję na nadawanie WP1 w ramach ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). Nadawca zapowiada m.in. codzienne magazyny publicystyczne i reporterskie, a także pasma dokumentalno-lifestylowe oraz filmowo-serialowe.
WP.pl
Wirtualna Polska wygrała w konkursie na "rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, poświęconego rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego, emitującego audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów, interaktywnego i przyjaznego dla odbiorców".
Przyznanie koncesji otwiera nowy etap w Wirtualnej Polsce, oznacza szybką budowę kompetencji w już wcześniej strategicznie ważnym obszarze produkcji i dystrybucji treści telewizyjnych. Zrobiliśmy wiele przez ostatnie dwa lata w tej dziedzinie, a teraz przejdziemy jeszcze przyspieszony kurs zakupu i dystrybucji do 18 mln Polaków długich form wideo, których do tej pory brakowało w naszym port folio. Stajemy się crossmediowi, pozycjonując się na dwóch lukratywnych rynkach, internetowym i telewizyjnym. Te już dziś stanowią 70% reklamowego tortu - podkreśla Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding
Uniwersum programowe kanału WP1 obejmować ma różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. WP1 chce zaproponować widzom m.in. emitowany na żywo ze studia telewizyjnego Grupy Wirtualna Polska codzienny magazyn publicystyczny "Dzieje się w Polsce", codzienny magazyn reportażowo-interwencyjny "Interakcja", pasma dokumentalno-lifestylowe oraz filmowo-serialowe. Oferta programowa WP1 ma być skierowana do możliwie szerokiego spektrum widowni telewizyjnej, a także, w myśl przyjętej przez WP1 koncepcji "Program 360°", do użytkowników internetu, którzy znajdą się w sferze oddziaływania programu WP1 przez ścisłą współpracę kanału TV z Grupą Wirtualna Polska.
- Sukces tradycyjnie rozumianego programu w telewizji to dziś nie tylko ratingi, ale też interakcja i zaangażowanie widza - podkreśla Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie WP. - Wkroczyliśmy w nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań - dodaje.

Koncepcja kanału WP1, prowadzonego przez WP1 Sp. z o.o., zakłada ścisłą współpracę oraz wykorzystanie potencjału GWP przy tworzeniu, dystrybucji oraz promocji programu WP1 w celu zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz dotarcia do widzów. GWP w ostatnim czasie rozwinęła szereg kompetencji o charakterze technologicznym, organizacyjnym oraz programowym, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu kanału telewizyjnego nadawanego drogą naziemną (DVB-T). Do GWP należy m.in. popularna w Polsce telewizja internetowa (WPTV), odbierana przez blisko 5 mln użytkowników miesięcznie. Oferuje ona na ośmiu kanałach tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Miesięczna liczba odtworzeń tych materiałów (streamów) przekracza 100 milionów i dynamicznie rośnie. Obecna skala produkcji materiałów wideo to ok. 500 materiałów wideo miesięcznie. GWP dysponuje poza tym własnym zespołem produkcyjnym, nowoczesnym studio TV, wraz infrastrukturą postprodukcyjną, w którym realizowane są programy (także na żywo) przeznaczone dla użytkowników internetu. Ogromnym atutem GWP w kontekście tworzenia stacji telewizyjnej jest też profesjonalna redakcja z bogatym doświadczeniem.

Komentarze (1 - 10 z 15)

Wyczuwam szajs. Teraz tylko czekać, aż wyjdzie komunikat o współpracy z jakimś dużym graczem.
 32  
Już widzę to pasmo filmowo-serialowe: 4 pancerni i pies, Stawka większa niż życie itd.
 35  
Ma być wszystko czyli nic ciekawego.
 20  
Fajnie się kanał za powiada ☺
 15  
Wirtualna Platforma. Czyżby kolejna szczekaczka polityczna?
 2  
magazyny publicystyczne wstajesz i lzesz. aj waj
 6  
Nie ma zmartwienia mało kto to będzie odbierał bo potrzebna będzie druga antena:

W.g. słów Daszczyńskiego prezesa TVP mux8 będzie nadawał w polaryzacji PIONOWEJ a nie w POZIOMEJ jak mux1,2,3.

Czyli jeżeli macie antenę szerokopasmową, siatkową czy logarytmiczną tudzież jakieś "kombo UHF+VHS" to możecie sobie nią 4 litery podetrzeć.

Jak każdy będziecie musieli kupić DRUGĄ antenę, zwrotnicę, nowe kable poprowadzić itd.

Antena do mux8 będzie musiała być ustawiona BOKIEM, a dodatkowo aby ustawić ją poprawnie zgodnie z wytycznymi to:
- w odległości min. 2 metrów od pierwszej anteny (tej do UHF)
- na maszcie nie może być bezpośrednio przy osi (bo by się "pokrywał" pionowy dipol z pionowym masztem anteny) tylko na min. 1 metrowym wysięgniku "w bok".

Mam nadzieję że każdy będzie miał duży maszt na dachu czy balkonie :)

Ale przynajmniej Emitel obniży sobie koszty nadawania (m.in. te same anteny nadawcze do DAB+) przerzucając je na odbiorców jak to prawda.
Fajno co nie?
 1  
""MUX8 wystartuje w połowie przyszłego roku - choć to nie taki sam MUX jak pozostałe, bo jest tam pionowa polaryzacja, mogą być też kłopoty z jego zasięgiem i z sygnałem, żeby go odbierać, trzeba będzie mieć dwie anteny - dodawał Daszczyński."
Źrd. :rpkom.pl

Lepiej pisać do UKE, p.osłów itd. póki jeszcze czas i mux8 nie wystartował na serio bo wtedy obudzą się ludzie z ręką w nocniku...

I apelować o polaryzację POZIOMĄ bo wtedy większości te anteny co mają sygnał złapią.
A już na pewno "siatki"
 2  
Jeśli rzeczywiście mają być takie problemy z odebraniem tego multipleksu, to mam to gdzieś. I tak z ledwością ogarniam te 30 kanałów, które można oglądać aktulanie z naziemnej.
 3  
to moze i lepiej. nikt tego g...wna nie bedzie ogladal
 2