Łukasz Szewczyk04.01.2016 (12:53)8 komentarzy

10 najbardziej dochodowych gwiazd TV w 2015 roku. Na czele Magda Gessler

Magda Gessler w 2015 roku pozostaje królową rankingu "Top 10 Celebryci - lokomotywy reklamowe" przygotowywanego przez dom mediowy Lowe Media. W pierwszej dziesiątce dochodowych programów 7 produkowanych jest przez Polsat, 3 przez TVN, a jeden przez TVP.
Magda Gessler
W 2015 r. największym magnesem na reklamodawców, podobnie jak rok wcześniej były Kuchenne Rewolucje, których twarzą jest najsłynniejsza w Polsce restauratorka - Magda Gessler. Pomimo, że przychody reklamowe programów z pierwszej piątki rankingu spadły w stosunku do roku poprzedniego o 4% nie przeszkodziło to Magdzie Gessler przekroczyć ubiegłoroczny próg przychodów. Jej Kuchenne Rewolucje zarobiły 125,3 mln zł. vs. 113,9 mln zł. w roku 2014.
Top 10 - celebryci lokotowy reklamowe 2015 / Fot. LOWE Media
Najbardziej spektakularnym sukcesem może poszczycić się jednak Katarzyna Dowbor, która w 2015 r. po raz pierwszy pojawiła się w pierwszej piątce rankingu Lowe Media. Przychody reklamowe z prowadzonego przez prezenterkę programu Nasz nowy dom w wysokości 74,8 mln zł. katapultowały Dowbor z 15 miejsca w rankingu z 2014 r. na 5 w tegorocznej jego edycji.

Spektakularny awans dotyczy także show " Twoja twarz brzmi znajomo" firmowanego przez Małgorzatę Walewską, Katarzynę Skrzynecką, DJ-a Adamusa, Pawła Królikowskiego, Macieja Dowbora i Piotra Gąsowskiego. Tegoroczne przychody reklamowe (91,6 mln zł.) pozwoliły mu wspiąć się z 8 miejsca, jakie zajmował przed rokiem.

Sporym zaskoczeniem 2015 r. jest także produkcja Malanowski i Partnerzy z Bronisławem Cieślikiem w roli głównej. Znany szerokiej publiczności z serialu 07 Zgłoś się Cieślik wywindował swój program aż z szóstej na drugą pozycję tegorocznego rankingu zarabiając dla swojej stacji 98,7 mln zł.

Wśród porażek w tegorocznym zestawieniu można wymienić Roberta Janowskiego, którego program Jaka to melodia spadł w rankingu przychodowym z 6 miejsca w 2014 r. (80,5 mln zł.) na 10 pozycję w roku 2015 (56,4 mln zł.).
Jak pokazuje pierwsza piątka w naszym rankingu, kluczem do zarabiania pieniędzy,
jest regularność i częstotliwość emisji danego formatu. Pomimo wymaganej popularności, mierzonej wskaźnikami oglądalności, to właśnie ilość spotów pozwala zarabiać nadawcom na danym programie. Aż trzy z pięciu najbardziej dochodowych formatów, znalazło się również w TOP5 pod względem wyemitowanej liczby spotów
- wyjaśnia Michał Bakalarczyk, Senior Media Planner/Buyer w domu mediowym Lowe Media
Liderami rankingu TOP10 pod względem liczby spotów były programy: Rozmowy w Toku (15489 spotów), Malanowski & Partnerzy (13845 spotów) i Kuchenne Rewolucje (12086 spotów). W pierwszej trójce pod względem wydatków reklamowych na jedną przerwę reklamową znalazły się: Twoja twarz brzmi znajomo (158, 3 tys zł.), Hells Kitchen Piekielna Kuchnia (150,8 tys zł.) i Must be the Music Tylko Myzyka (131,8 tys zł.).
Lowe Media

Komentarze (1 - 8 z 8)

Nie ma się co dziwić, że Polsatu tu jest więcej - Polsat nadaje swoje show 2 razy do roku, TVN raz.
 9  
tą panią to nawet za pieniądze oglądać nie chcę.Dziwię się ,że ktoś ogląda.Tyle w temacie
 1  
@sti: panią? ona nie zasluguje na zaden szacunek swoim zachowaniem i glupota. tylko jej nazwisko sie sprzedaje - reszta to samo dno.
 2  
Przereklamowany produkt ta niby resteuratorka zero higeny pracownikom wytyka różne błędy a u siebie ich nie widzi skoro twierdzi że klient jest najważniejszy to dlaczego go nie szanuje, w garach pichci a włosy lecą w potrawy.
 5  
Ciekawe czy wliczali w to powtórki, nawet poza sezonem jak i powtórki w drugiej stacji TVN Style ? :)
 5  
Najwięcej 'dochodowych' gwiazd jednak ma Polsat. Poza tym przede wszystkim oglądalność przyciąga reklamodawców. A w 2015 największą miał Polsat.
 1  
7 z pierwszych 10 to jednak Polsat, więc widać, kto ma oglądalność po swojej stronie.
 0  
Ja uwielbiam panią Dowbor i jej program na polsacie :) Chyba jeden z najlepszych programów jakie można teraz w TV oglądać.
 0