Łukasz Szewczyk15.01.2016 (12:51)brak komentarzy

Fox Networks Group przeprowadza reorganizację międzynarodowych spółek telewizyjnych

Medialna Fox Networks Group ogłosiła j plany reorganizacji swoich międzynarodowych spółek telewizyjnych. Nowy plan zakłada, że globalne kanały zostaną skonsolidowane w ramach regionalnych oddziałów FNG w Europie, Ameryce Południowej i Azji.
W ramach nowej struktury Jan Koeppen zostanie prezesem Fox Networks Group w Europie, Carlos Martinez obejmie obowiązki prezesa Fox Networks Group w Ameryce Łacińskiej, a Zubin Gandevia zostanie prezesem Fox Networks Group w Azji. Nowe kierownictwo będzie podlegać prezesowi i dyrektorowi generalnemu Peterowi Rice'owi oraz prezesowi i dyrektorowi ds. operacyjnych FNG, Randy'emu Freerowi.
Koeppen, Martinez i Gandevia będą zarządzać ponad 350 kanałami rozrywkowymi, sportowymi, popularnonaukowymi i filmowymi należącymi do Fox Networks Group, które docierają na całym świecie do 1,8 miliarda widzów w 45 wersjach językowych. Główne kanały z oferty FNG to FOX, FOX Comedy, National Geographic, Nat Geo People, FX, FOX Sports i Fox Life.

- Nasze spółki telewizyjne rozwijają się na całym świecie, a sukces i znaczenie naszych marek rozrywkowych i sportowych wymaga, by funkcjonowały samodzielnie w tych szybko rozwijających się regionach. Jan, Carlos i Zubin to niezwykle zdolni menedżerowie, którzy doskonale rozumieją możliwości rozwoju nowych treści i oferty programowej w ich regionach - powiedział Rice.

Po wprowadzeniu nowej struktury zarządzania, spółka Fox International Channels przestanie działać pod obecnym szyldem, a jej prezes Hernan Lopez zajmie się pracą nad nowym projektem, który zostanie wkrótce ogłoszony.

Lopez pełni obowiązki dyrektora generalnego (CEO) Fox International Channels od 2011 roku. Wcześniej był prezesem i dyrektorem ds. operacyjnych Fox International Channels, prezesem spółki Fox Latin American Channels i dyrektorem zarządzającym FX UK. Za jego kadencji spółka Fox International Channels wypracowywała rocznie 3 miliardy USD zysku, wprowadziła setki nowych kanałów, weszła w segment premium i kanałów sportowych, rozpoczęła produkcję własnych programów w różnych wersjach językowych i przy okazji premiery serialu "The Walking Dead" jako pierwszy nadawca umożliwiła widzom z całego świata obejrzenie najnowszych odcinków seriali, zaledwie w chwilę po ich premierze w USA. Fox i National Geographic to obecnie dwie najwyżej cenione przez konsumentów, partnerów i reklamodawców globalne marki telewizyjne.

Fox Networks Group
Fox Networks Group jest główną spółką operacyjną firmy 21st Century Fox. W skład FNG wchodzą Fox Television Group, która obejmuje Fox Broadcasting Company, 20th Century Fox Television oraz Fox Cable Networks, w której strukturach znajdują się spółki FX Networks, Fox Sports Media Group i National Geographic Partners. Wszystkie te jednostki tworzą i zajmują się globalną dystrybucją najpopularniejszej amerykańskiej oferty programowej, która obejmuje rozrywkę, programy sportowe i popularnonaukowe.