Łukasz Szewczyk09.12.2016 (15:55)21 komentarzy

Discovery w naziemnej TV cyfrowej. Koncern nabył udziały w Metro TV

Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem kanału Metro TV. Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T).
Metro TV
Agora pozyskała uznanego, międzynarodowego partnera do rozwoju nowej telewizji Metro. Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił zawarcie porozumienia z Agora, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału Metro TV, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia 2016 roku (o czym więcej TUTAJ). Spółka Discovery Polska nabyła 49 proc. udziałów spółki Green Content Sp. z o.o., nadawcy Metro TV.
- Naszym priorytetem jest zbudowanie silnej pozycji Metra na polskim rynku telewizji naziemnej. Pozyskanie partnera światowego formatu, jakim jest Discovery, daje nam nie tylko międzynarodowe know-how, ale również dostęp do ogromnej biblioteki programowej, co zdecydowanie wspiera realizację naszych celów biznesowych - tłumaczy Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A.

W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle'owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla Discovery pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce.

- Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii - rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas - podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71% polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 roku pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Według informacji Agory, w ciągu zaledwie tygodnia od uruchomienia Metro wysunęło się na pozycję lidera oglądalności wśród nowo uruchomionych kanałów cyfrowej telewizji naziemnej w ramach MUX-8. W pierwszym tygodniu emisji Metro uzyskało dwukrotnie wyższy udział w oglądalności niż pozostałe stacje. Uznaniem widzów cieszyły się produkcje własne Metra np. "P.I.W.O." - publicystyczny talk-show Mikołaja Lizuta realizowany wspólnie z Radiem TOK FM, którego premierowy pierwszy odcinek uzyskał 0,28 proc. udziału w grupie komercyjnej (dwa razy wyższy niż średni udział stacji w rynku) oraz "Crash test" Dominiki Wielowieyskiej, realizowany przez zespół Wyborcza.pl, którego najlepiej oglądany odcinek uzyskał prawie 3 proc. udziału w oglądalności w grupie komercyjnej.

Discovery to jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych, mający w swoim portfolio m.in. stacje Discovery Channel, Eurosport, TLC czy Animal Planet.

Komentarze (1 - 10 z 21)

ledwo co weszli i już sprzedają. Agora leży i kwiczy :)
 13  
powinno się zabrać koncesję Agorze!dlaczego nie dano Discovery?aby Agora zarobiła?ktoś wygrywa koncesję z powodu deklarowania konkretnego profilu stacji i taki powinien pozostać.Czy w takim razie koncesję na program dla dzieci może odkupić kanał porno??
 9  
 frd
powinno się zabrać koncesję Agorze!dlaczego nie dano Discovery?aby Agora zarobiła?ktoś wygrywa koncesję z powodu deklarowania konkretnego profilu stacji i taki powinien pozostać.Czy w takim razie koncesję na program dla dzieci może odkupić kanał porno??
A daj nam Boże kanał porno w DVB-t. Faceci by sie napatrzyli i pozniej wzieliby sie za swoja Jadzke ;) A co Jadwidze tez sie nalezy, ona tez chce byc gwiazda domowego porno ;)
 17  
"W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle'owe z bogatej biblioteki Discovery." ... czyli złomiarze, handlarze, aukcje, licytacje, ciężarówki, przeprowadzki, przewoźnicy, lombardy, remonty, naprawiacze. Jednym słowem najlepszy kontent Discovery. :)
 26  
Czyli jeśli nie dostaniesz koncesji to kup sobie kanał.
Ale to samo było z Polsat i tv4/6 oraz tvn i ttv ... to nic nowego
 18  
Pewnie nie mogli nabyć kontrolnego na razie, ale i tak pewnie już dawno dogadali się z Agorą, co do sprzedaży i pewnie dlatego Metro nie jest kanałem informacyjnym jakim miał być, tylko filmowo-rozrywkowo-dokumentalno-lifestylowym. Figurowali tylko jako zwycięzca przetargu, a tak naprawdę to Discovery chciało wejść na DVB-T bocznymi drzwiami. Co do kontentu, nie mam wątpliwości, że będzie on delikatnie odmóżdżony jak obecny Discovery Channel. Prawdziwy poziom i polot kanału popularnonaukowego mają dziś chyba tylko Discovery Science, Discovery Historia oraz Canal+ Discovery.
 11  
i teraz w kanale Metro będą powtórki jak na wszystkich kanałach Discovery czyli jak to Jest zrobione i wiele innych
 19  
Discovery, kiedyś świetny kanał.
Teraz totalne badziewie.
 26  
ledwo co weszli i już sprzedają. Agora leży i kwiczy :)
Ty tak serio ? Naprawdę nie rozumiesz ? Albo jesteś dzieckiem albo nie rozumiesz na czym polega biznes bo jesteś nieudacznikiem :(
 2  
Olimpiada olimpijska na metro może też jakieś ciekawe imprezy sportowe euro sportu też się znajdą na metro.
 7